Przy okazji wymiany alternatora (na 120A ) zauważyłem, że rolka od napinacza szumi. Jako że nie było już czasu na jej dokładne oględziny i demontaż mam pytanie czy da się w niej wymienić łożysko. Jeśli tak to jakie ma wymiary. Chętnie się dowiem przed robotą, a jeśli nie to na pewno podziele się "wrażeniami".
PS. silnik jak w profilu, a napinacz przykręcany od strony paska do łapy od osprzętu.
Napinacz paska wielorowkowego [nie TD/TDI]
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Napinacz paska wielorowkowego [nie TD/TDI]
[img]http://img143.imageshack.us/img143/508/mylubuskaer5.jpg[/img]
Dzięki dziejo za odzew
A teraz garść szczegółów z pierwszej ręki :
1. Łożysko 6203 2RS
2. Żeby zdemontować rolkę wystarczy odkręcić śrubę na środku (nasadka 15).
3. Rolka składa się z dwóch połówek, a łożysko jest pomiędzy nimi. Połówki są znitowane w trzech miejscach. Więc da się wymienić samo łożysko przy odrobinie samozaparcia . Chociaż według mnie prędzej wytrze się powierzchnia rolki niż padnie (konserwowane od czasu do czasu) łożysko. Moje ma już 185 tys. i jest lekki rancik na powierzchni rolki.
4. Bez problemu można ściągnąć osłony łożyska, wypłukać i nałożyć nowego smaru (w końcu ktoś pomyślał projektując tą rolkę).
W moim łożysku były już resztki smaru i dlatego szumiało.
Roboty na 30 min.
W celu wygodniejszego montażu demontażu warto ściągnąć obudowę filtra powietrza. Przy przykręcaniu rolki dobrze jest podłożyć coś pomiędzy obudowę napinacza a ten palec nad rolką żeby zablokować sprężynę w napinaczu.
A teraz garść szczegółów z pierwszej ręki :
1. Łożysko 6203 2RS
2. Żeby zdemontować rolkę wystarczy odkręcić śrubę na środku (nasadka 15).
3. Rolka składa się z dwóch połówek, a łożysko jest pomiędzy nimi. Połówki są znitowane w trzech miejscach. Więc da się wymienić samo łożysko przy odrobinie samozaparcia . Chociaż według mnie prędzej wytrze się powierzchnia rolki niż padnie (konserwowane od czasu do czasu) łożysko. Moje ma już 185 tys. i jest lekki rancik na powierzchni rolki.
4. Bez problemu można ściągnąć osłony łożyska, wypłukać i nałożyć nowego smaru (w końcu ktoś pomyślał projektując tą rolkę).
W moim łożysku były już resztki smaru i dlatego szumiało.
Roboty na 30 min.
W celu wygodniejszego montażu demontażu warto ściągnąć obudowę filtra powietrza. Przy przykręcaniu rolki dobrze jest podłożyć coś pomiędzy obudowę napinacza a ten palec nad rolką żeby zablokować sprężynę w napinaczu.
[img]http://img143.imageshack.us/img143/508/mylubuskaer5.jpg[/img]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 92 gości