GOLF III. Ktore czujniki mozna samemu sprawdzic/wymienic
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 71
- Rejestracja: pt paź 07, 2005 08:47
- Lokalizacja: Dolny Slask
- Kontakt:
GOLF III. Ktore czujniki mozna samemu sprawdzic/wymienic
Czy moglby ktos dac linka do postu lub sam mi napisac KTORE CZUJNIKI W GOLFIE III SA MOZLIWE DO SAMODZIELNEGO SPRAWDZENIA / WYMIANY (czyli latwo je odkrecic/wysunac/wykonac pomiar i jest do nich w miare prosty dostep).
A moze sa gdzies w sieci wymienione w formie listy czujniki w golfie III i ich rola i ewentualne typowe anomalie pracy gdy sa uszkodzone?
A moze sa gdzies w sieci wymienione w formie listy czujniki w golfie III i ich rola i ewentualne typowe anomalie pracy gdy sa uszkodzone?
Pozdrawiam
Francmuz
Francmuz
Wszystkie jak sie ma zacięcie elektrykafrancmuz pisze:TORE CZUJNIKI W GOLFIE III SA MOZLIWE DO SAMODZIELNEGO SPRAWDZENIA / WYMIANY
W sieci to nie wiem, w mojej głowie tak ale...francmuz pisze:A moze sa gdzies w sieci wymienione w formie listy czujniki w golfie III i ich rola i ewentualne typowe anomalie pracy gdy sa uszkodzone?
no fakt napisz może jaki masz silnik bo nie ma co Ci tu laboratów pisać, tylko na temat trzeba
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Większość czujników z wyjątkiem sondy lambda to albo oporniki o zmiennym oporze zależnym od temperatury, albo potencjometry, albo termowłączniki, albo włączniki ciśnieniowe. Kupujesz tani miernik uniwersalny i łatwo je sprawdzisz wg instrukcji np w książce Volkswagen Golf i Vento. Jest w sieci, i na tej stronie i w ed2k.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Mały gagatek
- Posty: 71
- Rejestracja: pt paź 07, 2005 08:47
- Lokalizacja: Dolny Slask
- Kontakt:
Moj silnik to:
AEA (Bosch Mono Motronic ), 1994, 1.6
Od razu powiem czemu pytam o te czujniki.
Szukam przyczyny tego, ze po nocnym deszczu (czyli pare godzin stania auta w warunkach zwiekszonej wilgoci) nie odpala mi od razu. Trzeba pare razy probowac z dociskaniem gazu. Wtedy dopiero "ksztuszac sie" dochodzi do wlasciwych obrotow pracujac najpierw na wyzszych a potem stopniowo dochodzac do 1000 obrotow.
Wyczyscilem i osuszylem swiece, przetarlem praktycznie nowe przewody wysokiego napiecia, oczyscilemi wysuszylem paluch i srodek kopulki w ktorej sie obraca.
Dalej to samo. Szukam wiec dalej gdzie sie da.
AEA (Bosch Mono Motronic ), 1994, 1.6
Od razu powiem czemu pytam o te czujniki.
Szukam przyczyny tego, ze po nocnym deszczu (czyli pare godzin stania auta w warunkach zwiekszonej wilgoci) nie odpala mi od razu. Trzeba pare razy probowac z dociskaniem gazu. Wtedy dopiero "ksztuszac sie" dochodzi do wlasciwych obrotow pracujac najpierw na wyzszych a potem stopniowo dochodzac do 1000 obrotow.
Wyczyscilem i osuszylem swiece, przetarlem praktycznie nowe przewody wysokiego napiecia, oczyscilemi wysuszylem paluch i srodek kopulki w ktorej sie obraca.
Dalej to samo. Szukam wiec dalej gdzie sie da.
Pozdrawiam
Francmuz
Francmuz
Dobra mówisz że kable nowe, a świece??francmuz pisze:Szukam przyczyny tego, ze po nocnym deszczu (czyli pare godzin stania auta w warunkach zwiekszonej wilgoci) nie odpala mi od razu.
I teraz pytanie bardzo istotne: jak odpala na ciepłym silniku?
ps. Trzeba było odrazu napisać o co chodzi - bo tak jak zacząłeś swój pierwszy post to jeszcze była bardzo daleka droga do zdjagnozowania usterki
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
-
- Mały gagatek
- Posty: 71
- Rejestracja: pt paź 07, 2005 08:47
- Lokalizacja: Dolny Slask
- Kontakt:
Ok.
Swiece maja 7 miesiecy (NGK, ten sam model ktory byl wczesniej).
Jednak pare dni temu kazda z nich wykrecilem, odtluscilem, porzeadnie przetarlem i wysuszylem. Wygladaja w sumie jak nowe.
Na cieplym silniku odpala od razu.
Moze dodam, ze od kilku miesiecy mam otwor w tylnej czesci wydechu i kapie z niego sporo. Ale to chyba nie ma zwiazku z odpalaniem gdy silnik jest zimny w wilgotnych warunkach?
Swiece maja 7 miesiecy (NGK, ten sam model ktory byl wczesniej).
Jednak pare dni temu kazda z nich wykrecilem, odtluscilem, porzeadnie przetarlem i wysuszylem. Wygladaja w sumie jak nowe.
Na cieplym silniku odpala od razu.
Moze dodam, ze od kilku miesiecy mam otwor w tylnej czesci wydechu i kapie z niego sporo. Ale to chyba nie ma zwiazku z odpalaniem gdy silnik jest zimny w wilgotnych warunkach?
Przepraszam ze tak z grubej rury zaczalem. Po prostu zobaczylem, ze byc moze bez przegladu czujnikow sie nie obedzie, a dostep do nich nie zawsze jest latwy. Poza tym jakos nie natrafilem na opis samych czujnikow. Raczej na ich pomiary. Tak czy inaczej dzieki za pomoc.ps. Trzeba było odrazu napisać o co chodzi - bo tak jak zacząłeś swój pierwszy post to jeszcze była bardzo daleka droga do zdjagnozowania usterki
Pozdrawiam
Francmuz
Francmuz
Nie to nie ma związku a kapanie wody jest rzeczą normalnąfrancmuz pisze:Moze dodam, ze od kilku miesiecy mam otwor w tylnej czesci wydechu i kapie z niego sporo. Ale to chyba nie ma zwiazku z odpalaniem gdy silnik jest zimny w wilgotnych warunkach?
OK - świece już wiemy, a co z kablami ?(objaw jaki opisujesz to klasyka uszkodzonej izolacji kabli,albo uszkodzony czujnik temperatury)francmuz pisze:Swiece maja 7 miesiecy (NGK, ten sam model ktory byl wczesniej)
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
-
- Mały gagatek
- Posty: 71
- Rejestracja: pt paź 07, 2005 08:47
- Lokalizacja: Dolny Slask
- Kontakt:
Hmm.. Jesli chodzi o kable. To kable wysokiego napiecia wymienilem ze 2 tygodnie temu na BERU, wiec je wykluczam.
Natomiast nie wiem od ktorych pozostalych kabli powinienem zaczac. W ktorym miejscu jest czujnik temperatury i jak go zdiagnozowac?
Wlasciwie to przygladalem sie wiekszosci kablom ktore sa widoczne pod maska bez rozkrecania czegokolwiek. Nie zauwazylem niczego podejrzanego. Chyba, ze powinienem je moze czyms przetrzec aby pozbyc sie kurzu i brudu?
[ Dodano: Nie Paź 01, 2006 21:27 ]
http://www.francmuz.pl/g3/g1.jpg
to jest zdjecie fragmentu mojego silnika. Za co odpowiedzialny jest widoczny na zdjeciu czujnik (lub raczej kable do niego prowadzace) ?
Natomiast nie wiem od ktorych pozostalych kabli powinienem zaczac. W ktorym miejscu jest czujnik temperatury i jak go zdiagnozowac?
Wlasciwie to przygladalem sie wiekszosci kablom ktore sa widoczne pod maska bez rozkrecania czegokolwiek. Nie zauwazylem niczego podejrzanego. Chyba, ze powinienem je moze czyms przetrzec aby pozbyc sie kurzu i brudu?
[ Dodano: Nie Paź 01, 2006 21:27 ]
http://www.francmuz.pl/g3/g1.jpg
to jest zdjecie fragmentu mojego silnika. Za co odpowiedzialny jest widoczny na zdjeciu czujnik (lub raczej kable do niego prowadzace) ?
Pozdrawiam
Francmuz
Francmuz
Pierwsze w takim razie będziesz musiał na pierwszy ogień sprawdzić czujnik temp. powietrza zasysanego i czujnik temp silnika. Zobaczymy co wyjdzie. Jeszcze się zastanawiam, czy nie lepiej będzie podpiąc go na zimnym do kompa i sprawdzić czy jakiś nieporozumień nie pokazuje
[ Dodano: Nie Paź 01, 2006 21:46 ]
a to na foto to czujnik temp silnika
[ Dodano: Nie Paź 01, 2006 21:46 ]
a to na foto to czujnik temp silnika
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
-
- Mały gagatek
- Posty: 71
- Rejestracja: pt paź 07, 2005 08:47
- Lokalizacja: Dolny Slask
- Kontakt:
Sprawdze ten czujnik temp. silnika. Przy okazji, gdyby sie okazalo ze ma inne wskazania niz typowe to jak sie do niego dobrac?
A gdzie znajde ten drugi - powietrza zasysanego?
[ Dodano: Nie Paź 01, 2006 21:53 ]
Jeszcze jedno. Czy WD40 to dobry srodek do czyszczenia/odtluszczania i odwilgocania elementow ktore beda przewodzic prad?
A gdzie znajde ten drugi - powietrza zasysanego?
[ Dodano: Nie Paź 01, 2006 21:53 ]
Jeszcze jedno. Czy WD40 to dobry srodek do czyszczenia/odtluszczania i odwilgocania elementow ktore beda przewodzic prad?
Pozdrawiam
Francmuz
Francmuz
Tu masz jak sprawdzić czujnik temp silnika :
[ Dodano: Nie Paź 01, 2006 22:00 ]
Tu masz ten od temperatury powietrza (on jest na zespole wtryskowym (tak bardziej od strony kabiny kierowcy - szukaj po wtyczce)
Z układu zapłonowego do sprawdzenia masz jeszcze rozdzielacz, a co do przewodów to wszystkie w ukła zapłonowym, łacznie z wtyczką do czujnika halla. WD40 jest podobno OK
[ Dodano: Nie Paź 01, 2006 22:02 ]
I tak na marginesie to może usuniesz ten wyciek płynu chłodzącego spod tego krućca na głowicy.
I jeszcze jedno pytanie - jak już odpali na zimnym to jakie obroty trzyma??
[ Dodano: Nie Paź 01, 2006 22:00 ]
Tu masz ten od temperatury powietrza (on jest na zespole wtryskowym (tak bardziej od strony kabiny kierowcy - szukaj po wtyczce)
Z układu zapłonowego do sprawdzenia masz jeszcze rozdzielacz, a co do przewodów to wszystkie w ukła zapłonowym, łacznie z wtyczką do czujnika halla. WD40 jest podobno OK
[ Dodano: Nie Paź 01, 2006 22:02 ]
I tak na marginesie to może usuniesz ten wyciek płynu chłodzącego spod tego krućca na głowicy.
I jeszcze jedno pytanie - jak już odpali na zimnym to jakie obroty trzyma??
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
-
- Mały gagatek
- Posty: 71
- Rejestracja: pt paź 07, 2005 08:47
- Lokalizacja: Dolny Slask
- Kontakt:
Dzieki za schematy. Jutro sprawdze te elementy.
Przepraszam, ale "kruciec" to ktora czesc na tym zdjeciu?
Z czym sie wiaze ta operacja? Faktycznie od zeszlego roku dosc szybko ubywa mi plynu hamulcowego.
Jak juz odpali na zimnym i "odksztusi sie" to z ok. 2000 obrotow schodzi do 1000-1200. Po paru minutach schodzi do 1000
[ Dodano: Nie Paź 01, 2006 22:13 ]
Dzieki za schematy. Jutro sprawdze te elementy.
Przepraszam, ale "kruciec" to ktora czesc na tym zdjeciu?
Z czym sie wiaze ta operacja? Faktycznie od zeszlego roku dosc szybko ubywa mi plynu hamulcowego.
Jak juz odpali na zimnym i "odksztusi sie" to z ok. 2000 obrotow schodzi do 1000-1200. Po paru minutach schodzi do 1000
Przepraszam, ale "kruciec" to ktora czesc na tym zdjeciu?
Z czym sie wiaze ta operacja? Faktycznie od zeszlego roku dosc szybko ubywa mi plynu hamulcowego.
Jak juz odpali na zimnym i "odksztusi sie" to z ok. 2000 obrotow schodzi do 1000-1200. Po paru minutach schodzi do 1000
[ Dodano: Nie Paź 01, 2006 22:13 ]
Dzieki za schematy. Jutro sprawdze te elementy.
Przepraszam, ale "kruciec" to ktora czesc na tym zdjeciu?
Z czym sie wiaze ta operacja? Faktycznie od zeszlego roku dosc szybko ubywa mi plynu hamulcowego.
Jak juz odpali na zimnym i "odksztusi sie" to z ok. 2000 obrotow schodzi do 1000-1200. Po paru minutach schodzi do 1000
Pozdrawiam
Francmuz
Francmuz
To czarne gdzie wkręcony jest czujnik - to wszystko białe (ten osad) to jest wyschnięty płyn chłodzącyfrancmuz pisze:Przepraszam, ale "kruciec" to ktora czesc na tym zdjeciu
No to obroty są dobre... Czy problemy z odpaleniem masz zawsze na zimnym silniku czy tylko na wilgotnym???francmuz pisze:Jak juz odpali na zimnym i "odksztusi sie" to z ok. 2000 obrotow schodzi do 1000-1200. Po paru minutach schodzi do 1000
Ostatnio zmieniony ndz paź 01, 2006 22:31 przez Adamtd, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 183 gości