

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Instalacja grzania świec jest po aaz. Tak się zastanawiam, czy nie wykorzystać elektrycznego siłownika do zmiany kąta wtrysku (mam go przy pompie i ma w środku bimetal) a ze sterownika dostaje prąd w/g wskazań czujnika temperatury (chyba).t0mal pisze:Założyć sobie króciec ze świecami od dogrzewania płynu i zrób sobie instalację z przekaźnikiem.
Nie kumam o jakie świece w króćcu chodzi tdi mają coś takiego?JABcok20 pisze:w m-tdi trzeba by podłączyć wstępne grzanie, tzn te 3 świece co są na krućcu wodnym. ja tego nie mam podłączone.
Nie radzę tak podłączać.DaroD pisze: jesli posiadam instalacje od aaz to normalnie mostkuje te 3 swieczki z reszta
Dokładnie ,poza tym takie obciążenie przy rozruchu to byłaby masakra dla akumulatora ,w orginale te 3 świece w podgrzewaczu na króćcu są załaczane przez kompa po 20 sek od odpalenia silnika i pod warunkiem że obciążenie alternatora nie przekracza ,jak dobrze pamiętam 60% .Ja swój prądożerny podgrzewacz na 3 świece wywaliłem i zamontowałem lepszy wynalazek .Webasto mokre ,które założyłem ,odpalam sobie z domu 15 minut przed wyjściem z pilota ,działa pięknie ,w 15 minut podgrzewa silnik do ok 50 stopni przy temp.na zew.ok.zera .Kosztuje jednak trochę ,ale bez przesady bo w granicy 700zł można sobie sprawić analogową używkę gotową do założenia .Jakby ktoś był zainteresowany to będę miał w przyszłym tygodniu takie webasto na sprzedażpitru pisze:lternator raczej 7 świec na raz długo nie wytrzyma!!! Poza tym świece żarowe do których chcesz się podpiąć załączone są zbyt krótko, żeby dogrzać płyn.
Normalne ,bo to silnik z bezpośrednim wtryskiem ,świece w zasadzie przydają się tylko poniżej zera .Na tym przykładzie widac właśnie wyższość bezpośredniego wtrysku nad pośrednim ,gdzie bez świec nie odpali nawet latem.Co do jazdy i osiągów to tak jak pisze poprzednik ,nie jest już tak dobrze bo bez rzeżby z pompą ,jakoś to się toczy ,mniej więcej jak zwykły wollnossak ,ale za to pali malutkoDaroD pisze:wczoraj o godzinie 17 narodzil sie kolejny M-TDI
zostala regulacja silnika a po nocy dzisiaj rano odpalil bez przyspieszacza i bez grzania swiec normalnie na strzala
Podejrzewam ze masz racjeJABcok20 pisze:DaroD, hehe jeszcze długa droga przed Tobą:S nauczyc się regulować ten wynalazek to potrzeba czasu, info i chęci...
To wtryski do silnika z wtryskiem posrednim, a Ty w TDI masz bezposredni, chyba, że to nie TDI?okopa3 pisze:wtryski też wymienić? podejdą z SB (najwydajniejsze?) ?
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości