Kąty pochylenia kół mk3 tdi

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: Qto, italiano_83, VIP

Kąty pochylenia kół mk3 tdi

Postprzez janek444 » Cz sie 17, 2006 23:21

Po wymianie przegubów wachaczy przednich mechanik ustawił zbieżność, jednak po 2 miesiącach strasznie scieło lewą oponę od wewnątrz, prawą minimalnie. Poziomnicą kątową z podziałką stwierdzilem sporą rożnice pochylenia kół. I tu mam pytanie jak domowym sposobem wstępnie ustawić kąty pochylenia kół.
janek444
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Cz mar 23, 2006 11:18
Lokalizacja: włocławek
Online: 1d 21h 9m
Pomógł: 2

Postprzez misiek » Cz sie 17, 2006 23:30

poluzuj te dwie sruby (foto) i max odciagni goleń do siebie - zaznaczam jest to tylko na chwilkę - te zaznaczone strzałkami, i pozomnicą ustaw jadnakowo dwa koła
:-k ...
misiek
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt maja 13, 2005 16:49
Lokalizacja: opolskie
Online: 45d 16h 1m
Pomógł: 732

Postprzez djtom » Pt sie 18, 2006 08:55

misiek10111, kurde, jutro tak zrobię u siebie :) :pub:

[ Dodano: Pią Sie 18, 2006 09:57 ]
misiek10111, ale poziomicę wystarczy do tarczy przyłożyc?
Nocne Mary Squad :partyman:

djtom w 2009 napisał(a):Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt sty 10, 2006 13:51
Lokalizacja: Warszawa
Online: 173d 3h 30m
Pomógł: 504

Postprzez misiek » Pt sie 18, 2006 09:00

djtom tak ale lepszy jest kątomież z poziomnicą i pamiętaj co pisałem ---
zaznaczam jest to tylko na chwilkę
:-k ...
misiek
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt maja 13, 2005 16:49
Lokalizacja: opolskie
Online: 45d 16h 1m
Pomógł: 732

Postprzez djtom » Pt sie 18, 2006 09:03

wiesz - ja generalnie mam sie zgłosic w sobote do mojego mechanika włąsnie w sprawie tych kół w formacie A, tylko czy bedziemiał czas.... wiec jak nie bedzie miał to zrobie tak jak pokazałes.
Nocne Mary Squad :partyman:

djtom w 2009 napisał(a):Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt sty 10, 2006 13:51
Lokalizacja: Warszawa
Online: 173d 3h 30m
Pomógł: 504

Postprzez homsky » Pt sie 18, 2006 09:28

Jeeeeeeeezzzzzzzzzzzzzzuuuuuuuuuuuuuuuuu , co wy chcecie robić, na poziomice ustawiac katy pochylenia ?????? Owszem mozna taki numer zrobic po remoncie zawieszenia żeby tylko mniej więcej ustawić , ale i tak trzeba jechać na geometrie ustawic na przyrządach. Zmiana kata jednoczesnie zmienia zbiezność, tak samo jak odciążenie samochodu i dociążenie , do tego dochodzi jeszcze kompencacja bicia kół, czego nie jesteście w stanie w domu wykonać, tak mozna sie bawic tylko gdy po remoncie zaieszenia mamy totalnie rozwalona geometrie i chcemy tylko mniej wiecej ustawic koła, żeby dojechac na zbiezność do jakiegos zakładu. Ale jak nie szkoda wam opon to spoko , mozna eksperymentować, ale za 60zł nie warto bo opony sa duzo droższe.
Tak na marginesie to powiem wam że jakość usług w warsztatch co niektórych jest tragiczna, pracuja tam czasem ludzie z przypadku , albo poprostu nie chce im sie robić.
Zasada jest taka, najpierw ustawia sie katy pochylenia kół, a po tym dopiero reguluje zbiezność, nigdy na odwrót, bo kupa z tego wyjdzie.
Obrazek
homsky
VW Baron
VW Baron
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt lis 11, 2005 19:03
Lokalizacja: Nowa Ruda
Online: 11h 59m
Pomógł: 856
Auto: Passat B5FL
Silnik: AVF+

