Strona 1 z 2

Nie ma iskry z cewki

: śr kwie 04, 2007 21:00
autor: Kapibara
Witam, jak w temacie auto nie ma iskry zadnej podczas krecenia. Napiecie do cewki idzie sprawdzone ale z cewki nic. Jak myslicie co to moze byc. Podejrzewam cewke ewentualnei czujnik hall bodajrze przy aparacie zaplonowym. Wie ktos moze jak to sprwdzic

: pn kwie 09, 2007 16:00
autor: x27
jaka masz cewke okroagla czy kwadratowa?

[ Dodano: Pon Kwi 09, 2007 4:02 pm ]
z halotronu wychodzi przebiego prostokatny. na oscylu ladnie widac. ew mozna didka sprawdzic

: pn kwie 09, 2007 16:23
autor: Paweł Marek
To nie moja porada ale powtarzam bo dobra. Jak kręcisz rozrusznikiem i hall dobry, to obrotek się ruszy (dostaje od halla sygnał poprzez ECU)
A cewkę to najlepiej podmienić na próbę. Niema łatwej mozliwości sprawdzenia cewki, bo sprawdzanie miernikiem nie starczy. Przebicie może mieć dopiero przy wytworzeniu wysokiego napięcia.
Z moich doświadczeń: w dwu moich autach padły cewki przy przebiegu ok 250 tys. Hall nigdy i nikomu z moich znajomych, ale na forum się kolegom zdarzało.

: pn kwie 09, 2007 20:35
autor: Kapibara
Dzieki za zainteresowanie. Nie mam kiedy dokladnei pomierzyc wszystkiego ale zrobie to jutro. Auto odpala a po paru minutach jazdy gasnie i nie odpala. Kiedys zrobilem 2 pomiary i to jest klucz bo jak nie hccial odpalic to na kablu prowadzacym do czujnika halla nei bylo napiecia ale po jakims czasie sprawdzilem i bylo ale wtedy juz odpalil. Wiec cos od kabli albo od sterownika. No chyba ze cos jeszcze. Bede mierzyl tez opor na cewce zaplonowej moze cos wyniknie.

[ Dodano: Pon Kwi 09, 2007 20:36 ]
aha oscyloskopu nie mam niestety a teraz by sie przydal. Sprawdze jeszcze sygnal z halla przy kreceniu walem no ale to tylko zwyklym miernikiem

: pn kwie 09, 2007 22:39
autor: Marihuana Man
Kapibara pisze:Auto odpala a po paru minutach jazdy gasnie i nie odpala.
Ktoś powie że mam jedną gadkę na problemy z ADY i ciągle się powtarzam ale... przy tych objawach znowu walne swoje... czujnik obrotów wału...

Lokalizacja w watku ponizej

http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97068

: pn kwie 09, 2007 23:48
autor: Kapibara
Marihuana Man, jestes pewny??? jak to zdiagnozowac i upewnic sie ze to na bank to. Wolalbym zebyt to tylo to ale sie okaze jutro jak sprawdze czy komp daje napiecie do czujnika halla

[ Dodano: Pon Kwi 09, 2007 23:50 ]
aha no i czasem to nei jest tak ze jedne ady maja ten czujnik w bloku a inne przy aparacie zaplonowym???

: pn kwie 09, 2007 23:57
autor: vwarek
Kapibara pisze:czasem to nei jest tak ze jedne ady maja ten czujnik w bloku a inne przy aparacie zaplonowym???
ADY mają czujnik Halla w aparacie i czujnik obrotów wału tam gdzie napisał/pokazał Marihuana Man

: wt kwie 10, 2007 00:08
autor: Kapibara
czyli to sa 2 rozne czujniki, czyli jak zdiagnozowac ten drugi? no i czy to on moze byc odpowiedzialny za to ze nba wtyczce do czujnika halla nei ma napiecia

: wt kwie 10, 2007 07:20
autor: Marihuana Man
czyli to są 2 rożne czujniki, czyli jak zdiagnozować ten drugi? no i czy to on moze byc odpowiedzialny za to ze nba wtyczce do czujnika halla nei ma napiecia
To właśnie ten czujnik który pokazalem jest główna przyczyną tych problemów... Bardzo często pseudomechanicy diagnozują od razu... awaria kompa... Bo wszytko niby sprawne a iskry i tak nie ma... Już kilka osób na forum miało problem z tym czujnikiem... Sam zreszta tez go jesienią wymieniałem...

Diagnozuje się to przez VAGA... Tylko że jest z tym trochę zachodu... Błąd nie jest widoczny przy uruchamianiu auta, gdy czujnik ma jeszcze jakaś sprawność (sprawność czujnika spada wraz z wzrostem temperatury silnika). Po prostu trzeba trafić dokładnie w ten moment gdy czujnik zawiedzie.... Czyli autko musi cały czas chodzić i w chwili gdy właśnie zdycha dopiero wywala błąd na kompie... Napisz na PW do Ku_bi Też przechodził przez to i właśnie od niego sie dowiedziałem o możliwości takiej diagnozy przez Vaga...

To co znalazłem w archiwum..
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... light=wale
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... light=wale

: wt kwie 10, 2007 08:58
autor: igorek78054
POSIADAM PASSKA 2.0 KTORY ODPALAŁ I PO KILKU SEKUNDACH GASŁ AŻ WRESZCIE PADŁ CZUJNIK HALLA I TO NIE KONIEC CEWKE TEŻ SZLAK TRAFIŁ.

: wt kwie 10, 2007 22:08
autor: Kapibara
Dzieki panowie, ostatecznei postawilem dzis na na ten czujnik ale nie jest to pewne na 100%. Dzis autko smigalo dobrze zgaslo raz jak sie nagrzewalo ale odpalilo bez problemu ale jak aptrze na te wszystkie tematy to warto ten czujnik wymienic i oby to wlasnei on byl za wszystko odpowiedzialny. Odezwe się jutro

: śr kwie 11, 2007 15:07
autor: aski
Kapibara pisze:Dzieki panowie, ostatecznei postawilem dzis na na ten czujnik ale nie jest to pewne na 100%. Dzis autko smigalo dobrze zgaslo raz jak sie nagrzewalo ale odpalilo bez problemu ale jak aptrze na te wszystkie tematy to warto ten czujnik wymienic i oby to wlasnei on byl za wszystko odpowiedzialny. Odezwe się jutro


jak zakończyła się "przygoda" z gasnącym autem ?
mam podobny problem i czeka mnie wymiana czegoś ;) (cewka już wymieniona)

pozdrawiam

: śr kwie 11, 2007 22:51
autor: Kapibara
Witam ponownie,

Wszystko jest w fazie testowania ale neich te zdjęcia będą za odpowiedz:

Obrazek

Obrazek

[ Dodano: Sro Kwi 11, 2007 22:53 ]
Wielkie dzieki dla wszystkich którzy sie tym zainteresowali. mam nadzieje ze to koniec z tym problemem ale narazie za wczesnie na ostateczna opinie. Ten czujnik walu korbowego to naprawde straszny bubel i drogi 216zl

[ Dodano: Sro Kwi 11, 2007 22:58 ]
A teraz z calkiem innej beczki. Ma ktos może taka rureczke, chodzi o tą czarna grubą pordzewiałą, ile cos takiego moze kosztować? No i jakby ktoś mógł mi sprawdzić numer tej rurki w ETCE

Obrazek

: śr kwie 11, 2007 23:00
autor: aski
Czyli to ten durny kabelek ?
jeśli tak to masz luzik... zazdroszczę :)
u mnie kable wymienione, chyba, że jakiś ukryty...

brak pomysłów