Od czego jest niebieski czujnik temperatury w RP

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Andrzej1963
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 17:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Andrzej1963 » wt sty 23, 2007 00:40

Ok,dzięki bodzio jeszcze raz.

[ Dodano: 23 Sty 2007 16:20 ]
Witam bodzio! Tak informacyjnie odnośnie tego niebieskiego czujnika-robiłem dziś pomiar na zimnym silniku, temperatura otoczenia +2st C. Pokazało 5,76 Kohm. Nie jeżdziłem dziś nigdzie więc na gorącym jeszcze nie zrobiłem,pewnie jutro mi się uda. Ale co myślisz o tym wskazaniu na zimnym?


Andrzej

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » śr sty 24, 2007 17:39

Andrzej1963 pisze:Pokazało 5,76 Kohm. Nie jeżdziłem dziś nigdzie więc na gorącym jeszcze nie zrobiłem,pewnie jutro mi się uda. Ale co myślisz o tym wskazaniu na zimnym?
Wygląda dobrze.



Andrzej1963
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 17:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Andrzej1963 » śr sty 31, 2007 16:53

bodzio_j, sprawdziłem ten czujnik niebieski na ciepło (wskazówka troszkę niżej ok. 2,3mm niż w połowie to nie wiem ile ma wtedy stopni, no bo są tylko kreski,ale cały czas mam taką roboczą temperaturę) i pokazało 263 ohm. Co o tym myślisz?


Andrzej

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » śr sty 31, 2007 16:55

Andrzej1963, u mnie na gorąco było ok 280ohm, więc też wygląda na sprawny ( Twój).



Andrzej1963
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 17:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Andrzej1963 » sob lut 17, 2007 13:06

bodzio_j,cześć,w związku ze "starą" sprawą-(obroty w RP) masz może wiedzę na temat ewent. czyszczenia silniczka krokowego w tym silniku,a jeżeli można to robić to jest jakiś sposób czy obojętnie jak.Krążą różne opinie na ten temat-od jednych że można i sprawa się poprawia -po inne,że nic to nie daje.Jakbyś mógł się do tego odnieść to wielkie dzięki(a może "przerabiałeś" ten temat i wiesz dokładnie jak to z tym czyszczeniem jest).Pozdr.


Andrzej

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob lut 17, 2007 13:33

Andrzej1963 pisze:masz może wiedzę na temat ewent. czyszczenia silniczka krokowego w tym silniku
Niestety nigdy nie czyściłem, a opinie są różne- jedni mówią,że warto, inni , że to nic nie daje.



Awatar użytkownika
MarianWSP
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 00:31
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: MarianWSP » sob gru 01, 2007 20:45

ja kupilem taki czujnik jakas podjebke za 20 zl i powiem tak: nie warto
na uszkodzonym czyjniku tez podrobka odpalal dobrze za 1 razem ale obroty byly za wysokie teraz po zamontowaniu nowego odpalic nie moge ale obroty sie ustabilizowaly :)


VW TOUAREG 2.5 TDI @220 KM + Golf II 1.6 EZ Automatic '86 + LUPO SDI @ TDI

adi87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 584
Rejestracja: pt maja 26, 2006 21:54
Lokalizacja: GPU
Auto: Octavia 1 '99
Silnik: AEE
Kontakt:

Post autor: adi87 » pn gru 03, 2007 21:12

Ja też mam w PFie problem z tym czujnikiem ponieważ jak jest odłączony to obroty są w miare ok (w miare bo ok 1400 na rozgrzanym) ale kiedy go podłączę to rosną do ponad 2tys... może jutro uda mi się go pomierzyć



Andrzej1963
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 17:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Andrzej1963 » sob gru 15, 2007 15:26

Cześć,ja też miałem problemy z obrotami (były dziwnie niestabilne) szczególnie gdy była duża wilgoć- RP-ki są czułe na pogodę. Szukałem przyczyny wszędzie łącznie ze wspomnianym niebieskim czujnikiem,a okazało się,że przyczyną była elektryka,czyli zmieniłem świece na NGK,przewody zapłonowe na Beru,kopułkę i palec i ...... wszystko wróciło do idealnej normy bez względu na pogodę wszystko jest na tip top. A więc reasumując,gdy macie problemy podobne do opisanych powyżej proponuję dobrze przyjrzeć się układowi zapłonowemu i ewent. wymieniać na dobre markowe części nim zaczniecie doszukiwać się problemu tam gdzie go nie ma. Zyczę samych ustabilizowanych obrotów. Pozdrawiam.


Andrzej

Jozef
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: czw lut 24, 2005 09:50
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Jozef » sob gru 15, 2007 21:14

" 0 ............... 5 - 7,5 "
Tak było w poście wyżej, czyli twój wynik jest w normie.



qbap
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 21:31
Lokalizacja: Ciechocinek

Post autor: qbap » czw lut 07, 2008 16:54

Podłącze się i zapytam czy jaku mnie na ciepłym silniku jest ok 450 ohm to już bardzo źle ?



Awatar użytkownika
Bożuch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: ndz cze 12, 2005 22:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Bożuch » pt lut 08, 2008 15:05

u mnie czujnik był zrypany choć po przemierzeniu do wartości wychodziły dobre ale że miałem już nowy to zamieniłem je i problem ustał. No ale cóż szczęście wiecznie trwać nie może więc po roku czasu znów obroty szaleją czyżby to znów wina czujnika?


PozdraVWiam - Tomek :pub:

zapraszam do oględzin mojego VWeja :bajer:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=224068

maltren

Post autor: maltren » sob mar 22, 2008 13:23

Więc wiadomo od czego jest niebieski czujnik... A ktoś mi może powiedzieć od czego jest czerwony i czarny?



lucek48r
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 19:21
Lokalizacja: ełk

falujące obroty

Post autor: lucek48r » sob mar 22, 2008 15:30

Witam,miałem do dziś ten problem,pojechałem do mechanika,myślałem że to sonda lambda,okazało się że to wąż podciśnienia (krótki)był popękany od spodu.Po wymianie mój rp chodzi jak nowy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 170 gości