Postprzez misiek » Pt sie 18, 2006 09:43

homsky napisał(a):mozna taki numer zrobic po remoncie zawieszenia żeby tylko mniej więcej ustawić , ale i tak trzeba jechać na geometrie ustawic na przyrządach.
czytaj dokładnie -- nikt tu nie mówi by tak jeździć - to jest własnie poto by zaraz potem pojechać na warsztat
:-k ...
misiek
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt maja 13, 2005 16:49
Lokalizacja: opolskie
Online: 45d 16h 1m
Pomógł: 732

Postprzez michas28 » Pt sie 18, 2006 11:35

janek444 napisał(a):Po wymianie przegubów wachaczy przednich mechanik ustawił zbieżność, jednak po 2 miesiącach strasznie scieło lewą oponę od wewnątrz, prawą minimalnie.


A moze ten twój mechanik nie wiedzial ze zbierznosc sie reguluje tylko prawym drazkiem kierowniczy a lewego sie nie rusza dlugosc lewego wynosi 406mmw ukladzie bez wspomagania,a 435mm w ukladzie z wspomaganiem dopuszczalna tolerancja tej dlugosci plus minus 1mm.
ewentualnie moze byc tak opcja ze zapomnial ci dokrecic odpowiednio mocno te sruby co zaznzaczyl ci misiek10111 i poprostu gdy wpadłes w jakas dziure przestawil ci sie kąt pochylenia kola

zajedz jeszcze raz na geometrie do jakiegos porzadnego zakladu którry wie jak to zrobic i nic niespartoli
pozdrawiam
Gdy jesteś smutny to pomyśl że kiedyś byłeś najszybszym plemnikiem
michas28
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr sty 19, 2005 18:06
Lokalizacja: Bialystok
Online: 6h 59m
Pomógł: 58
Auto: vento A4
Silnik: aazAFN

Postprzez janek444 » Pt sie 18, 2006 16:05

O ile sobie przypominam mchanik regulwał zbieżność z obydwu stron (żeby kierownica była na środku) śruby które służą do rglacji były odkręcane i nikt niczego nie zaznaczał -wachacz wyjmowal uczeń, a taka wstępna regulacja kątów potrzebna aby dojechać po części i do mechanika , który zajmuje się tylko zawieszeniami (35 km) a opony i tak są już do wyrzucenia.
janek444
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Cz mar 23, 2006 11:18
Lokalizacja: włocławek
Online: 1d 21h 9m
Pomógł: 2

Postprzez misiek » Pt sie 18, 2006 16:07

janek444 napisał(a):O ile sobie przypominam mchanik regulwał zbieżność z obydwu stron (żeby kierownica była na środku) śruby które służą do rglacji były odkręcane i nikt niczego nie zaznaczał -wachacz wyjmowal uczeń, a taka wstępna regulacja kątów potrzebna aby dojechać po części i do mechanika , który zajmuje się tylko zawieszeniami (35 km) a opony i tak są już do wyrzucenia.
zbieżnośc ustawia sie tylko praawym drązkiem a potem się sciaga kierę i ustawia na wprost
:-k ...
misiek
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt maja 13, 2005 16:49
Lokalizacja: opolskie
Online: 45d 16h 1m
Pomógł: 732

Postprzez michas28 » Pt sie 18, 2006 22:44

mialem podobna sytuacje ale wiedzialem ze lewego drazkanie wolno ruszac jak mi gosc zaczol ustawiac zbierznosc i chcial nim krecic to odrazu mu powiedzialem zeby opuszczal auto z podnosnika i niechece zeby mi nic robil skoro niema pojecia co do tego w jakim aucie co jak sie ustawia. A jeszcze glupio zapytal skad takie rzeczy wiem to mu odpowiedzialem z modrych źródeł i wyjechalem dodam ze to byla stacja obsługi co robi badania techniczne
Gdy jesteś smutny to pomyśl że kiedyś byłeś najszybszym plemnikiem
michas28
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr sty 19, 2005 18:06
Lokalizacja: Bialystok
Online: 6h 59m
Pomógł: 58
Auto: vento A4
Silnik: aazAFN




Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 11 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,