Strona 1 z 2

Jak wymienić przegub zewnętrzny w golfie 3??

: wt mar 06, 2007 19:05
autor: Damian434
Chciałbym wymienić przegub w swoim golfie 3,ale nie wiem jak się za to zabrać...

: wt mar 06, 2007 19:46
autor: jhosef
Luzujesz przegub kluczem nasadowym chyba 32 tą śrubę.
zdjęcie zapożyczone.

Obrazek

POdnosisz samochód i odkręcasz śrubę mocyjącą sworzeń dolny w zwrotnicy. Sciągasz zwrotnicę ze sworznia. Wyciągasz przegób ze zwrotnicy. Przegób jest zamontowany na półosi na zatrzask więc trzeba go zbić.

: wt mar 06, 2007 19:50
autor: vwarek
jhosef pisze:Przegób jest zamontowany na półosi na zatrzask więc trzeba go zbić.
Najlepiej gumowym młotkiem, jeśli zwykłym to przez kawałek klocka.

: wt mar 06, 2007 20:20
autor: miś fazi
odkręcasz kluczem 30 śrube koła , tylko jak samochód stoi na kołach bo śruba jest bardzo mocno dokręcona , następnie wybijasz sworzeń wachacza , dolny , potem odchylasz całą kolumne resorującą i jak wyjmiesz krótką półośke z łożyska piasty to zbijasz go młotkiem mozńa żelaznym bo i tak będziesz go wymieniał , składasz w kolejności odwrotnej , tylko pamiętaj dokręć srube bardzo mocno

[ Dodano: 06 Mar 2007 19:25 ]
zapomniałem ze musisz jeszcze wybić końcówke drązka kierowniczego bo inaczej nie odchylisz kolumny , można demontować to inaczej ale najpierw musiałbyś odkęcić przegub wewnętrzny ten od skrzyni , potem śrube koła , i wtedy odchylasz całą półośke koło skrzyni i wyciągasz całą półoś

: wt mar 06, 2007 20:40
autor: greg
dziwne że nikt nie napisał ze jak będziesz naparzał w przegub z półosią przykręconą do auta to ci się przegub wewnętrzny moze rozlecieć,a wtedy będzi enie fajnie - wiec
zapomniałem ze musisz jeszcze wybić końcówke drązka kierowniczego bo inaczej nie odchylisz kolumny , można demontować to inaczej ale najpierw musiałbyś odkęcić przegub wewnętrzny ten od skrzyni , potem śrube koła , i wtedy odchylasz całą półośke koło skrzyni i wyciągasz całą półoś
tylko ja bym dodał że powinieneś łądnie np reklamówką i drutem obwiazać przegub wewnętrzny tak zeby zabezpieczyć przed rozleceniem się - bo inaczej masz przesr..... potem w imadło półoś i można ładnie przywalic żeby zbić przegub zewnętrzny - to tyle z mojej strony - pracy z młotkiem w przegub z zzamontowaną półosią do skrzyni ja osobiscie nie polecam - ja w imadle miałem co robić

: wt mar 06, 2007 20:44
autor: Szosownik
greg pisze:dziwne że nikt nie napisał ze jak będziesz naparzał w przegub z półosią przykręconą do auta to ci się przegub wewnętrzny moze rozlecieć,a wtedy będzi enie fajnie - wiec
zapomniałem ze musisz jeszcze wybić końcówke drązka kierowniczego bo inaczej nie odchylisz kolumny , można demontować to inaczej ale najpierw musiałbyś odkęcić przegub wewnętrzny ten od skrzyni , potem śrube koła , i wtedy odchylasz całą półośke koło skrzyni i wyciągasz całą półoś
tylko ja bym dodał że powinieneś łądnie np reklamówką i drutem obwiazać przegub wewnętrzny tak zeby zabezpieczyć przed rozleceniem się - bo inaczej masz przesr..... potem w imadło półoś i można ładnie przywalic żeby zbić przegub zewnętrzny - to tyle z mojej strony - pracy z młotkiem w przegub z zzamontowaną półosią do skrzyni ja osobiscie nie polecam - ja w imadle miałem co robić
Kolega ma racje :bajer:
mi sie kiedyś rozleciał przegub wewnętrzny bo nie umiejętnie to robiłem
składanie jego zajęło mi cały dzień
bo kulki się rozleciały a złożyć to nie jest łatwo

: wt mar 06, 2007 20:49
autor: jhosef
Szosownik pisze:złożyć to nie jest łatwo
nie miałem problemów ze złożeniem tego. Minutka i złożone:)

: wt mar 06, 2007 20:49
autor: Paweł Marek
Szosownik pisze:bo kulki się rozleciały a złożyć to nie jest łatwo
kiedyś wymieniałem osłonę przegubu u mechanika, on go rozebrał żeby dokładnie umyć. Potem dał mi wszystko do ręki żebym składał i pękał ze śmiechu że nie potrafię. Skurczybyk złożył go z zamkniętymi oczami w 10 sekund.
Co do zbijania przegubu zewnętrznego. Zmieniałem trzy razy i siła potrzebna do jego zbicia jest naprawde niewielka. Uważam że niema obaw o wewnętrzny

: wt mar 06, 2007 20:51
autor: miś fazi
ależ panowie nie trzeba naparzac młotkiem on schodzi lekko , chyba ze kolega ma zabezpieczenie zewnętrzne , bo są przeguby i półośki co mają sprytnie rozwiązane zabezpieczenia segerem , jest on na zewnątrz przegubu w specjalnym podtoczeniu , więc jak sie go nie znajdzie pod smarem to mozna prać młotkiem a i tak nie zejdzie

: wt mar 06, 2007 20:53
autor: jhosef
Ja zbijam zewnętrzny na samochodzie i nigdy problemów nie mialem.
A złożenie to naprawdę banał

: wt mar 06, 2007 20:53
autor: greg
jhosef pisze:nie miałem problemów ze złożeniem tego. Minutka i złożone:)
mówisz oczywiście jak masz zdjetą półoś i wykręcony przegub czuy jak masz półoś pod samochodem a przegub przy skrzyni?

[ Dodano: Wto Mar 06, 2007 7:54 pm ]
oczywiscie wiesz że kulki jak i łoża w przegubie się wycierają i nie powinny być zamieniane miejscami no nie?

[ Dodano: Wto Mar 06, 2007 8:00 pm ]
miś fazi, jhosef, zdajecie sobie sprawę że Damian434, zadał pytanie bo nigdy tego nie robił? a więc nie wie jak złożyć przegub wewnętrzny jak sie rozsypie pod autem - moze dla was jest to dziecinnie proste - ja dajac radę wychodzę z załozenia że osoba pytajaca tego jeszcze nie robiłą i dlatego pyta. Wyjaśnienai mają być takie żeby go nic podczas pracy nie zaskoczyło (jak mni epodczas dokręcania głowicy wdieslu - nie wiedział Pan że w dieslu wbrew książkom lepiej nie robić dociągania po 1tys?)

: wt mar 06, 2007 21:00
autor: jhosef
greg pisze:oczywiscie wiesz że kulki jak i łoża w przegubie się wycierają i nie powinny być zamieniane miejscami no nie?
Wiem. Gorzej ze stosowaniem sie do tego.
greg pisze:mówisz oczywiście jak masz zdjetą półoś i wykręcony przegub czuy jak masz półoś pod samochodem a przegub przy skrzyni?
Ze zdjętą. A przy założonej nie próbowałem. Ale wychodzę z założenia ze jak coś wyszło to i wejść musi:)

: wt mar 06, 2007 21:01
autor: Szosownik
greg pisze:
jhosef pisze:nie miałem problemów ze złożeniem tego. Minutka i złożone:)
mówisz oczywiście jak masz zdjetą półoś i wykręcony przegub czuy jak masz półoś pod samochodem a przegub przy skrzyni?

[ Dodano: Wto Mar 06, 2007 7:54 pm ]
oczywiscie wiesz że kulki jak i łoża w przegubie się wycierają i nie powinny być zamieniane miejscami no nie?
no właśnie ja kilka razy przekładałem kulki z miejsca na miejsce żeby wszystko grało
bo były zgrzyty w przegubie!
a koledzy piszą że tak pięknie jest!

: pn lis 23, 2009 15:56
autor: waldi1111
mam pytanie czy przegub do golfa 3 z ABS-em jest taki sam jak bez ABS-u, bo np. na tej stronie
http://allegro.pl/item812328426_przegub ... _polo.html
pisze
Dane części:
Strona zabudowy od strony koła
Wał napędowy bez pierżcienia ABS
i nie ma mojego modelu (1.8 75KM AAM) wsród spis aut pasujących do tej części
Proszę fachowców o opinie