Strona 1 z 1

Ściąga samochód podczas przyśpieszania

: czw mar 01, 2007 15:14
autor: baldman
Witam mam nietypowy problem.
Kiedy ruszam autem na 1, 2, 3 biegu przy ostrzejszej jeździe ściąga mi auto do środka jezdni. Na pierwszym biegu wręcz czuć jak ciągnie dość silno kierownicę.
Zmieniłem opony to samo, wymieniłem gumy na wahaczu (tuleje) nie mam luzów na końcówkach. Opony nie ścina mimo zrobienia już kilku tysięcy w takim stanie.
Przy jeździe na 4 i 5 biegu gdzie auto już nie może znacząco przyśpieszać jedzie prosto.

W czym tkwi problem, byłem sprawdzić zbieżność ale mechanik powiedział że mam wywalone poduszki (gumy) na amortyzatorach że jest za duży luz. Ale nie wiem czy to może mieć wpływ na to. Dodam że te gumy mają dość sporo lat i na pewno dawno temu nie były wymieniane. Ogólnie amortyzator ma 0,5 cm luzu jak się podnosi i opuszcza auto widać przerwę między kielichem a karoserią. Zawieszenie było zmieniane mam teraz H&R z innego auta, zawieszenie było w 3 samochodach. Ale jeździłem na nim z 8 miesięcy i było ok. Dodatkowo wmontowałem chipa ale po jego montażu też było ok. Nie wiem czy mechanizm różnicowy może padł. Ma ktoś jakieś pomysły.

: czw mar 01, 2007 15:44
autor: Maro 1.8 GT
jak przyspieszasz ostro to tył auta siada i wtedy te luzy co masz między kielichem a karoserią nierówno ustawiają auto (przód), np lewa strona ma większy luz i tył bardziej siada, to lewe koło przednie ma mniejszą przyczepnośc do nawierzchni) i może dlatego Cie ściaga.
To była moja opinia :)

: czw mar 01, 2007 16:27
autor: daniel2505
Maro 1.8 GT pisze:jak przyspieszasz ostro to tył auta siada i wtedy te luzy co masz między kielichem a karoserią nierówno ustawiają auto (przód), np lewa strona ma większy luz i tył bardziej siada, to lewe koło przednie ma mniejszą przyczepnośc do nawierzchni) i może dlatego Cie ściaga.
To była moja opinia :)
Chyba coś w tym jest bo mój golf tez ma wybite te poduszki i podczas przyspieszania ściąga go ostro w prawo.

: czw mar 01, 2007 16:48
autor: baldman
No poczekamy może ktoś się dopisze jeszcze może ktoś miał podobny przypadek i go rozwiązał.
Na marginesie co to może być kasuje się godzina i trip (ilość km w trasie) na liczniku. Jak są mrozy lub ostro pada i jest zimno. Mechanik mówił że masa ale ciężko znaleść będzie gdzie są punkty masy. W dwóch golfach tak jest. Ustawienia radia się nie kasują tak że tylko coś z elektryką licznika.

: czw mar 01, 2007 19:22
autor: ziembul
Ja tez mam wrazenie ze po kierownicy ciagnie jak przyspieszam.
Mam pytanie zwiazane z poduszkami amortyzatorow, jak krece kierownica np na postoju czy przy wykrecaniu, to slychac taki dziwek, wlasnie jakby guma ocierala?
Jezeli tak, to tez mam walniete te poduszki i moze rzeczywiscie przez nie sciaga samochod.

: pt mar 02, 2007 13:43
autor: baldman
No właśnie na postoju jak skręcam dosłownie skrzypi. Kiedyś tego nie było. Czekam na dalsze sugestie czy ktoś miał z tym problem. Chwile jeszcze pojeżdżę i trzeba będzie wymienić próba nie strzelba tylko kosztuje.

: pt mar 02, 2007 14:36
autor: DaZbo84
Dołaczam sie do powyzszych postów - w miejscu krecąc "skrzypi guma" + lekko znosi na prawo (zmiana opon na nowki troche dala ale niewiele).

: pt mar 02, 2007 18:26
autor: Darayavahus
Ja mam właśnie ten sam problem. U mnie ściąga w prawo. Jak przyśpieszam to muszę aż walczyć z kierownicą żeby mi nie skręcała. Problem się pojawił po wymianie sprzęgła i przegubu. Jak to zauważyłem to od razu pojechałem do mechanika. Wymienił mi poduszkę amortyzatora z przodu i łożysko. Nadal jest źle. Tyle tylko, że mi łożysko nie trze. Wiem, ze mam z tyłu mocno dobite amortyzatory bo słysze je na każdej nierówności drogi. Najbardziej zjedzony jest z prawej strony (tej na którą ściąga). Druga kwestia która się pojawiła to właśnie takie jakby tarcie gumy. U mnie to występuje przy ruszaniu (przyspieszanie na niskich biegach) i skręcaniu w prawo połączonym z przyspieszaniem. Im bardziej mam samochód obciążony tym bardziej słychać. Jak stoję i kręcę kierownicą to jest ok. Mówicie, ze co to może być?

: pt mar 02, 2007 19:58
autor: baldman
No to musiało sie namotać już każdy był za wymianą poduszki a jak widać może to nie pomóc.

Ale jak powiedziałeś o co biega to mechanik od razu wiedział że to będzie poduszka amorka. Że właśnie ściaganie przy przyśpieszaniu to wina poduszek.
Bo jeżeli on do tego doszedł od razu to mozliwe że miedzy innymi takie objawy świadcza o tym i miał takie czesto przypadki. Patrząc po wypowiedziach na tym forum to nikt nie znalazł skutecznej rady na to. A kilka osob ma ten problem własnie.

: pt mar 02, 2007 21:27
autor: Darayavahus
Poduszka na pewno miała w tym swój udział bo radykalnie zmieniała geometrię. Problem w tym, ze to nie pomogło nawet troche. Ja bym bardziej się zagłębiał w przeguby czy gdzieś tam. BTW, jakie są objawy dobitych przegubów wewnętrznych?

: pt mar 02, 2007 22:39
autor: baldman
Nic kombinuje jakiś wolny czas i mechanika i trzeba bedzie wymienić. Koszt poduszki 30 zł to nie jest aż tak źle. Jak w miarę szybko to wymienie napiszę na forum czy pomogło.

: czw mar 08, 2007 15:04
autor: Darayavahus
Coś nowego się pojawiło w tym temacie? Widzę, ze lekko przycichł a bardzo bym chciał w końcu dojść do tego o cho chodzi.

: czw mar 08, 2007 15:17
autor: pawel3
ja mam dość spory luz ok 2cm między poduszką a kielichem ,nie równy po obu stronach i jak przyspieszam ostro to nie ściąga nic...., to nie wiem za bardzo co to może być

: czw mar 08, 2007 15:32
autor: Darayavahus
Ja mam do tego taki problem, ze jak mocno przyśpieszam, czy w ogóle ruszam, albo jak skręcam w prawo czuje i słyszę w okilicach lewego koła jakieś tarcie, ślizganie metalu o metal, sam nie wiem jak to nazwać. Jak mam samochód do pełna załadowany to ten efekt się nasila. Przed wymianą przegubu tego nie było. Czy da się coś skopać wymieniając przegub żeby były takie objawy? Jak się zachowuje dobity przegub wewnętrzny? Chyba podjadę z tym do mechanika, innego niż ten co mi przegub robił.