Problem z odpaleniem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

papa16b
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt sty 12, 2010 19:43
Lokalizacja: RM

Problem z odpaleniem

Post autor: papa16b » pn paź 25, 2010 22:56

Witam na początku chciałem przeprosić jeśli w złym miejscu zamieszczam posta ale jestem tu nowy jak wcześniej wspomniałem w moim poprzednim poście posiadam golfa III TDi 90 KM 1995 r. Problem polega na tym, że ostatnio brałem się za podłączanie radia i coś się stało od tamtego czasu mój golfik ma problemy z odpaleniem muszę dać mu dużo gazu aby odpalił, radio oczywiście już odłączyłem, wcześniej wszystko było ok . Sprawdzałem bezpieczniki wszystkie całe .Czy kontrolka od świec ma tak szybko gasnąć ???i czy zapalić już podczas pracy silnika jak to widać na filmiku to moje pierwsze odpalenie z rana . Oto mój filmik wrzuciłem aby było łatwiej . Jeśli ktoś wie co mogło się stać proszę o pomoc z góry dziękuje
" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

Problem z odpaleniem

Post autor: Łuki_79 » pn paź 25, 2010 23:35

Gdybyś podpiął pod vaga,może byłoby łatwiej tobie zdiagnozować po ewentualnych błędach.P.S :bigok: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=607" onclick="window.open(this.href);return false;


Obrazek

papa16b
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt sty 12, 2010 19:43
Lokalizacja: RM

Problem z odpaleniem

Post autor: papa16b » wt paź 26, 2010 08:46

Podpinałem go już pod vaga wyskoczył mi bład 1117 bląd zacisku df alternatora sprawdzałem wszytko ok przy alternatorze . A bład usunołem i po paru odpaleniach znów sie pojawia .



y3t
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 11:41
Lokalizacja: wschód

Problem z odpaleniem

Post autor: y3t » wt paź 26, 2010 09:51

Cześć też miałem problem z odpalaniem tylko o wiele poważniejszy (musiałem długo kręcić rozrusznikiem), u ciebie może być problem z akumulatorem bądź masz coś nie tak z ładowaniem (zmierz ładowanie). Kontrolka świec przy temperaturze około 5 stopni na plusie szybko gaśnie, dopiero jak masz poniżej zera czas grzania świec się wydłuża. Jeśli byłoby coś nie tak ze świecami po odpaleniu przez pare chwil będzie niebieski dymek a później zniknie (towarzyszy temu często nierówna praca silnika). Kiedy zmieniałeś filtr paliwa? Czy w przewodzie przezroczystym kolo pompy nie widać bąbelków powietrza? Bardzo ważna role przy odpalaniu odgrywa prawidłowo ustawiony kat wtrysku (sprawdza się go VAGiem). Kolejnym tropem może być niska dawka wtrysku którą można zwiększyć poprzez VAG. Czyli jak mówi Łuki_79 VAG wiele ci podpowie.


Passat B3 CL TDi 80KM 11.2004->08.2008
Mondeo MkII kombi 1,8i 115KM BRC24 06.2007->12.2009
Golf 1H5 1z LY3D 09.2008->04.2009
Sharan GL `96 1z 06.2009->
Opel Astra F kombi 1,7 TD 08.2010->03.2011
Audi A4 b5 Afn Kombi 05.2011->

papa16b
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt sty 12, 2010 19:43
Lokalizacja: RM

Problem z odpaleniem

Post autor: papa16b » wt paź 26, 2010 10:41

No tak ale nie wiem jakie powinny być dokładnie ustawienia więc sam nie chce zmieniać. Wcześniej było wszystko ok tylko przez podłączenie radia coś się stało . Ładowanie ma 14.2 sprawdzałem miernikiem czyli dobre . A co do świec to wydaje mi się że chociaż chwile dłużej powinny . Napewno problem zrobiło radio tylko co mogło się stać



y3t
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 11:41
Lokalizacja: wschód

Problem z odpaleniem

Post autor: y3t » wt paź 26, 2010 13:37

Obecnie moje autko pali jak na filmiku, " onclick="window.open(this.href);return false; , ma odpowiednio ustawiony kat trysku, odpowiednia dawkę rozruchowa, nowy filtr paliwa, brak bąbelków powietrza w przewodach. Po odpięciu czujnika temperatury 4 pinowego, który znajduje się na króćcu przy silniku świece będą się dłużej grzały. Na VAGu byłoby widać czy jest uszkodzony ten czujnik, sprawdza się go na zimnym silniku ( po nocy) porównując wartości temperatury cieczy i otoczenia, paliwa.


Passat B3 CL TDi 80KM 11.2004->08.2008
Mondeo MkII kombi 1,8i 115KM BRC24 06.2007->12.2009
Golf 1H5 1z LY3D 09.2008->04.2009
Sharan GL `96 1z 06.2009->
Opel Astra F kombi 1,7 TD 08.2010->03.2011
Audi A4 b5 Afn Kombi 05.2011->

papa16b
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt sty 12, 2010 19:43
Lokalizacja: RM

Problem z odpaleniem

Post autor: papa16b » wt paź 26, 2010 15:46

Ja rozumiem ale chodzi oto że było ok zanim się nie w ziołem za podłączenie radia niestety nie udało się ;/ moim zdaniem zrobiło się jakieś zwarcie i czy przez to mogło się to stać tzn czy mógł się zmienić kąt wtrysku?? dawka rozruchowa????



y3t
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 11:41
Lokalizacja: wschód

Problem z odpaleniem

Post autor: y3t » śr paź 27, 2010 09:22

Kata wtrysku jest ustawiany mechanicznie, później korygowany przez sterownik silnika oraz przez zawór N108 po uruchomieniu, dawkę rozruchową zmienia się w VAGu dopiero po wpisaniu hasła. Często przekaźnik 109 obok bezpieczników wymaga przelutowania. Kiedy zmieniałeś filtr paliwa ????


Passat B3 CL TDi 80KM 11.2004->08.2008
Mondeo MkII kombi 1,8i 115KM BRC24 06.2007->12.2009
Golf 1H5 1z LY3D 09.2008->04.2009
Sharan GL `96 1z 06.2009->
Opel Astra F kombi 1,7 TD 08.2010->03.2011
Audi A4 b5 Afn Kombi 05.2011->

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 55 gości