Wymiana Koła pasowego i rozrządu pomóżcie!!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pix07
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt gru 15, 2006 16:59
Lokalizacja: rzeszow

Wymiana Koła pasowego i rozrządu pomóżcie!!

Post autor: pix07 » śr sty 10, 2007 21:27

Witam
Zauważyłem ostatnio w moim Golfiku III 1.9D lekko balansujace koło pasowe:( odrazu przegladnąłem tematy na forum i szczena mi opadła kiedy dowiedziałem sie czym to może grozić...więc prosze was o rade czy ktos sam to robił i mogłby mi napisac po koleji jak to zrobic samemu bo troche sie znam na tym. Chodzi mi głownie o to czy dokręcając tą śróbe trzeba jakoś zablokować wał czy wystarczy jak auto stoi na biegu??? i w jakim położeniu ma byc kolo wałka rozrządu bo nie widze na nim zadnego znaku? wystarczy jak ustawie kolo zamachowe w odpowiednim punkcie?? Czy jest mozliwość sprawdzenia czy to jest wina tego klina czy to moze samo koło pasowe jest ugiente?? a i jeszcze czy ta sróba na kole zamachowym jest prawo czy lewoskrętna???

gwinty chyba sprawne ale nie sprawdzałem jeszcze. (chodzi ci o te 4 na kole pasowym??) a czy po sciagnieciu kola mozna odpalic silnik?? wowczas było by widac czy kolo zebate paska rozrządu tez balansuje gorzej jak pasek spadnie przy takiej prubie :grrr: w jaki sposób to koło paska mogło ulec ugieciu ??? bo takie cienkie to ono niejest:)??
z gory dziekuje za rady.
pozdrawiam!
G.
Ostatnio zmieniony czw sty 11, 2007 00:59 przez pix07, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » śr sty 10, 2007 23:31

pix07 pisze:czy dokręcając tą śróbe trzeba jakoś zablokować wał czy wystarczy jak auto stoi na biegu?
Wystarczy 5 bieg i mocno wcisnąć hamulec. Ale sobiscie nie sądzę,żeby centralna śruba się zluzowała...
pix07 pisze:w jakim położeniu ma byc kolo wałka rozrządu bo nie widze na nim zadnego znaku?
Znak jest, ale pod pokrywą zaworów. Na wałku jest nacięcie w ktore wkłada się specjalny płaskownik. Natomiast w otworze obudowy sprzęgła jest znak na kole zamachowym, a w kole zębatym pompy wtryskowej jest otwor, który kołkiem zgrywa się z obudową paska rozrządu.Musisz tak ustawić elementy, i wtedy dopiero można zdjąć pasek rozrządu.
pix07 pisze:czy to jest wina tego klina czy to moze samo koło pasowe jest ugiente?
Prawdopodobnie samo koło paska wieloklinowego jest ugięte ;). Wszystkie gwinty są prawe.



pix07
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt gru 15, 2006 16:59
Lokalizacja: rzeszow

Post autor: pix07 » pn sty 15, 2007 11:39

czy ktos ma jeszcze jakies uwagi sugestie itp.????



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 142 gości