Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
bongo
- V.I.P.
- Posty: 7767
- Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
- Lokalizacja: Londyn
-
Kontakt:
Post
autor: bongo » pt wrz 03, 2010 23:14
bongo pisze:Chodzi mi o to gdzie przebiega linia między zaleceniami producenta samochodu a życzeniami serwisów.
W starym aucie to jest zalecenie producenta części...
Zresztą poczytaj:
http://autoswiatlo.motogrono.pl/2009/03 ... -rozrzadu/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
odzim
- ...
- Posty: 2156
- Rejestracja: pn mar 12, 2007 11:59
- Lokalizacja: Radom
Post
autor: odzim » pt wrz 03, 2010 23:37
bongo pisze:kiss pisze:Wytrzymują wiele dłużej i nie ma co paniki siać
Ale Ty rozumiesz o czym mowa jest?Bo z tego co piszesz to nie za bardzo
Jeśli robisz rozrząd w warsztacie na dobrych częściach,to nikt nie da więcej gwarancji jak właśnie 60tyś.km.Samo ASO też chyba nie,90 tys to przy pierwszej wymianie.
kiss pisze:Szwagier w OCTAVI zrobił grubo ponad 300tys. Zmienił 3x rozrząd u jakiegoś garażownika ale nigdy nie wymienił pompy bo jak mówił - nie wiedział że też trzeba.
Gratuluję szwagra
pierwsza wymiana po 120 tys nastepne co 90 tys i nie ma co wczesniej bo po co , po 2001 jak jest napinacz i trzy rolki co 120 tys i tyle na ten temat a kolega jak jezdzi trasy to i mu dłużej wytrzyma co innego 100km na terasie co innego w miescie , pompe co 60 tys to chyba ze chinskie po60 pln bo jak ma sie org to spokojnie co drugą wymiane czyli okolo 200 tys tak one wytrzymuja , a jak ktos chce to moze i co 15 tys wymieniac rozrzad razem z olejem
-
Tommi029
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: pn maja 19, 2008 18:55
- Lokalizacja: Kolbuszowa
Post
autor: Tommi029 » pt wrz 03, 2010 23:44
http://www.motofocus.pl/technika,6458,p ... nosci.html" onclick="window.open(this.href);return false; i wszystko na temat.
Nie ma o czym sie rozpisywac-chcesz taniej ryzykujesz i tyle!!!
"org to spokojnie co drugą wymiane czyli okolo 200 tys" a widziałeś kiedyś oberwany plastikowy wirnik? i to nie po 200 tys. km???
-
lukasz_bliw
- Użytkownik
- Posty: 460
- Rejestracja: pn kwie 02, 2007 21:37
- Lokalizacja: Wysoka/Wrocław
Post
autor: lukasz_bliw » sob wrz 04, 2010 00:01
Boopsi pisze:Panowie spokojnie bo zaraz temat ktoś wywali do śmietnika a ja nie będę dalej nic wiedział.
Chodzi mi o to gdzie przebiega linia między zaleceniami producenta samochodu a życzeniami serwisów. Wiadomo serwis chciał by wymieniać wszystko co się da i jak najczęściej, siejąc psychozę strachu. Ja w książce serwisowej widzę wpisy że Niemiec wymieniał pasek (nie rozrząd a pasek) na 90kkm. Dalej w książce serwisowej mam radosną twórczość osoby która sprowadziła samochód.
pzdr. Zbyszek
Dam sobie głowę uciąć że to była kompletna wymiana czyli pasek + rolki + to co jeszcze trzeba. Z wymianą pompy wody to jest tak że jeśli Ci strzeli np 20 tys po wymianie to i tak zapłacisz za wymianę rozrządu + pompy bo wymiana pompy wymusza zdjęcie rozrządu. I wtedy powstaje również pytanie czy wkładać stary pasek ( nowy nie jest ma te 20 tys.). Mechanik pewnie za rozrząd + pompę wody skasuje Cię +50 zł niż sam rozrząd . Po mojemu to tylko chodzi o to żeby nie wstawiać auta co chwilę do mechanika bo koszt tych części nie jest aż tak duży patrząc na czas ich eksploatacji i można upiec 2 pieczenie na jednym ogniu i spokojnie jeździć
Było MK3 AAZ jest Accord 6 F18b2 i Leon ASV.
-
kiss
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2884
- Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
- Lokalizacja: Płock
Post
autor: kiss » sob wrz 04, 2010 00:26
To już wiadomo skąd czerpiesz inspiracje
przeczytasz jakiś pierwszy, lepszy artykuł i zmieniasz od razu cały światopogląd
Ten artykuł niczego nie dowodzi i nie jest niczego wyznacznikiem.
Po prostu autor miał pecha że pasek mu pękł. Niestety to się zdaża. Nawet może po 20 tys. i nic nie poradzisz.
Nawet ta Twoja gwarancja nic Ci nie pomoże bo takie sprawy co najwyżej lądują w sądzie. Pod warunkiem, że masz czas i pieniądze. Dopiero wtedy mozna próbować dochodzić swoich praw. Inaczej to Twoja wina bo źle jeździłeś albo odpalałeś na pych. Serwis zawsze sie wykręci.
Nie pochwalam przeciągania terminów wymiany rozrządu, ale nie ma też co siać paniki. 90tys to optymalny termin wymiany
-
bongo
- V.I.P.
