Mk7 Błąd- "Serwis! Wysiadaj tylko gdy dzwignia w polozeniu P
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Mk7 Błąd- "Serwis! Wysiadaj tylko gdy dzwignia w polozeniu P
Witam serdecznie
Mam taki problem, jakis czas temu wyskoczyl mi komunikat "Serwis! Wysiadaj tylko ,gdy dzwignia w położeniu p". Nigdy wczesniej mi sie to nie pojawialo, teraz mam tak ze raz sie pojawi a potem sobie zniknie i przez troche pitrafi nie wywalac bledu. Co to moze byc?
Dzięki!
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Mam taki problem, jakis czas temu wyskoczyl mi komunikat "Serwis! Wysiadaj tylko ,gdy dzwignia w położeniu p". Nigdy wczesniej mi sie to nie pojawialo, teraz mam tak ze raz sie pojawi a potem sobie zniknie i przez troche pitrafi nie wywalac bledu. Co to moze byc?
Dzięki!
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Mk7 Błąd- "Serwis! Wysiadaj tylko gdy dzwignia w polozeniu P
MigotR podepnij vcds i sprawdź błędy
no i śmigaj do ASO jak masz gwarancję
no i śmigaj do ASO jak masz gwarancję
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam GTI R i inne mocne sztuki ;)
2016 AUDI RS6 EXHAUST SOUND
2016 AUDI RS6 EXHAUST SOUND
Re: Mk7 Błąd- "Serwis! Wysiadaj tylko gdy dzwignia w polozen
Witam,
Coś wiadomo co to za usterka? Też mi się to pojawiło
pozdr
Coś wiadomo co to za usterka? Też mi się to pojawiło
pozdr
Re: Mk7 Błąd- "Serwis! Wysiadaj tylko gdy dzwignia w polozeniu P
U mnie pojawiła się ta usterka z kolega próbowaliśmy sprawdzić Vcds radar bo przestał działać I chyba przypadkowo coś włączyliśmy a mam MANUALNA skrzynie biegów
Może ktoś mi pomoże jak to usunąć ?
Może ktoś mi pomoże jak to usunąć ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: pn gru 07, 2020 13:29
- Auto: Golf 7 LIFT variant 2.0 TDI DSG7
- Silnik: DCYA
Re: Mk7 Błąd- "Serwis! Wysiadaj tylko gdy dzwignia w polozeniu P
SIema , Właśnie też mam ten komunikat , wyświetla się sporadycznie (1-2 razy w tygodniu ) . Zastanawiam czy olać czy robić coś z tym.MigotR pisze: ↑pt wrz 02, 2016 12:26Witam serdecznie
Mam taki problem, jakis czas temu wyskoczyl mi komunikat "Serwis! Wysiadaj tylko ,gdy dzwignia w położeniu p". Nigdy wczesniej mi sie to nie pojawialo, teraz mam tak ze raz sie pojawi a potem sobie zniknie i przez troche pitrafi nie wywalac bledu. Co to moze byc?
Dzięki!
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Z tego co zorientowałem się - świruje Mikroprzełącznik . Problem dotyczy całej grupy VAG (na innych forach Skoda , AUDI też są wątki z tą usterką). W USA i Kanadzie jest na to akcja serwisowa , podejrzewam że klienci zrobili awanturę poszli do sądu itd.., pisali nawet w jakiemś czasopiśmie o tym że VAG w Stanach ma do poprawki koło 900tyś samochodów z tym problemem . Dzwoniłem do aso - U nas akcji na razie niema . Znając życie AKCJi ASO w Polsce z wymianą mikroprzełącznika DSG nie będzie (chyba że zrobimy pozew zbiorczy to może coś ruszy ) .
ASO powinno mieć dostęp do procedury poprawki za pomocą zestawu naprawczego Mikroprzełącznika 5Q0 713 128A (koszt 100-150zl.) są już dokładne instrukcje PDF od producenta jak to można wymienić zgodnie z procedurą serwisową , nie koniecznie w ASO to robić w razie czego ). https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2019/R ... 5-0044.pdf
Na jakimś zagraniczny forum pisali że przy wybieraku produkcji ZF można załatwić problem komunikatu dokładając ten zestaw naprawczy co pisałem wyżej , ale przy wybieraku ECS/Küster niestety trzeba wymienić cały mechanizm zmiany że by pozbyć się tego komunikatu.
