A,B,C Lakierowania

Modyfikacje wizualne, lampy, wnętrze, spoilery...

Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP

Awatar użytkownika
-michau-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1013
Rejestracja: ndz paź 20, 2013 23:22
Lokalizacja: mazowieckie

A,B,C Lakierowania

Post autor: -michau- » pt sie 29, 2014 16:48

Panowie, nie wiem czy dam radę pomalować auto przed zimą, dlatego mam kilka pytań.

Z powodu obcierek, odprysków i rdzy malować chcę maskę, zderzak przód + tył, błotnik lewy + prawy oraz typowe miejsce progi na przodzie bo w tej szczelinie na przodzie między progiem a błotnikiem coś złego się dzieje.
Do tego jeszcze jakieś drobnostki, obudowy lusterek, klamkę, grill itp.

Kolega-lakiernik zaproponował mi termin dopiero początek lub połowa października, czy to dobra pora na malowanie?

Obawiam się, żebym później nie musiał robić tego wszystkiego drugi raz. Może lepiej poczekać z tym wszystkim do wiosny?


GTB... :satan:

barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

A,B,C Lakierowania

Post autor: barto125 » pt sie 29, 2014 17:24

Jak robi to w ogrzewanej komorze, to nie ma problemu.



Awatar użytkownika
-michau-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1013
Rejestracja: ndz paź 20, 2013 23:22
Lokalizacja: mazowieckie

A,B,C Lakierowania

Post autor: -michau- » pt sie 29, 2014 17:39

No właśnie nie, to nie żadna specjalna firma :) chłopak ma pojęcie i umie ładnie malować, do tego malowanie mam za darmo, kosztują mnie tylko materiały.

Jakby to powiedzieć, malowanie i cała robota w zwykłym garażu, dlatego właśnie o to pytałem :)


GTB... :satan:

barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

A,B,C Lakierowania

Post autor: barto125 » pt sie 29, 2014 18:35

Jak będzie tam stała temperatura, chociaż 15 stopni, niech robi



Awatar użytkownika
-michau-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1013
Rejestracja: ndz paź 20, 2013 23:22
Lokalizacja: mazowieckie

A,B,C Lakierowania

Post autor: -michau- » pt sie 29, 2014 19:04

Ok, dzięki.

Do błotników i maski pod bazę chciałem użyć jakiegoś podkładu epoksydowego, a do zderzaków i innych plastików pzp.

Obojętnie co wezmę czy polecisz coś konkretnego?


GTB... :satan:

barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

A,B,C Lakierowania

Post autor: barto125 » pt sie 29, 2014 20:15

O podkładach poczytaj kilka stron wstecz.



Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

A,B,C Lakierowania

Post autor: OsteR9019 » pt sie 29, 2014 20:34

Farelka do garażu i można robić. Niestety podkład epoksydowy potrzebuje temperatury (około 16°C jeśli dobrze pamiętam ale to pewnie zależy od produktu). W październiku to już ryzyko chyba że garaż przy domu, ogrzewany albo chociaż szczelny. Pamiętam jak w zimę mieliśmy w warsztacie notorycznie 10°a nawet mniej, do tego jeszcze matowanie na mokro i jakoś trzeba było robić, a jakoś nie znaczy dobrze.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
KeepeR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: śr wrz 09, 2009 13:42
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: VW Golf IV
Silnik: ALH
Kontakt:

A,B,C Lakierowania

Post autor: KeepeR » wt paź 07, 2014 22:23

Panowie dawno nie zaglądałem na forum, kącik mk4 zamknięty więc zapytam tutaj.

Znajomy lakiernik ma mi polakierować kilka elementów, niestety błotniki są tak zardzewiałe że szkoda je czyścić i szpachlować, zaproponował mi żeby kupić jakiś lepszy zamiennik i polakierować, twierdzi że nie ma różnicy i wszystko będzie pasowało, ew. wygładzi delikatnie jakiś krawędzie...

Teraz pytanie czy robić tak jak radzi czy szukać ori błotników np. z angola w dobrym stanie i dopiero je lakierować ? boje się że te zamienniki będą się jednak różniły

Auto golf mk4


Diabeł tkwi w szczegółach...
AutoDetailing - Moje Prace

Awatar użytkownika
Craash
Forum Master
Forum Master
Posty: 1706
Rejestracja: śr lip 03, 2013 20:39

A,B,C Lakierowania

Post autor: Craash » wt paź 07, 2014 22:37

Nigdy w życiu zamienników. Kup używany oryginał i maluj.


Mój Golf IV Generation - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=517692" onclick="window.open(this.href);return false;
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P

Awatar użytkownika
KeepeR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: śr wrz 09, 2009 13:42
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: VW Golf IV
Silnik: ALH
Kontakt:

A,B,C Lakierowania

Post autor: KeepeR » wt paź 07, 2014 23:02

Craash, w zasadzie mam takie samo zdanie, byłby to pierwszy zamiennik w moim golfie :D ale tak ogólnie jakie są główne powody w przypadku błotników ? chodzi o to że nie będą idealnie pasowały ? będzie różnica ?


Diabeł tkwi w szczegółach...
AutoDetailing - Moje Prace

Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

A,B,C Lakierowania

Post autor: OsteR9019 » wt paź 07, 2014 23:52

KeepeR pisze:ale tak ogólnie jakie są główne powody w przypadku błotników ? chodzi o to że nie będą idealnie pasowały ? będzie różnica ?
Dużo zależy od stopnia zużycia formy (o ile kiedykolwiek trzymała wymiar), możesz trafić dobry zamiennik zgodny z oryginałem a może być tak że kupisz prawy i lewy które będą wyglądały na z dwóch różnych samochodów. Osobiście zamienników nie skreślam ale widziałem już tyle schrzanionych reperaturek że nie raz wolałbym arkusz blachy. Nadrabianie kitem "nowego" elementu jest delikatnie mówiąc niepoważne, więc albo zamiennik pierwszej klasy albo oryginalny, chociaż o godny egzemplarz może być trudniej niż dobry zamiennik, bo nie ma co ukrywać mk4 (błotniki) super odporny na korozje nie jest.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
KeepeR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: śr wrz 09, 2009 13:42
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: VW Golf IV
Silnik: ALH
Kontakt:

A,B,C Lakierowania

Post autor: KeepeR » wt paź 07, 2014 23:59

OsteR9019, to mi dalej namieszałeś :D lakiernik robi u nas na lokalnym forum, robotę robi dość dobrą i twierdzi że jest jakiś tam droższy zamiennik który jego zdaniem jest dobry i nie odróżnia się od oryginału...

No nic zastanowię się jeszcze, może ktoś z forum ma angola mk4 na części ? błotniki powinny być zdrowe z UK ?


Diabeł tkwi w szczegółach...
AutoDetailing - Moje Prace

mlodyluk
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 533
Rejestracja: śr gru 29, 2010 23:39
Lokalizacja: KLI
Auto: Mk4
Silnik: AQP

A,B,C Lakierowania

Post autor: mlodyluk » śr paź 08, 2014 09:05

Może ja też się wtrące, bo faktycznie z tymi zamiennikami to różnie bywa ale generalnie w tych lepszych to naprawdę są minimalne odzchyły że gdzies coś minimalnie nie leży, ale za to mamy nowy element bez rdzy. Osobiście wolał bym oryginalny błotnik ale żeby zdrowy trafić do mk4 to chyba ciężki temat. Wieć siłą rzeczy zostaje zamiennik :D


moje mk4
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=538006" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Hitchhiker
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt sty 28, 2014 12:34
Lokalizacja: Poznań

A,B,C Lakierowania

Post autor: Hitchhiker » śr paź 08, 2014 11:24

Kupuj ori. Z zamiennikami tak jak zostało napisane jest duże ryzyka, że nie spasuje się idealnie. Wiem bo sam to przerabiałem



ODPOWIEDZ

Wróć do „Style”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości