Ile moze wytrzymac silnik TDI bez remontu?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Adamm, miś fazi, Qto, italiano_83, Michał_1977, edzio, VIP

Ile moze wytrzymac silnik TDI bez remontu?

Postprzez slodki01 » Śr paź 08, 2008 22:47

Pytam z ciekawosci bo sam jezdze TDI-kiem na pompowtryskach.ile moze wytrzymac taki motor bez remontu ,chodzi mi jaka moze miec zywotnosc.?Czy starsze TDI na pompach wytrzymaja wiecej od ich mlodszyk braci na pompowtryskach?Np moj MK4 ma 200 tys km.Duzo to na taki motro czy malo?pytam z czystej cikekawosci.Dziekuje za odpowiedzi
slodki01
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So lut 16, 2008 22:39
Lokalizacja: Małopolska
Online: 1h 12m

Postprzez vagin5 » Śr paź 08, 2008 22:52

starsze słabsze mniej wysilone klekoty zawsze są leprze i wytrzymalsze, a ile przejedzie silnik? zalezy od kierowcy, ano bo to pojęcie względne ta wytrzymałość, jeden przekóla 100 tyś, a 2gi milion.
vagin5
 

Postprzez MaxsteRR » Śr paź 08, 2008 22:56

vagin5 napisał(a):starsze słabsze mniej wysilone klekoty zawsze są leprze i wytrzymalsze, a ile przejedzie silnik? zalezy od kierowcy, ano bo to pojęcie względne ta wytrzymałość, jeden przekóla 100 tyś, a 2gi milion.


Dokładnie tak ;)

Jeżeli będziesz lał pewną i dobrą ON i wykonywał wszystkie czynności serwisowe na czas będzie służył przez lata ;) Radzę też często zaglądać do filtra powietrza i nie zapominać o wymianie oleju no i nie "butowaniu" na zbyt słabo rozgrzanym silniku oraz nie gaszeniu go "na goraco" :helm:
Ostatnio edytowano Śr paź 08, 2008 22:58 przez MaxsteRR, łącznie edytowano 2 razy
Obrazek
MaxsteRR
Czarna chmura
Czarna chmura
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr wrz 12, 2007 22:21
Lokalizacja: FZ
Online: 2d 21h 3m
Pomógł: 12
Auto: RS4 B5
Silnik: TDI

Postprzez marcin999 » Śr paź 08, 2008 23:04

Prędzej buda sie rozleci niż silnik. Taka prawda no w tdi jeszcze turbo moze poleciec, ale to nie jest tragedia zawsze mozna nowe wstawic;p
SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)
marcin999
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU
Online: 0s
Pomógł: 116

Postprzez rob555 » Śr paź 08, 2008 23:35

AFN znajomego taksowkarza w Alhambrze...830tys km w tym ok 100tys na lekkim chipsie.
Wymienil wtryski, turbo, i glowice bo szklanka dupla (chcial oszczedzic)....a tak to smiga:)
Ostatnio edytowano Śr paź 08, 2008 23:36 przez rob555, łącznie edytowano 1 raz
Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk
Online: 1d 2h 13m
Pomógł: 144

Postprzez szatanek » Śr paź 08, 2008 23:45

Nowsze TDi na PD nie będą juz tak zywotne jak te VP, celowo mówie nie będą bo mozna powiedziec ze są to jeszcze puki co nowe silniki i większość z nich ma przebiegi powiedzmy maksymalnie 250 moze 300 tyś . Napewno ich słabszym punktem moze byc głowica, a dokładnie mówiąć gniazda w których są osadzone pompowtryski, juz po przebiegu powyzej 100 tyś wyraźnie widać na pompowtryskach i w gniazdach ślady zuzycia, wywołane oddziaływanem korpusu pompowtrysku na gniazdo,mozna przypuszczac ze przy przebiegach powyzej 300 tyś glowica będzie nagawała sie na złom., a jak będzie czas i kilometry pokażą.
szatanek
Forum Master
Forum Master
 
Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Online: 1d 3h 13m
Pomógł: 75
Auto: VW Golf 3 Match II
Silnik: AFN

Postprzez Corvax » Cz paź 09, 2008 11:45

szatanek, większość sprowadzanych do nas Audi A4 B6 na PD ma nalatane w okolicach 300tys, licznik przestawiany na 150 i dalej latają :)

slodki01 napisał(a):ile moze wytrzymac taki motor bez remontu


największym wrogiem Twojego TDI jest jego poprzedni użytkownik ostatnio widziałem 2.0 tdi do remontu po przebiegu 40tys.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ | BEX |
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Online: 6h 8m
Pomógł: 269
Auto: A4
Silnik: BEX

Postprzez Pruszkowiak » Cz paź 09, 2008 11:54

Corvax napisał(a):szatanek, większość sprowadzanych do nas Audi A4 B6 na PD ma nalatane w okolicach 300tys, licznik przestawiany na 150 i dalej latają :)


Jak nie więcej.Widziałem A4 B6 co miała 350tys. :grin:
Pruszkowiak
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N gru 04, 2005 21:02
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
Online: 29d 14h 32m
Pomógł: 64
Auto: A4 B6
Silnik: AWX

Postprzez Tommi029 » Cz paź 09, 2008 15:15

Dawno temu, w czasach jak PD zaczął wchodzic na rynek, w Auto Świecie spotkałem sie z informacją że VW zaprojektował żywotnośc diesli na 250 tys. km. Była to podobno oficjalna informacja VW. Czy prawdziwa nie wiem.
Tommi029
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Pn maja 19, 2008 18:55
Lokalizacja: Kolbuszowa
Online: 12h 41m
Pomógł: 5
Auto: Golf
Silnik: AJM

zależy od stylu jazdy

Postprzez seba899 » Cz paź 09, 2008 15:50

Moim zdaniem najważniejszym wyznacznikiem jest styl jazdy kierującego. Wytrzymałość silnika TDI jest taka sama jak benzynowego a dlatego że vw benzyniaka określa na 300 tysięcy przebiegu, a 500 tysięcy diesla. A mówiąc dokładniej to oba silniki mają taki sam przebieg jeżeli patrzymy na obroty silnika, w benzynie przy 3000 obr/min mamy prędkość około 90 km/h a w dieslu przy 2000 obr/min mamy też 90 km/h. Jeżeli diesla będziemy kręcić do 3000-4000 tysięcy obrotów na minutę to zużyje się tak samo szybko jak benzyniak. Fizyki nie da się oszukać im więcej ruchów tłoka w silniku tym szybsze zużycie. Tak więc nie chodzi o to że disle są żywotniejsze tylko pracują przy niższych obrotach dlatego wytrzymują większe przebiegi w kilometrach. Jak przeliczymy obroty silnika benzyniaka i diesla to będą porównywalne do całkowitego zużycia. Podstawa nie gazować, piłować po obrotach a można TDI długo pojeżdzić do głównej naprawy silnika.
seba899
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Pt gru 28, 2007 22:56
Lokalizacja: Mazury
Online: 7h 8m
Pomógł: 2

Postprzez souler » Cz paź 09, 2008 16:03

pd robia podobne przebiegi jak vp. wystarczy wejsc na mobile.de i zobaczyc jak masakryczne przeloty te auta maja. ostatnio ktos mi pokazywal paska 115 i przebieg 730tys.

seba899, podzespoly diesla takie jak panewki czasem sa wykonywane z trwalszych materialow, dlatego uzywa sie ich do budowy mocnych benzyn.
VEMA - opony dla każdego
dzwoń 504-498-528 lub biuro.vema@gmail.com
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Online: 4d 8h 25m
Pomógł: 325

Postprzez Kempes18 » Cz paź 09, 2008 16:50

Moj wujekk smigal na niemcy 500km w jedna srone to w tygodniu okolo 1500klockow bo do pracy jescze tam jezdzil i jego VW b4 bez zadnych remontow silnika wytrzymal 600tys az wkoncu padl motor :grrr:
Kempes18
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt sie 15, 2008 14:35
Lokalizacja: Chociwel
Online: 5m

Postprzez szatanek » Cz paź 09, 2008 22:27

seba899 wszyscy dokladnie wiemy o co Ci chodzi, ale fakt jst taki ze nikt nie sprawdza stanu silnika po tym ile wykonał on obrotów podczas swojego zycia tylko ile przejechał km, więc co bys nie pisał diesel jest zywotniejszy bo tych km z reguły przejedzie więcej, a zywotniejszy jest własnie dlatego bo podczas tych wszystkich km tłok pokona mniejszą drogę niz tłok w benzynie.
corvax PD-ki z 300 cofa sie na jakies 150 tys km. i śmigają a z ilu cofa sie VP ktore po cofnięciu ma jeszcze 300 tyś i nadal śmiga ? Żywotność i osiągi to dwie przeciwstawne rzeczy niestety nie da sie tego pogodzic więc spór która generacja TDI jest zywotniejsza jest bez sensu bo to jest jasne. Powiecie ze materiały, oleje od tego czasu sie zmieniły, napewno tak ale ale napewno nie na lepsze. Jakość spada i to dotyczy praktycznie wszystkiego, poprostu tego całego badziewia na świecie jest juz za duzo.
szatanek
Forum Master
Forum Master
 
Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Online: 1d 3h 13m
Pomógł: 75
Auto: VW Golf 3 Match II
Silnik: AFN

Postprzez doggie » Cz paź 09, 2008 23:08

szatanek napisał(a):Nowsze TDi na PD nie będą juz tak zywotne jak te VP, celowo mówie nie będą bo mozna powiedziec ze są to jeszcze puki co nowe silniki i większość z nich ma przebiegi powiedzmy maksymalnie 250 moze 300 tyś . Napewno ich słabszym punktem moze byc głowica, a dokładnie mówiąć gniazda w których są osadzone pompowtryski, juz po przebiegu powyzej 100 tyś wyraźnie widać na pompowtryskach i w gniazdach ślady zuzycia, wywołane oddziaływanem korpusu pompowtrysku na gniazdo,mozna przypuszczac ze przy przebiegach powyzej 300 tyś glowica będzie nagawała sie na złom., a jak będzie czas i kilometry pokażą.


a po czym to wnioskujesz że PD są/będą słabsze???? Ze swego doświadczenia??? Głowica słabszym punktem w PD???!!! :chytry: , według mnie wręcz odwrotnie. Mój Mk5 TDI PD ma 240.000 km i jakoś nie widzę aby coś mu dolegało, co prawda wymieniałem dwumas ale mówimy o silniku.

Dodam też dla porównania, że wuj ma Paska 1.9 TDI PD 115 ps z 1999 r. , który ma przelatane 480.000 km bez wymiany turbo i pompowtryków, więc spieranie się, który typ jest wytrzymalszy nie ma najmniejszego sensu.
Ostatnio edytowano Cz paź 09, 2008 23:12 przez doggie, łącznie edytowano 1 raz
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GD
Online: 52d 23h 34m
Pomógł: 714
Auto: inny VW 4WD
Silnik: CBAB

Następna strona



Powrót do Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,