GOLF III. Ktore czujniki mozna samemu sprawdzic/wymienic

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

francmuz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pt paź 07, 2005 08:47
Lokalizacja: Dolny Slask
Kontakt:

GOLF III. Ktore czujniki mozna samemu sprawdzic/wymienic

Post autor: francmuz » ndz paź 01, 2006 20:26

Czy moglby ktos dac linka do postu lub sam mi napisac KTORE CZUJNIKI W GOLFIE III SA MOZLIWE DO SAMODZIELNEGO SPRAWDZENIA / WYMIANY (czyli latwo je odkrecic/wysunac/wykonac pomiar i jest do nich w miare prosty dostep).

A moze sa gdzies w sieci wymienione w formie listy czujniki w golfie III i ich rola i ewentualne typowe anomalie pracy gdy sa uszkodzone?


Pozdrawiam
Francmuz

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » ndz paź 01, 2006 20:27

podaj jaki silnik masz



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz paź 01, 2006 20:39

francmuz pisze:TORE CZUJNIKI W GOLFIE III SA MOZLIWE DO SAMODZIELNEGO SPRAWDZENIA / WYMIANY
Wszystkie jak sie ma zacięcie elektryka
francmuz pisze:A moze sa gdzies w sieci wymienione w formie listy czujniki w golfie III i ich rola i ewentualne typowe anomalie pracy gdy sa uszkodzone?
W sieci to nie wiem, w mojej głowie tak ale...
no fakt napisz może jaki masz silnik bo nie ma co Ci tu laboratów pisać, tylko na temat trzeba


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz paź 01, 2006 20:39

Większość czujników z wyjątkiem sondy lambda to albo oporniki o zmiennym oporze zależnym od temperatury, albo potencjometry, albo termowłączniki, albo włączniki ciśnieniowe. Kupujesz tani miernik uniwersalny i łatwo je sprawdzisz wg instrukcji np w książce Volkswagen Golf i Vento. Jest w sieci, i na tej stronie i w ed2k.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

francmuz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pt paź 07, 2005 08:47
Lokalizacja: Dolny Slask
Kontakt:

Post autor: francmuz » ndz paź 01, 2006 20:48

Moj silnik to:
AEA (Bosch Mono Motronic ), 1994, 1.6

Od razu powiem czemu pytam o te czujniki.
Szukam przyczyny tego, ze po nocnym deszczu (czyli pare godzin stania auta w warunkach zwiekszonej wilgoci) nie odpala mi od razu. Trzeba pare razy probowac z dociskaniem gazu. Wtedy dopiero "ksztuszac sie" dochodzi do wlasciwych obrotow pracujac najpierw na wyzszych a potem stopniowo dochodzac do 1000 obrotow.

Wyczyscilem i osuszylem swiece, przetarlem praktycznie nowe przewody wysokiego napiecia, oczyscilemi wysuszylem paluch i srodek kopulki w ktorej sie obraca.
Dalej to samo. Szukam wiec dalej gdzie sie da.


Pozdrawiam
Francmuz

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz paź 01, 2006 20:56

francmuz pisze:Szukam przyczyny tego, ze po nocnym deszczu (czyli pare godzin stania auta w warunkach zwiekszonej wilgoci) nie odpala mi od razu.
Dobra mówisz że kable nowe, a świece??
I teraz pytanie bardzo istotne: jak odpala na ciepłym silniku?

ps. Trzeba było odrazu napisać o co chodzi - bo tak jak zacząłeś swój pierwszy post to jeszcze była bardzo daleka droga do zdjagnozowania usterki


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

francmuz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pt paź 07, 2005 08:47
Lokalizacja: Dolny Slask
Kontakt:

Post autor: francmuz » ndz paź 01, 2006 21:10

Ok.
Swiece maja 7 miesiecy (NGK, ten sam model ktory byl wczesniej).
Jednak pare dni temu kazda z nich wykrecilem, odtluscilem, porzeadnie przetarlem i wysuszylem. Wygladaja w sumie jak nowe.

Na cieplym silniku odpala od razu.

Moze dodam, ze od kilku miesiecy mam otwor w tylnej czesci wydechu i kapie z niego sporo. Ale to chyba nie ma zwiazku z odpalaniem gdy silnik jest zimny w wilgotnych warunkach?
ps. Trzeba było odrazu napisać o co chodzi - bo tak jak zacząłeś swój pierwszy post to jeszcze była bardzo daleka droga do zdjagnozowania usterki
Przepraszam ze tak z grubej rury zaczalem. Po prostu zobaczylem, ze byc moze bez przegladu czujnikow sie nie obedzie, a dostep do nich nie zawsze jest latwy. Poza tym jakos nie natrafilem na opis samych czujnikow. Raczej na ich pomiary. Tak czy inaczej dzieki za pomoc.


