Brak mocy po 110km/h. Nowy N75, przepł. Gwizd powietrza. AGR

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mcmichal20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 11:33
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

Brak mocy po 110km/h. Nowy N75, przepł. Gwizd powietrza. AGR

Post autor: mcmichal20 » ndz kwie 29, 2007 10:12

Witam mam VW Bora czyli sedanik Golfa IV, mam nadzieje, ze mi pomozecie. mianowicie mam w aucie silnik 1.9TDI typ AGR 90KM, 2000rok produkcji. Mam problem z mocą gdy chce np na 5 biegu przekraczam 110km/h auto wlacza sie chyba w tryb awaryjny iłapie muła(notlauf) ciezko sie rozpedza dalej i nawet po zmieniejszeniu predkosci i i niezszych biegach jest mulowate, dopiero ponowne wyłaczenie silnika znów daje moc ale znowu tylko do konkretnego momentu, ten tryb łapie juz na 3 biegu po 3 tys obr, na 4 biegu tez okolo 3 tys a na 5 biegu juz po 2 tys-2,5 przy predkosi 110km/h. Probowalem juz wielu rzeczy wimieniłem zawór N75, przepływomierz, sprawdzone węzyki. Dodam, ze słychac gwizd powietrza gdy dodaję gazu miedzy 1300 a 2500 obrotów. lekko przypocona olejem jest turbina oraz intercooler. Auto ma spore przyspieszenie do tych 110km/h moze w turbienie nie dziala ten ogranicznik co sądzicie???Wspomne jeszcze iż kontrolka od swiec zarowych gaśnie szybko. Acha jeszcze jedno jadąc pod obciazeniem przy wlaczonej manualnej klimie auto łapie ten tryb awaryjny po 120km/h czyli coś z paliwem??w jednym wezyku jasnym widac lekkie pęcherzyki powietrza i paliwo w nim.Diagnoza VAG byla ale zero bledów konkretnych tylko jeden nieznany.Co mam zrobić procz tego , ze wybrac sie do konkretnego serwisu??? Prosze o pomoc i jakies wskazówki : moj nr tel 508433854 , a e-mail : michal111888@buziaczek.pl
Ostatnio zmieniony ndz kwie 29, 2007 12:16 przez mcmichal20, łącznie zmieniany 1 raz.


Bora-Bora

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz kwie 29, 2007 10:25

moze kierownice powietrza sie zapiekly (w AGR juz chyba byly)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
pasio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: śr maja 03, 2006 22:51
Lokalizacja: małopolskie
Kontakt:

Post autor: pasio » ndz kwie 29, 2007 11:33

Z tego co napisałeś to prawdopodobne jest że Ci się zapiekły kierownice w turbinie, ale bez dynamicznej diagnozy VAGiem to sobie można gdybać.



mcmichal20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 11:33
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

Brak mocy po 110km/h.Nowy N75, Przepł. Gwizd powietrza.AGR

Post autor: mcmichal20 » ndz kwie 29, 2007 11:46

Ale z tego co wyczytałem na forum to AGR nie ma turbiny ze zmienną geometrią(chyba)Więc skoro nie ma tych łopatek to zapiekły sie kirownice??I co dalej zrobić??duzy koszt naprawy czy regeneracji czyszczenia??w jaki sposób to po kolei zrobić??


Bora-Bora

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz kwie 29, 2007 12:17

jesli nie bylo zmiennej geometrii w AGR to zdiagnozuj dynamicznie auto bo tak to wrozenie z fusow


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
pasio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: śr maja 03, 2006 22:51
Lokalizacja: małopolskie
Kontakt:

Post autor: pasio » ndz kwie 29, 2007 12:26

Jeżeli nie ma zmiennej geometrii to te łopatki (kierownice)nie mogły się zapiec bo nie istnieją. Jeżeli twój problem wynika z przeładowania powietrza przez turbinę (wogóle to trzeba by najpierw sprawdzić robiąc logi dynamiczne VAGiem) jest możliwe że siłownik zaworu regulacji ciśnienia doładowania jest zatraty.
Ja za czyszczenie turbiny zapłaciłem 150 zł. w sumie można to zrobić samemu bo nawet jest dobra foto porada na forum tylko żeby zdemontować turbinę trzeba się sporo napocić. Jak chcesz to mogę ci wysłać mailem książkę napraw do silnika AGR i ALH tam jest wszystko ładnie opisane co i jak.



mcmichal20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 11:33
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

Brak mocy po 110km/h. Nowy N75, przepł. Gwizd powietrza. AGR

Post autor: mcmichal20 » ndz kwie 29, 2007 13:14

Chętnie wezmę ta ksiązke a o to moj adres e-mail: michal111888@buziaczek.pl
Dzieki z góry, bede działał w kierunku tej turbiny bo pewnie ona powoduje to przeładowanie i w konsekwenscji notlauf bo przyspieszenie mam bardzo dobre do tych 100-110km/h

[ Dodano: 29 Kwi 2007 13:34 ]
Kolego a móglbyś mi wysłac jeszcze raz tą ksiązke serwisową bo dotarło do mnie bez załącznika- pusta wiadomość tylko.


Bora-Bora

Awatar użytkownika
pasio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: śr maja 03, 2006 22:51
Lokalizacja: małopolskie
Kontakt:

Post autor: pasio » ndz kwie 29, 2007 13:39

Wysłałem jeszcze raz, jak poradzisz sobie z tym problemem to daj znać czego to była wina



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » ndz kwie 29, 2007 13:55

mcmichal20 >
notlauf moze sie tez pojawiac jak cisnienie jest za male...trzeba pojezdzic z VAG i zobaczyc co i jak.
AGR nie mial zmiennej geometri u Ciebie moze byc problem z zaworem wasegate (upustowym).


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
WiRaGe
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: pt mar 23, 2007 16:15
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Post autor: WiRaGe » ndz kwie 29, 2007 18:02

pasio
a jakbyś i mi takwą książeczke podesłał byłbym dozgonnie wdzieczny :pub: pzdr



mcmichal20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 11:33
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

Brak mocy po 110km/h. Nowy N75, przepł. Gwizd powietrza. AGR

Post autor: mcmichal20 » pn kwie 30, 2007 21:24

Witam ponownie
Doczytałem sie dziś dzieki w ksiązce napraw jak sprawdzić kilka elementów i prawie wszystko Ok po za Siłownikiem bądz całym zaworem regulacji ciśnienia doładowania na dole przy turbinie. Postepowalem zgodnie z instrukcją servisową i u mnie drązek uruchamiający zaworu regulacji ciśnienia doładoania nie porusza się ani troche nawet na siłe recznie nie mozna go drgnąć chyba jakieś zatarcie a co jest winne temu???na jakiej zasadzie te trzy elementy działają: dzwignia, zawór i siłownik co jest do bani??I co z tym dalej??I czy napewno to powoduje brak mocy jak wyzej opisywałem. Pozdro
Obrazek


Bora-Bora

Awatar użytkownika
pasio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: śr maja 03, 2006 22:51
Lokalizacja: małopolskie
Kontakt:

Post autor: pasio » pn kwie 30, 2007 23:12

Kolega w A4 miał właśnie to samo - coś mu się tam zapiekło przy tym zaworze, w efekcie przeładowanie powietrza na turbinie i notlauf. Cała naprawa polegała na przeczyszczeniu i regulacji, robił mu to jakiś mechanik zapłacił za to niewiele bo ok 50 zł. nic więcej się nie dowiedziałem od niego:(



mcmichal20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 11:33
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

Brak mocy po 110km/h.Nowy N75, Przepł. Gwizd powietrza.AGR

Post autor: mcmichal20 » pt maja 04, 2007 07:51

Witam, w Poniedziałek odprowadzam auto do serwisu prywatnego oczywiscie. W Środe zdązyli mi jedynie zmierzyć ciśnienie na vacuum pmpie na biegu jałowym i wynosiło odpowiednie 0.8MB jeszcze podczas jazdy trzeba sprawdzic, ale powinno być dobrze. W Środe wracajac własnie do domu postanowilem na maxa pocisnac auto i tak na 3 biegu 105km/h dalej 4 do prawie 120 i piątka 125 i notlauf!!czyli jednak inaczej niż zwykle bo ciagle myslałem, ze po 110 łapie ten tryb na 5 biegu na 4 110 a tu zaskoczka. Więc o co chodzi??o wyższe obroty o temp?? Dodam, ze nigdy nie właczył mi sie wentylator do chłodzenia, a auto normalnie sie nagrzewa i trzyma 90 stopni i nigdy wiecej ani mniej jak juz jest rozgrzane. a jeszcze takie pytanie czy świece żarowe mają coś do kultury pracy silnika???


Bora-Bora

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pt maja 04, 2007 09:37

mcmichal20 pisze:czy świece żarowe mają coś do kultury pracy silnika
Chwile po zaplonie raczej nic.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości