Przełacznik świateł - problem:/
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Przełacznik świateł - problem:/
Witam!
Otóż jakich czas temu uszkodził mi się przełącznik świateł, co nie co się przytopił jak
również kostka do której był wpięty:/ Od czego, sam nie mam pojęcią,
Po drobnych poprawkach zaczął działać ale nieraz szwankował, tz. zdarzało się że podczas
jazdy gineły mi światła [najgorzej było w nocy]
Zdobyłem nowy [z autozłomu ] przełącznik razem z kostką. Wszystko pieknie,
kostka w stanie idealnym, identyczna jak uszkodzona, wiec zrobiłem przeszczep kostki
I tu się pojawił problem, tz. po wpięciu nowego przełącznik i włączeniu go podświetlają mi
sie tylko zegary i działają jedynie postojówki Mijania i drogowe kaput,
nie zapalają się. Gdy w tą samą kostkę, tz. po "przeszczepie" wepnę stary przełącznik,
wszystko jest ok, deska się podświetla, są postojówki, krótkie i długie światła
Zostawił bym tak, ale stary przełącznik jest przy jednym wtyku nadpalony po usterce,
(widoczne jest to w załączonym zdjęciu), ale że mam nowy to czemu by go nie zmienić
Niby takie same,ale zauważyłem na przełacznikach ze od strony wtyków przy jednym z nich
są równe oznaczenia czy coś takiego, tz. na starym jest 191941531A a na nowym 191941531H. Ma to jakieś znaczenie. Zamieszczam fotki.
nowy & stary przełącznik - przód
stary przełącznik - tył
nowy przełaćznik - tył
Miał już ktoś podobny problem i wie jak go rozwiązać?
pozdr.
Otóż jakich czas temu uszkodził mi się przełącznik świateł, co nie co się przytopił jak
również kostka do której był wpięty:/ Od czego, sam nie mam pojęcią,
Po drobnych poprawkach zaczął działać ale nieraz szwankował, tz. zdarzało się że podczas
jazdy gineły mi światła [najgorzej było w nocy]
Zdobyłem nowy [z autozłomu ] przełącznik razem z kostką. Wszystko pieknie,
kostka w stanie idealnym, identyczna jak uszkodzona, wiec zrobiłem przeszczep kostki
I tu się pojawił problem, tz. po wpięciu nowego przełącznik i włączeniu go podświetlają mi
sie tylko zegary i działają jedynie postojówki Mijania i drogowe kaput,
nie zapalają się. Gdy w tą samą kostkę, tz. po "przeszczepie" wepnę stary przełącznik,
wszystko jest ok, deska się podświetla, są postojówki, krótkie i długie światła
Zostawił bym tak, ale stary przełącznik jest przy jednym wtyku nadpalony po usterce,
(widoczne jest to w załączonym zdjęciu), ale że mam nowy to czemu by go nie zmienić
Niby takie same,ale zauważyłem na przełacznikach ze od strony wtyków przy jednym z nich
są równe oznaczenia czy coś takiego, tz. na starym jest 191941531A a na nowym 191941531H. Ma to jakieś znaczenie. Zamieszczam fotki.
nowy & stary przełącznik - przód
stary przełącznik - tył
nowy przełaćznik - tył
Miał już ktoś podobny problem i wie jak go rozwiązać?
pozdr.
- Qto
- _
- Posty: 19378
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
A masz przekaźnik? Jak nie masz to normalka że kiedyś wyłącznik się spali. Załóż przekaźnik i kup nowy wyłącznik i po problemie. Niedawno wymieniałem wyłącznik świateł w MK II mojego dziadka, też się lekko przypalił. Za nowy wyłącznik dałem jak dobrze pamiętam 30zeta.RaMZeS_CP pisze:Otóż jakich czas temu uszkodził mi się przełącznik świateł, co nie co się przytopił jak
również kostka do której był wpięty:/ Od czego, sam nie mam pojęcią,
Pozdrawiam
RaMZeS_CP, jak widać na zdjęciach wyłączniki nie są takie same. Nowy ma regulację podświetlenia zegarów. Nie bardzo widać oznaczenia styków na starym. Musisz to dokładnie sprawdzić i porównać.
Jeśli już dojdziesz co do czego to koniecznie załóż przekaźniki do świateł. Koszt nie jest aż tak wielki a unikniesz podobnej sytuacji. Powinny poprawić się też światła.
Jeśli już dojdziesz co do czego to koniecznie załóż przekaźniki do świateł. Koszt nie jest aż tak wielki a unikniesz podobnej sytuacji. Powinny poprawić się też światła.
stary tez miał regulację podświetlenia, ale został usunięty, ponieważ przerobiłem środkową konsole [ tam umieściłem przełączniki] a stare miejsca zrobiłem na gładkobodzio_j pisze:RaMZeS_CP, jak widać na zdjęciach wyłączniki nie są takie same. Nowy ma regulację podświetlenia zegarów.
efekt taki : konsola środkowa
gdzie można dostać taki przekaźnik i gdzie go zamontować w aucie??bodzio_j pisze: ...załóż przekaźniki do świateł. Koszt nie jest aż tak wielki a unikniesz podobnej sytuacji. Powinny poprawić się też światła.
- Qto
- _
- Posty: 19378
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Dostać można w sklepie motoryzacyjnym, na szrocie...RaMZeS_CP pisze:gdzie można dostać taki przekaźnik i gdzie go zamontować w aucie??
Montujesz tam gdzie są inne przekaźniki, nie wiem gdzie są w MK II ale sądzę że gdzieś w okolicy bezpieczników. W sumie to przekaźnik można zamontować w dowolnym miejscu.
Przekaźnik dostaniesz w każdym sklepie motoryzacyjnym, większość osób zakłada od Poloneaz- oznaczenie: 541. Potrzebujesz dwa takie ( krótkie, długie), dwie oprawki na bezpieczniki, bezpieczniki 16A,trochę przewodu 2,5mmkw, złączki konektorowe (wsuwki i oczka)podstawki pod przekaźniki,warto też kupić i założyć nowe kostki do żarówek, koszt niewielki. Przekaźniki możesz umieścić pod maską, gdzieś blisko lamp.Schemat znajdziesz w poradach.RaMZeS_CP pisze:gdzie można dostać taki przekaźnik i gdzie go zamontować w aucie??
znalazlem porade, tylko troszke bedzie z tym roboty i dlubania i nie jest to az takie proste do zrobienia :/bodzio_j pisze:Przekaźnik dostaniesz w każdym sklepie motoryzacyjnym, większość osób zakłada od Poloneaz- oznaczenie: 541. Potrzebujesz dwa takie ( krótkie, długie), dwie oprawki na bezpieczniki, bezpieczniki 16A,trochę przewodu 2,5mmkw, złączki konektorowe (wsuwki i oczka)podstawki pod przekaźniki,warto też kupić i założyć nowe kostki do żarówek, koszt niewielki. Przekaźniki możesz umieścić pod maską, gdzieś blisko lamp.Schemat znajdziesz w poradach.
nie ma czegos latwiejszego i szybszego w zrobieniu i zamontowaniu?
pozdr.
Troszke czasu poświeciłem i znalazłem nawet fajną stronkę na temat przkaźników świateł
http://lo64.neostrada.pl/przekazniki/
i po wielu namysłach w ten weekend zamierzam w swoim mk2 tez sprawić sobie przeźniki;)
co prawda od tygodnia mam nowe reflektory CLEAR i jestem bardzo z nich zadowlony, o wiele
lepiej świecą od starych, no i ten wygląd
a przkaźniki zamontuje zewzględu na instalację, bo nie zamierzam znowu wymieniac włacznika świateł ani kostki
pozdr.
ps: jesli pozwoli mi na to czas to zrobię fotoporade bardzo dokladna wlasnej produkcji
http://lo64.neostrada.pl/przekazniki/
i po wielu namysłach w ten weekend zamierzam w swoim mk2 tez sprawić sobie przeźniki;)
co prawda od tygodnia mam nowe reflektory CLEAR i jestem bardzo z nich zadowlony, o wiele
lepiej świecą od starych, no i ten wygląd
a przkaźniki zamontuje zewzględu na instalację, bo nie zamierzam znowu wymieniac włacznika świateł ani kostki
pozdr.
ps: jesli pozwoli mi na to czas to zrobię fotoporade bardzo dokladna wlasnej produkcji
jesli moge to podlacze sie do tematu bo mam podobna sprawe a nie chce smiecic to moja historia wyglada tak: mam u siebie cztery swiatla te srodkowe sa od dlugich i gdy sie zaswiecaja to w krotkich (tych zewnetrznych) automatycznie zapalaja sie postojowki tak powinno byc i tak bylo ale ostatnio przesato mi swiecic prawe dlugie swiatlo mysle siobie zarowka spalona ale gdy rozebralem byla dobra nie mialem czasu zabardzo z tym robic wiec chcialem do weekendu poczekac ale jak wracalem z pracy przestalo swiecic lew dlugie sprawdzilem zarowki dobre ale bezpieczniki sie spalily wiec wymienilem swiecily ale historia sie powtorzyla wiec znow zmienilem bezpieczniki ale znow najpierw jedno a pozniej drugie przestaly swiecic znow zmienilem bezpieczniki to bylo w zeszla niedziele bylo dobrze ale znow pawe przestalo swiecic dodam ze gdy jedno swieci bezpieczniki sa dobre a gdy dwa to spalone co to moze byc a i jeszcze jedno nie wiem czy to ma jakis zwiazek ale gdy z dugich przelaczam na krotkie to czasem nie zapalaja sie krotie swiatla dopiero gdy popstrykam manetka dlugie ktrotkie to sie zapalaja o co chodzi??
No i wkońcu mam mk2 na przekażnikach, hehe
Powiem że było łatwo - widać efekt jeżeli chodzi o czas montarzu to zeszło mi z tym z 8h,
ale wszystko wykonane jest profesjonalnie nie na odp***
Zamontowałem wersję bogatszą, zanczy się na 4 przekaźnikach,
łączny koszt, tz. przekażniki, bezpieczniki + gniazda, konektory, przwody, koszulki termokurczliwe,
izolacja wyszlo coś w okolicach 60zł [chyba nie tak źle?]
na fotoporade zabrakło czasu no i pogoda nie za specjalna, ale i tak tego w necie jest juz pełno
pozdr.
Powiem że było łatwo - widać efekt jeżeli chodzi o czas montarzu to zeszło mi z tym z 8h,
ale wszystko wykonane jest profesjonalnie nie na odp***
Zamontowałem wersję bogatszą, zanczy się na 4 przekaźnikach,
łączny koszt, tz. przekażniki, bezpieczniki + gniazda, konektory, przwody, koszulki termokurczliwe,
izolacja wyszlo coś w okolicach 60zł [chyba nie tak źle?]
na fotoporade zabrakło czasu no i pogoda nie za specjalna, ale i tak tego w necie jest juz pełno
pozdr.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 93 gości