Strona 1 z 2

Maglownica i śruba regulacyjna

: wt kwie 03, 2007 10:13
autor: klekocix
Witam

Chciałem się Was zapytać czy w maglownicy ze wspomaganiem w Golfie 3 jest coś takiego jak śruba regulacyjna którą można podciągnąć w przypadku gdy występują na niej luzy?

Słyszałem że coś takiego istnieje dlatego chciałbym zanegować lub potwierdzić tę informację.

: wt kwie 03, 2007 10:50
autor: mtworus
tak jest....w MK2 przerąbane bez wyjęcia przekładni..a w MK3 musisz oblukać od spodu

[ Dodano: 03 Kwi 2007 10:51 ]
Obrazek

: wt kwie 03, 2007 11:03
autor: Jerzas
W golfach 3 jest na pewno. Były stosowane dwa typy przekładni ze wspomaganiem TRW i ZF. W jednej z nich dostęp jest łatwy a w drugiej trudny, ale nie pamiętam w której jak jest, niestety.

: wt kwie 03, 2007 11:03
autor: sas_gti
mtworus pisze:w MK2 przerąbane bez wyjęcia przekładni
przerąbane ale czy jest to w ogóle możłiwe? mogłbys po krótce opisać jak wygląda regulacja luzu w mk2 ze wspomą? z góry dzieki

: wt kwie 03, 2007 11:08
autor: mtworus
tak - możliwe
od spodu w miejscu gdzie wał wchodzi do przekładni jest śruba regulacyjna
wkręcenie jej i wykręcanie powoduje zbliżanie się ślimaków w przekładni. musisz mieć odpowiedni klucz ( nie pamiętam rozmiaru) ale ja miałem jakiś obcięty i prazegub do nasadki. jak za mocno dokręcisz to kiera nie będzie samam powracać po skręceniu (za duże tarcie elementów - i może spowodować szybsze zużycie się przekładni) ja za lekko to dalej będzie luz

[ Dodano: 03 Kwi 2007 11:10 ]
widać ęśrubę na rysunku (pierwsza rycina z góry) - natomiast u mnie luz na kierownicy był spowodowany awarią krzyżaka na wale ---> wymiana krzyżaka na nowy-- 35zł pomogła (godzinka roboty... i nie ma luzu

: wt kwie 03, 2007 11:22
autor: klekocix
A czy da się zdiagnozować dokładniej co jest winne za luzy na kierownicy?

Czy to ten krzyżak czy luz na maglownicy?

Czy poprostu najpierw trzeba dokręcić troszkę śrubę na maglu a jeśli to nie przyniesie efektu to wymienić ten krzyżak?

: wt kwie 03, 2007 16:27
autor: sas_gti
klekocix, raczej odwrtonie bo do krzyżaka jest dostep lepszy niz do tej sruby....dokladnie to to jest walek z dwoam przegubami, jeden jest od strony kabiny nad nogami, a drugi od strony komory silnika zaraz za scaina grodziową...
najpierw sprawdic krzyzaki, koncowki drazka , drazki a potem brac sie za magiel...niestety u mnei to jest na pewno magiel :/
mtworus pisze:widać ęśrubę na rysunku (pierwsza rycina z góry)
czy aby na pewno rycina dotyczy układu wspomą? W mojej ksiazke od mk2 jest napisane ze regulacja luzu "z zewnątrz" jest mozliwa tylko dla przekładni bez wspomy...ze wspomą twierdzą ze trzeba wyjać magiel...

[ Dodano: Wto Kwi 03, 2007 16:36 ]
cofam moje ostanie pytanie, bo mam tę samą książke i juz wiem ze to jest o ukadzie ze wspoma tylko widze tam mimo tego pewna niescislsoc....
w punkcie pierwszym na str 207 piszą ze mozna tego dokonac (regulacji) na wyjętej z samochodu przekładni, a na nastepnej stronie piszą ze zeby stwierdzic czy jest dobrze wyregulowane trzeba odbyc jazde próbna (kiera ma wracac)...
Czyli co? za kazdym razem jak bedzie mi sie wydawało ze juz jest dobrze to mam wkladac magiel, zalewac plynem i sprawdzac podczas jazdy? a jak zle to od początku? to troche dziwne, tak mozna przeciez w kółko!
Wiecie moze czemu sugeruja regulacje tej sruby po wyjeciu magla? Chodzi tylko o dostep do tej sruby czy moze o cos jeszcze?? Jesli tylko dsotep jest trudny to moze jednak da sie bez wyjmowania ? mtworus mówi ze sie da...Jakbys mógł mi jeszcze cos napisac na jakie problemy moge napotkac przy regulacji bez wyjmowania? jakies wskazówki? dzieks

PS klucz ma specjalną końcówkę ? jakąs udziwnioną (serwisowa) czy jest to jakis zwykły szeciokatny tylko nie [pamietasz rozmiaru?

