Cieknie olej z vacum

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

niedzwiedz1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn lut 01, 2010 11:13
Lokalizacja: poznań

Cieknie olej z vacum

Post autor: niedzwiedz1981 » sob kwie 03, 2010 23:15

Witam, panowie cieknie mi w leonie (ahf) olej z vacum pompy, a dokładniej z króćca, z którego wychodzi przewód do servo. miałem już raz to uszczelniane silikonem ale minęło dopiero pół roku i znowu cieknie. może znacie panowie jakies lepsze sposoby na uszczelnienie teg miejsca?
pozdrawiam



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » ndz kwie 04, 2010 03:10

Luz króćca = utrata podciśnienia > luz ten występuje w 80% pompek vacum po większym przebiegu > lekarstwo jest proste > zdjąć vacum i doklepać młoteczkiem ściankę, która utrzymuje króciec. Vacum jest smarowana olejem z komory wałka rozrządu > nieszczelność będzie się objawiała wyciekiem z tego miejsca. Ma to duży wpływ na dynamikę jazdy > podciśnienie steruje pracą elementów silnika (geometria turbiny, EGR, klapa gasząca no i primo > wspomaganie serva).



niedzwiedz1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn lut 01, 2010 11:13
Lokalizacja: poznań

Post autor: niedzwiedz1981 » ndz kwie 04, 2010 11:42

czytałem o metodzie z młoteczkiem, tylko że w przypadku gdy luz na króćcu powodował utratę podciśnienia, nie wyciek oleju. u siebie nie zauważyłem problemów z hamulcami czy mniejszej dynamiki, wycieka tylko olej i dlatego się zastanawiam czy doklepanie młoteczkiem coś da czy trzeba kupić nową pompę z niewyrobionym króćcem



motyka8
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw mar 19, 2009 21:34
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: motyka8 » ndz kwie 04, 2010 12:48

Podklej to klejem DISTAL Ja tek mam i jest ok


LEON 1.9ASV

niedzwiedz1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn lut 01, 2010 11:13
Lokalizacja: poznań

Post autor: niedzwiedz1981 » pn kwie 05, 2010 13:11

dziś zdjąłem wężyk, który idzie do servo i zobaczyłem że w środku w tym wężyku jest olej...z tego co się orientuję to powinno tam być sucho. tak myślę czy może to nie wina tego krućca a vacum puszcza olej gdzieś w środku, olej idzie do tego wężyka i dlatego wycieka przy krućcu na mioejscu łączenia krućća z wężykiem idącym do servo.
co o tym panowie myślicie?



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pt kwie 09, 2010 19:39

niedzwiedz1981 pisze:dziś zdjąłem wężyk, który idzie do servo i zobaczyłem że w środku w tym wężyku jest olej...z tego co się orientuję to powinno tam być sucho.
Pompka ciągle pływa w oleju > obecność oliwy na odcinku przy pompie jest raczej normalna.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości