Ubywający płyn chłodniczy i termostat i pare pytań

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ladymonia
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: czw lis 16, 2006 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Ubywający płyn chłodniczy i termostat i pare pytań

Post autor: ladymonia » pn sty 22, 2007 15:32

Witam! siedze i szukam w wyszukiwarce trosze na ten temat ale jakoś nic mi nie pasuje :( wiec mam takie problem i pytanie. Miałam remonci silnika miesiac temu była wymieniana uszczelka, planowana głowica i szlifowane gniazda. Wymienili tez termostat podobno na Wahlera, temperature mi trzyma ok 95 stopni czasami dochodzi prawie do 100 stopni. Powiedzcie mi czy ja dobrze rozumiem że gdy termostat puszcza na duzy obieg to dolna rura robi sie ciapła?? Jesli tak to mi puszcza przy około 95 stopniach no i nie wiem czy to prawidłowo? Gdzie mam znalejść info na ten temat? Czujnik temperatury też wymieniałam wiec jest raczej ok. I jeszcze jedno wczesniej nie zwracałam na to uwagi ale nie wiem czy pozim oleju mi sie nie podnosi (musze to jeszcze poobserwować) ale raczej uszczelke moge wyeleminowąc bo przecież miesiąc temu była wymieniana :crazy: Aha i czy normalne jest to że z rury wydechowej skrapla mi sie woda? No to chya waszystkie pytania jakie miałam :bigok: Bede wdzięczna za odpowiedz :)



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pn sty 22, 2007 16:02

ladymonia pisze: Powiedzcie mi czy ja dobrze rozumiem że gdy termostat puszcza na duzy obieg to dolna rura robi sie ciap
Tak
ladymonia pisze:Aha i czy normalne jest to że z rury wydechowej skrapla mi sie woda?
Normalne np po nocy albo postoju
ladymonia pisze: I jeszcze jedno wczesniej nie zwracałam na to uwagi ale nie wiem czy pozim oleju mi sie nie podnosi (musze to jeszcze poobserwować) ale raczej uszczelke moge wyeleminowąc bo przecież miesiąc temu była wymieniana
To musisz obserwować bo jakx przybywa to przeważnie dochodzi do niego benzyna...


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
Jerzas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: wt gru 05, 2006 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jerzas » pn sty 22, 2007 16:18

Jesli zmieniłas czujnik na nieorginalny to moze ci troche zawyzac wskazania temperatury.

Woda kapie z rury wydechowej jak wydech jest nie rozgrzany bo sie para wodna ze
spalin skrapla, takze to jest normalne, ze sobie troszke wody kapie.

a poziom oleju obserwuj

[ Dodano: 22 Sty 2007 15:29 ]
aaa zobacz jescze przy jakiej temperaturze włącza się dmuchawa na chlodnicy. Powinna sie włączac przy 92-96 C. Jesli u Ciebie włączy sie przy np 100 C to bedzie oznaczac wlasnie to, ze czujnik przekłamuje. Wtedy nie nalezy sie przejmowac. Ewentualnie kupic orginalny czujnik temperatury.



Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » pn sty 22, 2007 20:18

Jesli u Ciebie włączy sie przy np 100 C to bedzie oznaczac wlasnie to, ze czujnik przekłamuje. Wtedy nie nalezy sie przejmowac
nie do końca jest to prawda
czujnik włączania wentylatora ma dwa biegi włączania
jeżeli pierwszy nie działa to drugi będzie załączał bardzo późno nawet bliziutko 100
gdzie pierwszy powinien włączyć przy jakiś 95stopniach

[ Dodano: 22 Sty 2007 19:24 ]
a jak czujnik przekłamuje to należy się przejmować
bo któregoś pięknego razu wentylator może się nie załączyć a ty nie będziesz wiedzieć jaka temperatura i gotowanie murowane
nie ma co liczyć tylko na sam wentylator



Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » pn sty 22, 2007 20:24

Szosownik pisze:
Jesli u Ciebie włączy sie przy np 100 C to bedzie oznaczac wlasnie to, ze czujnik przekłamuje. Wtedy nie nalezy sie przejmowac
nie do końca jest to prawda
czujnik włączania wentylatora ma dwa biegi włączania
jeżeli pierwszy nie działa to drugi będzie załączał bardzo późno nawet bliziutko 100
gdzie pierwszy powinien włączyć przy jakiś 95stopniach
a czy czasami w słabszych silnikach również AAM nie występował tylko jeden bieg wentylatora chłodnicy ??


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » pn sty 22, 2007 20:28

a czy czasami w słabszych silnikach również AAM nie występował tylko jeden bieg wentylatora chłodnicy ??

tego nie wiem ale chyba po części mam trochę racji



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pn sty 22, 2007 22:59

AD6 pisze:a czy czasami w słabszych silnikach również AAM nie występował tylko jeden bieg wentylatora chłodnicy ??
można to sprawdzić np. tak:
otwierasz maskę patrzysz gdzie jest wentylator na chłodnicy, wyciągasz wtykę
i liczysz kable które idą do niej czy są w niej, jak są 4 to masz dwa biegi
i tak pierwszy bieg wentylatora to jest cieńszy kabelek koloru czerwono-białego
idący aż do czujnik/włącznika (przeważnie bezpośrednio bez przekaźników, chociaż
są wyjątki jak u mnie) bezpośrednio do niego i jak pisałem jest to I bieg tego wentylatora
natomiast dużo grubszy kabel też koloru czerwono-białego idzie do przekaźnika a do tego
przekaźnika dostaje on impuls na działanie na drugim biegu z czujnika/włącznika z kabla
w kolorze czerwono-żółtym
napisałem to w odwrotnym kierunku jak biegnie prąd ale to jest zrozumiałem chyba no nie ? :-) :bigok: :bigok:
i dodam jeszcze że we włączniku/czujniku wkręconym w chłodnicy oczywiście gdy jest 3 pinowy
czyli na dwa biegi wentylatora tzn. jak są w nim wpiete we wtyczce 3 kable
to można sprawdzić działanie obu biegów wentylatora czy działanie samych
przekaźników, silnika i czy dochodzi do niego prąd +12V ze skrzynki
a dochodzi kablem czerwono-czarnym i od tego należy sprawdzać ... :bigok:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

ladymonia
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: czw lis 16, 2006 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ladymonia » wt sty 23, 2007 20:44

dzięki za odpowiedzi :) Gnebi mnie jednak to że jeśli rzeczywiście oleju przybywa to może byc uszczelka zwalona? Czy to możliwe że po miesiącu jazdy od jej wymiany sie zwaliła? Tak mnie dzisiaj nastraszył kumpel, powiedził że przyrost oleju + ubytek płynu chłodniczego = uszcelka :grrr: I jak mam to im udwodnić w warsztacie ? lub jak to sprawdzić? :blush:



Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » wt sty 23, 2007 21:39

jeśli poszła uszczelka po miesiącu to znaczy że ktoś narobił lipy przy wymianie
może nie splanował głowicy lepak
a pewnie tobie za to policzył
ciężko będzie z udowodnieniem tego niestety

[ Dodano: 23 Sty 2007 21:07 ]
jak ja bym się dowiedział że ktoś mi tak zrobił!
to odrazu z karata w szyję :grin:
i trupnął padem :grin:



ladymonia
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: czw lis 16, 2006 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ladymonia » śr sty 24, 2007 17:29

Nowłasnie nie wiem :-k A może ja poprostu źle patrze na ten zbiorniczek z płynem chłodniczym. Jak dolewam do max to ubywa mi płynu ale cięzko jest podejrzeć czy jest poniżej min. A jak jest w waszych golfach? Czy płyn jak wlejecie to zatrzymuje sie przy max czy może też opada do min. Jak odkręce korek to płyna nadal widać. bo w sumie to do warsztatu mam jako takie zaufanie. Robili mi tam juz nie jeden samochód i mysle że takiej lipy specjalnie by mi nie zrobili.



Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » śr sty 24, 2007 18:38

no dobra płyn płynem
u mnie na zimnym silniku jest do połowy zbiorniczka
ale pisałaś że oleju ci przybywa
więc już nic z tego nie rozumiem



ladymonia
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: czw lis 16, 2006 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ladymonia » śr sty 24, 2007 20:00

Szosownik, :) tak mi sie wydaje, bo jest ponad max, ale pomyslałam sobie dzisiaj że w sumie to moze jest tak odkąd mi wymienili uszczelke [-o< nie zwracałam na to uwagi wczesniej. Jestem przyyzwyczajona ze w Uno (moim wcześniejszym autku) olej dolewałam średnio pół litra na miesiąc :) a tu jak jest ponad max tak jest cały czas. Po obserwuje to teraz. Zasugerowałam sie tym płynem i do tego doszedł ten olej :crazy: Dltatego pytałam sie o ten płyn. Nie mam nikogo znajomego z Golfikiem u którego mogła bym to podejrzeć.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 132 gości