: śr kwie 04, 2007 10:14
autor: mtworus
często teoria mija isę z praktyką....technologicznie np. czasem wymiana sprzęgła następuje po wyjęciu silnika ze skrzynią i później jego rozłączeniu od skrzyni, wymianie sprzęgła i wmontowaniu zespołu (np. Opel Vectra 1,8 16v)

Tak - rysunek jest z wersji ze wspomaganiem

sam sobie odpowiedzaiłeś na pytanie......nie warto za każdym razem wmontowywać i wyciągać przekładni z wlewaniem płynu włącznie aby sprawdzić i ponownie wyregulować luz..... ciężko będzie ale dasz radę....moż wystarczy popuścić śruby bez wyjmowania maglownicy...nie wiem bo mój Diesel nie ma wspomy....a GTI sprzedane i nie podparzę.....ale kojarzę że kiepski dostęp był - to fakt - lecz nie ma rzeczy niemożliwych / \ Polak potrafi... :hmm:

Sprawdź krzyżak...maglownice wytrzymują czasem 300 tysięcy przebiegu....poruszaj kierą rytmicznie a drugi niech sprawdzi luz w oklicy pedałów i za ścianą grodziową...jak ktoś już pisał ci wcześniej...

: śr kwie 04, 2007 11:08
autor: sas_gti
mtworus pisze:Sprawdź krzyżak...maglownice wytrzymują czasem 300 tysięcy przebiegu....poruszaj kierą rytmicznie a drugi niech sprawdzi luz w oklicy pedałów i za ścianą grodziową...jak ktoś już pisał ci wcześniej...
dzieki juz pisalem ze mam to zdiagnozowane, nie jest to krzyżak niestety na pewno
dałbym Ci punkta ale to nie mój temat...jesli autor moze to niech da Ci punkta ode mnie...pozdrawiam

: śr kwie 04, 2007 11:34
autor: mtworus
oj sorki..za szyblo czytam;) - klucz rzędu 14 chyba ..coś mi świta...jak oblukam jakiegoś goferka od spodu ze wspomaganiem
dam znać :pub:

: śr kwie 04, 2007 14:11
autor: GRIZLI
W golfach3 stosowano przekładnie TRW oraz amerykańskie XTR(nowsze ale nie lepsze). Łatwo poznać, XTR ma tą śrubę na imbus w rozmiarze ok 24mm. Jeśli masz ze wspomaganiem, śruba regulacyjna występuje od strony przedziału pasażerskiego(bez kanału ani rusz). Prawdą jest, ze można w pewnym zakresie zlikwidować ten luz, jednak nie zawsze. Za mocne dokręcenie śruby spowoduje brak powrotu kierownicy po skręcie oraz przyśpieszone zużycie przekładni. Dodatkowo, śrubą tą można usunąć tylko luz występujący na łożysku lewym przekładni(od strony kierowcy). Jeśli zużyciu uległą strona prawa, niestety przekładnia kwalifikuje się do regeneracji. Żadnych używek w 100% sprawnych z Allegro. Można kupić gorszą niż się ma w samochodzie. koszt regeneracji w dobrej firmie to około 500-600 zł. Drogo ale niestety to kosztuje a sam tego nie zrobisz. Czasem nawet po wkręceniu śruby na max, kierownica wraca po skręcie ale luz nadal występuje. To przykra niespodzianka ale na pocieszenie spotyka to wielu i nie jesteś sam :( Wczoraj sam to przechodziłem.Regeneracja z wymianą(płynu także), i geometrią kół - 880 zł

: wt wrz 11, 2007 18:18
autor: Marcinelli
odnawiam temat , a mianowicie byłem dziś na kanale i szukałem tj śruby do regulacji luzu w maglownicy i się zastanawiam czy to ta tzn na duży klucz imbusowy skierowana do tyłu? jak tak to ile trzeba ją wkręcić?

: wt wrz 11, 2007 18:49
autor: GRIZLI
Tak, to ta śruba. A wkręcasz ją z czuciem(po 1/8 obrotu np) i często trzeba odbyć jazde probną. Jesli dokręcisz za mocno, kierownica po skręcie nie będzie wracała do położenia na wprost a nawet ciężej będzie się kręciło kierownicą.

: wt wrz 11, 2007 19:33
autor: Marcinelli
Dzięki za rady, będę próbował.