Ewentualnie może są pomysły jakoś wprogramować wyświetlanie tego komunikatu ... i będzie spokój, chociaż nie zorientowałem się jeszcze u tunera czy jest taka opcja.
Re: Mk7 Błąd- "Serwis! Wysiadaj tylko gdy dzwignia w polozeniu P
Witam,
Jak wyżej miałem ten sam problem w VW GOLF 7 MK7 2017 2.0 TDI. Przyczyną jest zbieranie się silikatu w mikrostyczniku który informuje że dźwignia wybieraka jest w położeniu "P". Z tym błędem istnieje ryzyko że użytkownik może wyjąć kluczyk z stacyjki kiedy dźwignia wybieraka znajdują się w innym położeniu niż "P".
Okazuje się że w USA było to "safety issue" z tego powodu akcja serwisowa i wołali auta na serwis i bezpłatnie naprawiali.
https://www.caranddriver.com/news/a2879 ... ay-defect/
https://www.consumerreports.org/car-rec ... away-risk/
Na początku wymieniali cały wybierak a potem ktoś uznał że za drogo i że lepiej dołożyć dodatkowy mikrostycznik.
Pisałem do ASO ale odpisywali że w Europie nie ma akcji serwisowej ale owszem VW zna rozwiązanie tego problemu ale w tym celu zapraszają na diagnostykę. W innym ASO mówili że muszę wymienić cały wybierak za 2399 zł.
Znalazłem kod tego mikrostycznika: 3Q0713128 ale w każdym ASO zarzekali się że nie będzie pasować do mojego samochodu.
Zaryzykowałem i kupiłem część 3Q0713128 (420 zł) i zainstalowałem i działa. Montaż zajął mi 2 godziny ale nie jestem mechanikiem. Zdemontowałem panel od klimy potem schowek i był dostęp. Trzeba wypiąć wtyczkę z wybieraka wpiąć mikrostycznik a wtyczkę z mikrostycznika wpiąć w wybierak i zainstalować na wybieraku nowy mikrostycznik.
Istnieję też wersja: 3Q0713128A ale nikt nie wie czym to się różni.
Wersja 5Q0713128A służy do wybieraków jak góra wybieraka jest czarna.
Poniżej filmik z którego korzystałem:
Jak wyżej miałem ten sam problem w VW GOLF 7 MK7 2017 2.0 TDI. Przyczyną jest zbieranie się silikatu w mikrostyczniku który informuje że dźwignia wybieraka jest w położeniu "P". Z tym błędem istnieje ryzyko że użytkownik może wyjąć kluczyk z stacyjki kiedy dźwignia wybieraka znajdują się w innym położeniu niż "P".
Okazuje się że w USA było to "safety issue" z tego powodu akcja serwisowa i wołali auta na serwis i bezpłatnie naprawiali.
https://www.caranddriver.com/news/a2879 ... ay-defect/
https://www.consumerreports.org/car-rec ... away-risk/
Na początku wymieniali cały wybierak a potem ktoś uznał że za drogo i że lepiej dołożyć dodatkowy mikrostycznik.
Pisałem do ASO ale odpisywali że w Europie nie ma akcji serwisowej ale owszem VW zna rozwiązanie tego problemu ale w tym celu zapraszają na diagnostykę. W innym ASO mówili że muszę wymienić cały wybierak za 2399 zł.
Znalazłem kod tego mikrostycznika: 3Q0713128 ale w każdym ASO zarzekali się że nie będzie pasować do mojego samochodu.
Zaryzykowałem i kupiłem część 3Q0713128 (420 zł) i zainstalowałem i działa. Montaż zajął mi 2 godziny ale nie jestem mechanikiem. Zdemontowałem panel od klimy potem schowek i był dostęp. Trzeba wypiąć wtyczkę z wybieraka wpiąć mikrostycznik a wtyczkę z mikrostycznika wpiąć w wybierak i zainstalować na wybieraku nowy mikrostycznik.
Istnieję też wersja: 3Q0713128A ale nikt nie wie czym to się różni.
Wersja 5Q0713128A służy do wybieraków jak góra wybieraka jest czarna.
Poniżej filmik z którego korzystałem:
Re: Mk7 Błąd- "Serwis! Wysiadaj tylko gdy dzwignia w polozeniu P
gratulacje naprawy i opisu. Szkoda, że znowu ASO dało ciała
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości