Stukanie jak w dieselu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

cezar86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn mar 19, 2007 16:54
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

Stukanie jak w dieselu

Post autor: cezar86 » pn mar 19, 2007 17:04

Witam mam następujący problem... Mam golfa II 1.8 90r od niedawna zaczął mi brac olej i pojawilo sie stukanie w silniku i teraz dziala jak diesel co moze byc tym spowodowane??? :kac:



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn mar 19, 2007 17:24

Samochody używane mają z reguły przebieg powyżej 100 tys. km i uważa się, że ich benzynowe silniki wytrzymają znacznie więcej. To prawda, jednak przed zakupem warto ustalić, czy przypadkiem nie trzeba wymienić hydraulicznych popychaczy zaworów.



Jeśli szybko zareagujemy, koszty będą niskie, natomiast zaniedbania mogą skończyć się poważną naprawą i niestety wysokimi kosztami. Hydrauliczne popychacze zaworów znacznie Fot. Maciej Pobocha: W wielu współczesnych silnikach stosuje się tzw. hydrauliczne popychacze, co czyni obsługę auta prostszą i tańszą. usprawniły obsługę samochodu. To dzięki nim nie trzeba wykonywać okresowej regulacji luzu zaworowego. Obsługa auta jest szybsza i jednocześnie tańsza. Popychacz jest montowany pomiędzy wałkiem rozrządu a zaworem i jego zadaniem jest kasowanie luzu zaworowego, który powstaje wskutek zużywania się współpracujących części.



Trwałość popychaczy



Przez popychacze przepływa olej silnikowy i dlatego są one bardzo wrażliwe na jakość zastosowanego oleju. Złej jakości, albo niewłaściwie dobrany może bardzo szybko uszkodzić ten precyzyjny i delikatny element. Podobna sytuacja nastąpi, jeśli znacznie wydłużymy okresy między wymianami oleju. Trwałość popychaczy jest różna, ale można przyjąć, że średnio wynosi ona około 150 tys. km. Oczywiście nierzadko zdarza się, że popychacze działają prawidłowo nawet po przebiegu 300 tys. km, a może się także zdarzyć, że już po 50 tys. będą kwalifikować się do wymiany.



Jak rozpoznać uszkodzenie?



O uszkodzeniu popychaczy zaworowych może świadczyć hałas dochodzący z okolic pokrywy zaworów. Jest to wyraźne i metaliczne stukanie, takie jak w przypadku zbyt dużych luzów zaworowych. W pierwszej fazie uszkodzenia popychacze hałasują tylko krótko po uruchomieniu silnika, a później słychać je cały czas. Jeśli hałas zanika na wyższych obrotach może to świadczyć o zbyt małym ciśnieniu w układzie smarowania. Wymiana tylko jednego popychacza może być nieskuteczna, gdyż bardzo trudno jest wykryć uszkodzony (zwłaszcza jeśli jest to silnik 16-zaworowy). Jeśli koszt popychaczy jest spory, to po dokładnym osłuchaniu silnika można wymienić np. tylko na jednym cylindrze. Natomiast gdy popychacze nie są drogie, warto wymienić od razu wszystkie, bo prawdopodobnie trwałość pozostałych jest na ukończeniu. W ten sposób unikniemy niepotrzebnych kosztów ponownej robocizny. Koszt wymiany jest bardzo różny i zależy od łatwości dostępu do popychaczy oraz od ceny samych popychaczy.



Za hałas układu rozrządu nie można winić tylko popychaczy. Równie dobrze może go powodować zużyty wałek rozrządu lub niskie ciśnienie oleju spowodowane np. złym dobraniem filtra oleju (za mały przepływ oleju).

[ Dodano: Pon Mar 19, 2007 16:25 ]
STUKI W SILNIKU
Miarowe stukanie lub klepanie słyszalne najwyraźniej na wolnych obrotach

* Niewłaściwe luzy zaworowe (częstotliwość proporcjonalna do obrotów silnika). Zwiększenie obrotów silnika powoduje przejście klepania w równomierny hałas mechaniczny.
* Zużyty mechanizm napędu zaworów. Pęknięta sprężyna zaworowa powoduje metaliczny stuk o częstotliwości mniejszej o połowę od obrotów wału korbowego.
* Zużyty łańcuch rozrządu. Szeleszczący hałas zanikający po zwiększeniu prędkości obrotowej silnika.
* Pęknięty pierścień tłokowy (stuk o matowym szeleszczą-cym odgłosie słyszalny tylko przy małej prędkości obrotowej silnika).

Głuche uderzenia

* Zużyte panewki korbowodowe (regularne głuche stukanie, które może zmniejszyć się po dodaniu gazu). Najbardziej słyszalne jest przy gwałtownych zmianach prędkości obrotowej silnika. Częstotliwość proporcjonalna do obrotów wału korbowego.
* Zużyte panewki główne (głuche pojedyncze uderzenia nasilające się podczas zmiany obciążenia i prędkości obrotowej silnika)
* Stuk tłoka (najbardziej zauważalny przy zimnym silniku i niskiej prędkości obrotowej) Luz sworznia tłokowego słychać jako metaliczne stukanie proporcjonalne do obrotów wału korbowego. Stuk jest słyszalny przy prędkości obrotowej biegu jałowego. Po zwiększeniu prędkości obrotowej zwykle zanika.

Głucha, przytłumiona i nieregularna praca silnika

* Nie pali jeden z cylindrów.
* Sprawdzić wtryskiwacz lub ciśnienie sprężania.

NADMIERNE ZUŻYCIE OLEJU

1. Zużyte tłoki i ścianki cylindra
2. Zużyte prowadnice lub uszczelki prowadnic zaworowych
3. Wyciek oleju przez uszczelki:

o olej na pokrywie zaworów - uszkodzona uszczelka korka
o olej na ściance miski olejowej za kołem zamachowym świadczy o uszkodzeniu tylnego uszczelniacza wału korbowego.
o olej na pokrywie łańcucha rozrządu i na wewnętrznej stronie koła pasowego - uszkodzony przedni uszczelniacz wału korbowego.

INNE OBJAWY

* Hałasy spowodowane uszkodzeniem łożysk alternatora lub prądnicy oraz wentylatora zanikają po zdjęciu paska klinowego.
* Nadmierna ilość spalin wydobywająca się po zdjęciu korka wlewu oleju świadczy o uszkodzeniu pierścieni tłokowych i przedmuchach do skrzyni korbowej.
* Zgrzyty towarzyszące włączaniu rozrusznika świadczą o uszkodzeniu sprzęgła zębatego rozrusznika (bendixu) lub zębów wieńca koła zamachowego.
* Stukot wyłącznika elektromagnetycznego podczas włączania rozrusznika świadczy o rozładowaniu akumulatora lub o uszkodzeniu cewek wyłącznika.



Bąku
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pn lut 19, 2007 17:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bąku » pn mar 19, 2007 17:26

stukanie zapewne jest spowodowane padłymi popychaczmi od zaworów ale rozumiem że stuka cały czas nawet jak się rozgrzeje bo jak tylko jak jest zimny przez chwile a później ustaje to jest wporzo tak ma być, a co do brania oleju to pewnie uszczelniacze zaworowe ci padły a gorsza mozliwość to pierścienie tłokowe ale najpierw trza sprawdzić uszczelniacze można je zbadać odrazu podczas wymiany szkalnek...



cezar86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn mar 19, 2007 16:54
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

Post autor: cezar86 » pn mar 19, 2007 18:51

a jescze jedno pytanko gdzie znajduja sie na silniku te oznaczenia bo jak sprawdzalem z przodu to sa tylko cyfry na jednej stronie a po srodku jest cos takiego jak 3 ME



Bąku
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pn lut 19, 2007 17:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bąku » pn mar 19, 2007 21:39

ale chodzi ci o tp silnika?? u mnie na silniku też są tylko jakieś cyfry od strony kolektora dolotowego ale mam naklejke w bagazniku pod zamkiem i tam mam napisany typ



cezar86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn mar 19, 2007 16:54
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

Post autor: cezar86 » wt mar 20, 2007 14:27

U mnie tez jest taka naklejka tylko chyba ktorys z wlasciceieli musial silnik zmieniac bo z naklejki mi wynika ze mam 1,6 a czesci musdze kupowac do 1,8:/

[ Dodano: 20 Mar 2007 13:28 ]
jest jakas rada na to???



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 138 gości