- Posty: 7767
- Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
- Lokalizacja: Londyn
-
Kontakt:
Post
autor: bongo » sob wrz 04, 2010 00:40
kiss pisze:Ten artykuł niczego nie dowodzi i nie jest niczego wyznacznikiem.
Tak samo jak Twoje doświadczenia i Twojego szwagra
Artykuł był tylko poglądowy,bo wiadomo że każdy jest najmądrzejszy.
A co do mojej gwarancji,mam takową na piśmie od serwisu,jeśli awaria silnika nastąpi z winy rozrządu,nic mnie nie interesuje,włącznie z remontem kapitalnym silnika.Więc?
-
kiss
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2884
- Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
- Lokalizacja: Płock
Post
autor: kiss » sob wrz 04, 2010 00:42
Boopsi pisze:czy ten:
1.9l AGP/AQM/ALH/AGR/AHF/ASV (do rocznika 2001) co 90 000 km
to mój SDI '98 ?
tak
AGP, AQM to 1.9 SDI i wg "Twojego" artykulu wymiana co 90tys
bongo pisze:Twoje doświadczenia i Twojego szwagra
mnie się możesz czepiać, ale odpier się w końcu od mojego szwagra
-
bongo
- V.I.P.
- Posty: 7767
- Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
- Lokalizacja: Londyn
-
Kontakt:
Post
autor: bongo » sob wrz 04, 2010 00:49
kiss pisze:AGP, AQM to 1.9 SDI i wg "Twojego" artykulu wymiana co 90tys
Ale bez pompy,ona przeca wytrzymuje 300000km
-
bongo
- V.I.P.
- Posty: 7767
- Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
- Lokalizacja: Londyn
-
Kontakt:
Post
autor: bongo » sob wrz 04, 2010 00:50
kiss pisze:mnie się możesz czepiać, ale odpier się w końcu od mojego szwagra
zazdrosny jesteś
-
kiss
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2884
- Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
- Lokalizacja: Płock
Post
autor: kiss » sob wrz 04, 2010 01:33
bongo pisze:Ale bez pompy,ona przeca wytrzymuje 300000km
nie, wytrzymują tylko:
bongo pisze:co 60 tys.
jak kupujesz takie jak tu kolega napisal to Cię teraz w koncu rozumiem
odzim pisze:pompe co 60 tys to chyba ze chinskie po60 pln
-
bongo
- V.I.P.
- Posty: 7767
- Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
- Lokalizacja: Londyn
-
Kontakt:
Post
autor: bongo » sob wrz 04, 2010 08:15
kiss pisze:. Szwagier w OCTAVI zrobił grubo ponad 300tys.
To nie moje słowa
-
wesol
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 9260
- Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
- Lokalizacja: Goleniów
Post
autor: wesol » sob wrz 04, 2010 08:55
sorry ale ten link to chyba soebie ktos sam skonstruowal. Z racji ze pracuje w aso opla to powiem ze sa silniki co wymieniamy co 60 tys km ( benzynowce niektore) ale sa tez i diesle np teraz aktualne 1.9 cdti i maja 10 lat i 150 tys km w isuzu 1.7 Wszelkiej masci czy to stare na pompie VP czy nowe na CR maja ten sam przebeg 120 tys km. Wymienialem juz tego napeczki i moge z czapy podac co pokolei nalezy odkrecic i w zadnym nie widzialem by po 150 tys km pasek czy rolki byly w jakims oplakanym stanie. Gwarancja jest do samego konca czyli jak okres wynosi 120 tys km to na tyle jest jej.Pompy nie wymieniamy i poprostu nie ma gwarancji tylko na nia. Dodam ze kuzyn tez panikaz i wymienia takie rzeczy raczej w komplecie ale powiem wam ze w tdi PD wymienil calosc przy 270 km a pozniej polatal ponad 200 tys na tym rozrzadzie i nadal byl okej ( w sumie to jakies dwa lata) wymienil wtedy pasek i rolki a pompe zostawil. dobil do 650 tys km i sprzedal auto.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
odzim
- ...
- Posty: 2156
- Rejestracja: pn mar 12, 2007 11:59
- Lokalizacja: Radom
Post
autor: odzim » sob wrz 04, 2010 09:32
wesol pisze:
sorry ale ten link to chyba soebie ktos sam skonstruowal. Z racji ze pracuje w aso opla to powiem ze sa silniki co wymieniamy co 60 tys km ( benzynowce niektore) ale sa tez i diesle np teraz aktualne 1.9 cdti i maja 10 lat i 150 tys km w isuzu 1.7 Wszelkiej masci czy to stare na pompie VP czy nowe na CR maja ten sam przebeg 120 tys km. Wymienialem juz tego napeczki i moge z czapy podac co pokolei nalezy odkrecic i w zadnym nie widzialem by po 150 tys km pasek czy rolki byly w jakims oplakanym stanie. Gwarancja jest do samego konca czyli jak okres wynosi 120 tys km to na tyle jest jej.Pompy nie wymieniamy i poprostu nie ma gwarancji tylko na nia. Dodam ze kuzyn tez panikaz i wymienia takie rzeczy raczej w komplecie ale powiem wam ze w tdi PD wymienil calosc przy 270 km a pozniej polatal ponad 200 tys na tym rozrzadzie i nadal byl okej ( w sumie to jakies dwa lata) wymienil wtedy pasek i rolki a pompe zostawil. dobil do 650 tys km i sprzedal auto.
popieram moja pompa ma juz 210 tys i jest spoko , i jak nie ma luzów i nie cieknie to w jakim celu ją wymieniac
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 35 gości