Pozdrawiam
Francmuz

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz paź 01, 2006 21:16

francmuz pisze:Moze dodam, ze od kilku miesiecy mam otwor w tylnej czesci wydechu i kapie z niego sporo. Ale to chyba nie ma zwiazku z odpalaniem gdy silnik jest zimny w wilgotnych warunkach?
Nie to nie ma związku a kapanie wody jest rzeczą normalną
francmuz pisze:Swiece maja 7 miesiecy (NGK, ten sam model ktory byl wczesniej)
OK - świece już wiemy, a co z kablami ?(objaw jaki opisujesz to klasyka uszkodzonej izolacji kabli,albo uszkodzony czujnik temperatury)


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

francmuz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pt paź 07, 2005 08:47
Lokalizacja: Dolny Slask
Kontakt:

Post autor: francmuz » ndz paź 01, 2006 21:25

Hmm.. Jesli chodzi o kable. To kable wysokiego napiecia wymienilem ze 2 tygodnie temu na BERU, wiec je wykluczam.

Natomiast nie wiem od ktorych pozostalych kabli powinienem zaczac. W ktorym miejscu jest czujnik temperatury i jak go zdiagnozowac?

Wlasciwie to przygladalem sie wiekszosci kablom ktore sa widoczne pod maska bez rozkrecania czegokolwiek. Nie zauwazylem niczego podejrzanego. Chyba, ze powinienem je moze czyms przetrzec aby pozbyc sie kurzu i brudu?

[ Dodano: Nie Paź 01, 2006 21:27 ]
http://www.francmuz.pl/g3/g1.jpg

to jest zdjecie fragmentu mojego silnika. Za co odpowiedzialny jest widoczny na zdjeciu czujnik (lub raczej kable do niego prowadzace) ?


Pozdrawiam
Francmuz

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz paź 01, 2006 21:45

Pierwsze w takim razie będziesz musiał na pierwszy ogień sprawdzić czujnik temp. powietrza zasysanego i czujnik temp silnika. Zobaczymy co wyjdzie. Jeszcze się zastanawiam, czy nie lepiej będzie podpiąc go na zimnym do kompa i sprawdzić czy jakiś nieporozumień nie pokazuje

[ Dodano: Nie Paź 01, 2006 21:46 ]
a to na foto to czujnik temp silnika


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

francmuz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pt paź 07, 2005 08:47
Lokalizacja: Dolny Slask
Kontakt:

Post autor: francmuz » ndz paź 01, 2006 21:52

Sprawdze ten czujnik temp. silnika. Przy okazji, gdyby sie okazalo ze ma inne wskazania niz typowe to jak sie do niego dobrac?

A gdzie znajde ten drugi - powietrza zasysanego?

[ Dodano: Nie Paź 01, 2006 21:53 ]
Jeszcze jedno. Czy WD40 to dobry srodek do czyszczenia/odtluszczania i odwilgocania elementow ktore beda przewodzic prad?


Pozdrawiam
Francmuz

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz paź 01, 2006 21:54

Tu masz jak sprawdzić czujnik temp silnika :
Obrazek

[ Dodano: Nie Paź 01, 2006 22:00 ]
Tu masz ten od temperatury powietrza (on jest na zespole wtryskowym (tak bardziej od strony kabiny kierowcy - szukaj po wtyczce)
Obrazek
Z układu zapłonowego do sprawdzenia masz jeszcze rozdzielacz, a co do przewodów to wszystkie w ukła zapłonowym, łacznie z wtyczką do czujnika halla. WD40 jest podobno OK

[ Dodano: Nie Paź 01, 2006 22:02 ]
I tak na marginesie to może usuniesz ten wyciek płynu chłodzącego spod tego krućca na głowicy.
I jeszcze jedno pytanie - jak już odpali na zimnym to jakie obroty trzyma??


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

francmuz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pt paź 07, 2005 08:47
Lokalizacja: Dolny Slask
Kontakt:

Post autor: francmuz » ndz paź 01, 2006 22:10

Dzieki za schematy. Jutro sprawdze te elementy.

Przepraszam, ale "kruciec" to ktora czesc na tym zdjeciu?
Z czym sie wiaze ta operacja? Faktycznie od zeszlego roku dosc szybko ubywa mi plynu hamulcowego.

Jak juz odpali na zimnym i "odksztusi sie" to z ok. 2000 obrotow schodzi do 1000-1200. Po paru minutach schodzi do 1000

[ Dodano: Nie Paź 01, 2006 22:13 ]
Dzieki za schematy. Jutro sprawdze te elementy.

Przepraszam, ale "kruciec" to ktora czesc na tym zdjeciu?
Z czym sie wiaze ta operacja? Faktycznie od zeszlego roku dosc szybko ubywa mi plynu hamulcowego.

Jak juz odpali na zimnym i "odksztusi sie" to z ok. 2000 obrotow schodzi do 1000-1200. Po paru minutach schodzi do 1000


Pozdrawiam
Francmuz

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz paź 01, 2006 22:26

francmuz pisze:Przepraszam, ale "kruciec" to ktora czesc na tym zdjeciu
To czarne gdzie wkręcony jest czujnik - to wszystko białe (ten osad) to jest wyschnięty płyn chłodzący
francmuz pisze:Jak juz odpali na zimnym i "odksztusi sie" to z ok. 2000 obrotow schodzi do 1000-1200. Po paru minutach schodzi do 1000
No to obroty są dobre... Czy problemy z odpaleniem masz zawsze na zimnym silniku czy tylko na wilgotnym???
Ostatnio zmieniony ndz paź 01, 2006 22:31 przez Adamtd, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 183 gości