Taki jakby grzechot, chyba w silniku po wymianie rozrządu :(

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
skwaros
Forum Master
Forum Master
Posty: 1254
Rejestracja: pt sie 04, 2006 14:27
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Kontakt:

Taki jakby grzechot, chyba w silniku po wymianie rozrządu :(

Post autor: skwaros » pt mar 30, 2007 08:07

Wczoraj wymieniałem rozrząd i inne pierdoły (pasek rozrządu, rolke, pasek klinowy, uszczelniacz górny, filtr powietrza). Mechanik troszke sie meczył z ustawieniem rozrządu po sie przesuwał, ale w końcu sie udało. Silnik troszkę ciężko zapalił (może za mocno naciągneli pasek klinowy), i ładnie chodził nic nie rzęzilo itp. Zaplaciłem za fuche i pojechałem do domu, nic nie słyszałem, ale jak mu deplem to zaczeło coś rżęzić (grzechotać).

Sprawa wygląda tak: jak kreci sie silnik tak do 2000-2500 tyś. obrotów to nic nie słychać, ale jak mu sie troszkę dpenie chociaż tak do 4000-4500 to zaczyna coś tak jakby grzechotać (podniosłem maske a tam na podszybiu był noż, juz sie ucieszyłem że to to, ale op jego wyjęciu było to samo). Ten grzecho mnie denerwuje i nie wiem co to moze być, może ktoś z was miał cos podobnego, moze przestawili rozrząd :(. Naprawdę nie wiem i proszę o pomoc, a z tego co zauważyłem to jest na forum pare osób co się znają. O punkcikach z pewnością nie zapomnę. :pub:


[b]mk2:[/b] http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=70665&postdays=0&postorder=asc&start=0

[b]mk3:[/b] http://forum.vwzone.pl//viewtopic.php?f=98&t=49700

[url=http://nord-vag.pl][b][color=#BF0000]N[/color]ord-Vag.pl[/b][/url]

Bąku
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pn lut 19, 2007 17:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bąku » pt mar 30, 2007 08:11

a mechanik zaufany czy popristu mechanik, sam kupowałeś części czy on kupował bo grzechotać może łożysko napinacza jak jest już kiepski więc mógł wstawić stary albo jakiś lipny nowy co się rozklekotał.....



Awatar użytkownika
skwaros
Forum Master
Forum Master
Posty: 1254
Rejestracja: pt sie 04, 2006 14:27
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Kontakt:

Post autor: skwaros » pt mar 30, 2007 08:19

zaufany mechanik (kuzyn). Sam wszystko kupował, a czesci ja oglądałem były nowki i w kartonikach.


[b]mk2:[/b] http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=70665&postdays=0&postorder=asc&start=0

[b]mk3:[/b] http://forum.vwzone.pl//viewtopic.php?f=98&t=49700

[url=http://nord-vag.pl][b][color=#BF0000]N[/color]ord-Vag.pl[/b][/url]

Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » pt mar 30, 2007 08:20

Hehe ja też wczoraj miałem rozrząd wymieniony :D U mnie rzęzi ale już wcześniej rzęziło i tylko na postoju słychać... Ja mam padnięte łożyska w alternatorze... Jak się znasz troszkę to możesz rozebrać osłonę rozrządu i zobaczyc mniej więcej czy jest wszystko dobrze ustawione... A jak nie to proponuje ci podjechać do tego mechanika i powiedzieć na czym temat stoi bo jeśli to jest złe ustawienie rozrządu to należy to jak najszybciej naprawić...


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: Taki jakby grzechot, chyba w silniku po wymianie rozrząd

Post autor: RobertP » pt mar 30, 2007 08:25

skwaros pisze:Mechanik troszke sie meczył z ustawieniem rozrządu po sie przesuwał, ale w końcu sie udało. Silnik troszkę ciężko zapalił (może za mocno naciągneli pasek klinowy), i ładnie chodził nic nie rzęzilo itp.
a może jednak źle Ci ustawił ten rozrząd i czemu sie męczył
tam nie ma co się męczyć tylko poustawiać dobrze na znaki,
jak nie zdejmował wałka rozrządu to powinno grać ...
możliwe też że hydrauliczne popychacze zaworów już "klepią"
wracaj do warsztatu, mechanika na siedzenie i w drogę niech słucha
bo trudno mi na razie coś wydedukować żeby utrafić w problem


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
skwaros
Forum Master
Forum Master
Posty: 1254
Rejestracja: pt sie 04, 2006 14:27
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Kontakt:

Post autor: skwaros » pt mar 30, 2007 08:34

męczył się dlatego że mu się przesuwał jak chciał złożyć do kupy, czemu to nie wiem. W koncu sie udało i żłożyliśmy wszystko, ale coś brzeczy. Dodam że wczesniej tego nie było i tak jakby troszkę mocy stracił, może zaplon powoduje leki brak mocy. Jeszcze mam takie coś ze jak go przygazuje to mi świszczy ( jakby turbo było :) ), ale to chyba dlatego ze dalismy nowy filtr powietrza.
Ostatnio zmieniony pt mar 30, 2007 08:39 przez skwaros, łącznie zmieniany 1 raz.


[b]mk2:[/b] http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=70665&postdays=0&postorder=asc&start=0

[b]mk3:[/b] http://forum.vwzone.pl//viewtopic.php?f=98&t=49700

[url=http://nord-vag.pl][b][color=#BF0000]N[/color]ord-Vag.pl[/b][/url]

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt mar 30, 2007 08:37

skwaros pisze:Dodam że wczesniej tego nie było i tak jakby troszkę mocy stracił, może zaplon powoduje leki brak mocy.
no to sprawdźcie jeszcze raz wszystko czy się zgadza na znakach
bo z tym spadkiem mocy świadczy jakby coś z rozrządem było przestawione
może jeden, dwa ząbki ...


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
falla_x
Forum Master
Forum Master
Posty: 1074
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 11:03
Lokalizacja: ŁoWiCz
Kontakt:

Post autor: falla_x » pt mar 30, 2007 09:05

skwaros, mialem to samo przestawilem o 1 zabek i koniec grzechotalo dzwonilo mozna to nazwac roznie mocy nie mial normalnei panika byla :) rozebralem na spokojnie i ustawilem prawidlowo jest gicior nie zastanawiaj sie dlugo tylko robieraj i przestawiaj


Passat B5 FL AVF - viewtopic.php?f=91&t=335306
Obrazek

Awatar użytkownika
skwaros
Forum Master
Forum Master
Posty: 1254
Rejestracja: pt sie 04, 2006 14:27
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Kontakt:

Post autor: skwaros » pt mar 30, 2007 09:17

możliwe ze to to, bo w koncu mial problem z ustawieniem. Już jestem umówiony na ponowną wizytę we wtorek, tylko ta miejscowosc do której bede jechał jest oddalona o jakies 30 km, ale mysle ze mogę smiało jechać.


[b]mk2:[/b] http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=70665&postdays=0&postorder=asc&start=0

[b]mk3:[/b] http://forum.vwzone.pl//viewtopic.php?f=98&t=49700

[url=http://nord-vag.pl][b][color=#BF0000]N[/color]ord-Vag.pl[/b][/url]

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt mar 30, 2007 09:35

skwaros pisze:ale mysle ze mogę smiało jechać.
ale nie katuj samochodu (silnika)
a jak do Szczecina nie masz daleko to proponuję Ci skotnaktować się z PinkFolydem (z forum diesla) zrobi Ci jak trzeba :bigok:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
skwaros
Forum Master
Forum Master
Posty: 1254
Rejestracja: pt sie 04, 2006 14:27
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Kontakt:

Post autor: skwaros » pt mar 30, 2007 12:59

Wczoraj po zmianie dostał troszeczke po garach, ale mam nadzieje ze to mu nie zaszkodziło, teraz bede jexdził jak 60 latek :)


[b]mk2:[/b] http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=70665&postdays=0&postorder=asc&start=0

[b]mk3:[/b] http://forum.vwzone.pl//viewtopic.php?f=98&t=49700

[url=http://nord-vag.pl][b][color=#BF0000]N[/color]ord-Vag.pl[/b][/url]

Awatar użytkownika
torox
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pn mar 26, 2007 15:49
Lokalizacja: KOSZALIN
Kontakt:

Post autor: torox » pt mar 30, 2007 13:17

ja mam jeszcze jedna sugestie podobne obiawy jakby turbina pracowala powoduje tez zbyt mocno naciagniety pasek rozrzadu lud zle zalozona obudowa i pasek o nia ociera
najlepiej jak koledzy radza zacznij wszystko od poczatku i bez pospiechu
powodzenia


vw-torox-vw

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pt mar 30, 2007 15:52

Może nie poskręcał porządnie obudowy rozrządu i brzęczy? Albo nie złożył któreś śrubki?
Dziwne, że się męczył, bo nie ma się tam prawa nic przesuwać (chyba, że np. są ścięte kliny ustalające koła rozrządu na wałkach - wtedy najpierw wymiana kół).
Dla pewności przed zdjęciem paska robię na nim i na kołach znaczki (kropki) w kilku miejscach, potem przenoszę te znaki na nowy pasek i zakładam pasek pasując ze znakami na kołach - i nic nigdy się nie przesuwa. Silnik ustawiony na znaki oczywiście.
Zobacz w którą stronę napinał rolkę napinacza - napina się przekręcając ją na mimośrodzie w prawo, luzuje w lewo - jak napniesz przekręcając rolkę w lewo, to pasek będzie haczył po obudowach i może brzęczeć, a poza tym trudno go napiąć i rzeczywiście wszystko się przesuwa b. łatwo i pitoli np. kąt wyprzedzenia zapłonu. Piszę, bo jak ktoś nieczęsto grzebie przy VW to łatwo o pomyłkę, bo trzeba kręcić napinaczem odwrotnie niż nakazuje logika (logicznie było by w lewo, a trzeba napinać w prawo, patrząc na rolkę napinacza). Za pierwszym razem walnąłem taką gafę i szybciutko poprawiałem. Przyznam, że objawy były podobne, oj, podobne...

Najpierw trzeba to dokładnie posprawdzać, potem prawidłowo poskładać i prawidłowo napiąć pasek. Jeśli to jest oki, to powinno się jeszcze sprawdzić po wymianie paska ustawienie zapłonu.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Awatar użytkownika
skwaros
Forum Master
Forum Master
Posty: 1254
Rejestracja: pt sie 04, 2006 14:27
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Kontakt:

Post autor: skwaros » pt mar 30, 2007 19:16

właśnie z tego co zaobserwowałem to samochód cieżko zapala, dzisiaj rano musiał go pokrecic i dopiero zapalił (coś z zapłonem), a co za tym idzie musiał źle ustawić rozrząd. Jak auto stoi na luzie i sie je gazuje to nic nie słychac, ale jak sie jedzie to słychac to brzęczenie, a najbardzie jak sie jedzie np. na 3 z predkoscia około 20 km/h (trosze łapie muła) i da sie mu mocniej gaz to wtedy słychac najgłośniej.


[b]mk2:[/b] http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=70665&postdays=0&postorder=asc&start=0

[b]mk3:[/b] http://forum.vwzone.pl//viewtopic.php?f=98&t=49700

[url=http://nord-vag.pl][b][color=#BF0000]N[/color]ord-Vag.pl[/b][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 80 gości