Strona 1 z 1

Jak sprawdzić sondę lambda?

: ndz mar 25, 2007 19:48
autor: MK2_waw
Witam stoje przed zakupem sondy do golfa 1,8 na jednopunktowym.

I teraz mam pytanie jak sprawdzić czy owa sonda jest sprawna?
Oraz jak już się okaże, iż daje ciała no to jaką najlepiej kupić?

Samochód dziwnie się zachowuje, a po odłaczeniu sondy silnik pracuje bez zmian ...(?)
Czy jest możliwe, że sonda lambda już wcześniej była się zesrała?

Pozdroo.

[ Dodano: 25 Mar 2007 19:48 ]
Dodam, że sonda jest jednoprzewodowa ..

: ndz mar 25, 2007 19:57
autor: truskawaa
MK2_waw, Poczytaj uważnie i sprawdz.
Powinno pomóc http://vw2.info/vwforum/kody/

: ndz mar 25, 2007 20:02
autor: Lipek81
Jeżeli jest to sonda jednoprzewodowa, to na wyjściu, podczas pracy silnika, powinieneś mieć napiecie z przedziału 0,4 do 1,2V (o ile dobrze pamiętam). Napięcie te zmienia się w zależności od tego, czy miesznka jest uboga, czy bogata. Czyli jak masz zimny silnik, to napiecie powinno być niższe, niż jak masz ciepły (albo na odwrót - nie mapietam, czy przy bogatej mieszance jest 0,4 czy 1.2). Jeżeli sonda ma dodatkowe przewody, to są one najprawdopodobniej od grzałki (ponieważ sonda musi pracować w odpowiedniej temperaturze). Możesz sprawdzić, czy ta grzałka jest sprawna mierząc jej opór omomierzem - jak jest przepalona, to będzie przerwa.

: ndz mar 25, 2007 20:06
autor: Duber
rp ma jednoprzewodowa.i dalej jak Lipek81, napisales.mierzy sie napiecie i ma byc ok 1 wolta.

: ndz mar 25, 2007 20:16
autor: MK2_waw
ok, tak zrobie ...tylko powiedzcie mi jeszcze tak najprościej :)
gdzie ten i do czego miernik podłączyć ..jeden przewód do kabelka od sondy a drugi przewód miernika np do masy?

po kodach wyszło mi raz, że mam zero błędów później że jest to sonda.

Obawiam się, że to nie jest takie proste - jest możliwość, że ona się jakoś zawiesza? ..coś nie styka itp?

silnik mi pracuje marnie, bardzo marnie po rozgrzaniu - wcześniej zakładałem taki post.
Tak czy inaczej podczas rozgrzanego silnika odłączam sondę i nie ma róźnicy w pracy silnika - nadal się dławi i występuje brak mocy.

Jest możliwe, że już wcześniej jeździłem na nie działającej sondzie?

[ Dodano: 25 Mar 2007 20:18 ]
Aaa - pewnie zaraz ktoś się zapyta o spalanie.
No więc jest to 1,8 i w mieście żre ok 10 litrów, natomiast w trasie ok 8 litrÓw.

: ndz mar 25, 2007 20:24
autor: Lipek81
Napięcie mierzysz między masą a tym kabelkiem od sondy. Bez sondy samochód też będzie jeździł - komputer steruje silnikiem w trybie tzw. awaryjnym - zamiast brać pod uwagę sygnały z sondy, podstawia sobie najbardziej prawdopodobną wartość pomiaru i na jej podstawie steruje silnikiem. Ważna jest też szybkość reakcji sondy na zmiany - starsze sondy reagują wolniej. No i oczywiśnie może być tak, że coś nie styka, a silnik będzie chodził.

: ndz mar 25, 2007 20:39
autor: MK2_waw
w tym przypadku reaguje szybko ..hm ..po odłączeniu sondy jest przez chwile lepiej [ w znaczeniu silnik się mniej dławi ] po czym znów jest zamulony jak cholera ..i wówczas obroty nie są stabilne - wahają się tak z 500/1000obr.

Co sądzicie o sondzie uniwersalnej? ..bo ta boscha kosztuje w pyte i jeszcze więcej.

: ndz mar 25, 2007 21:43
autor: Duber
ja mam uniwersalna,i jest ok.jak odepniesz sade sciagnij kleme plusa na 3 godz.podlacz i bez sady sprawdz jak chodzi auto.