[mk2] jak wymienic poduszke górna amortyzatora z przodu ??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sq8bwh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 09:33
Lokalizacja: ............................................

Post autor: sq8bwh » czw cze 15, 2006 20:27

Ja naprzykład ustawiam zbierzność takim laserkiem jak kiedyś dzieci się bawiły, ustawiam auto ok 10-15m przed ścianą laserek przylepiam do prostej listewki którą przykładam do kół i kręcę drążkiem tak aby punkty na ścianie odpowiadały szerokosci zewnętrznej osi... proste i bardzo dokładne



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » czw cze 15, 2006 20:39

sq8bwh pisze:. proste i bardzo dokładne
no nie wiem.. zauwaz ze kolo nie stoi w pionie ale muszisz ustawic kat tez ( jak to sam ustawisz tym laserkiem?) no i patrzac na to w kazdym miejscy kola odleglosc miedzy kolami bedzie inna.. fakt da sie ustawic i napewno bedzie lepiej niz bez ustawiania ale napewno nie dokladnie.. poza tym bierzesz pod uwage tylne kola?


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw cze 15, 2006 20:49

MAPET pisze:poza tym bierzesz pod uwage tylne kola?
tylne koła nie mają nić do znaczenia z przednimi - jeśli chodzi o ustawienie kata koła (na tylne patrzy sie wtedy gdzy sie mierzy współosiowość nadwozia lub współzbieżność osi, różnie to nazywają), do ustawienia kąta koła przedniego wystarczy kątomierz z wbudowaną poziomnicą


:-k ...

Awatar użytkownika
sq8bwh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 09:33
Lokalizacja: ............................................

Post autor: sq8bwh » czw cze 15, 2006 21:18

MAPET pisze:
sq8bwh pisze:. proste i bardzo dokładne
no nie wiem.. zauwaz ze kolo nie stoi w pionie ale muszisz ustawic kat tez ( jak to sam ustawisz tym laserkiem?) no i patrzac na to w kazdym miejscy kola odleglosc miedzy kolami bedzie inna.. fakt da sie ustawic i napewno bedzie lepiej niz bez ustawiania ale napewno nie dokladnie.. poza tym bierzesz pod uwage tylne kola?
może źle mnie rozumiesz ale ja nie ustawiam w ten sposób pochylenia tylko zbieżność a musi być na tyle dokładne że profesjonalne przyżądy na przeglądzie "mówią" że jest ok. :bigok: Pochylenia narazie nie miałem potrzeby ustawiania (jak rozbierałem to znaczyłem i starałem sie w te same miejszca popaść).

[ Dodano: Czw Cze 15, 2006 9:20 pm ]
misiek10111 pisze:do ustawienia kąta koła przedniego wystarczy kątomierz z wbudowaną poziomnicą
tak też widziałem że robią na diagnostyce także napewno to się musi sprawdzać....?
Ostatnio zmieniony czw cze 15, 2006 21:31 przez sq8bwh, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw cze 15, 2006 21:22

sq8bwh pisze:musi sprawdzać....?
musi, jutro jak dam radę podjechać do garazu i zrobie fote mojego kątomierza (ale nie obiecuje)

[ Dodano: 06-06-15, 21:23 ]
sq8bwh pisze:(jak rozbierałem to znaczyłem i starałem sie w te same miejszca popaść).
i bardzo dobrze, żadna to filozofia, prawda?


:-k ...

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » czw cze 15, 2006 23:40

misiek10111 pisze:tylne koła nie mają nić do znaczenia z przednimi - jeśli chodzi o ustawienie kata koła (na tylne patrzy sie wtedy gdzy sie mierzy współosiowość nadwozia lub współzbieżność osi, różnie to nazywają), do ustawienia kąta koła przedniego wystarczy kątomierz z wbudowaną poziomnicą
tak tylko ze kolega pisal wlasnei o ustawianiu zbierznosci nei kątow ;)


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
sq8bwh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 09:33
Lokalizacja: ............................................

Post autor: sq8bwh » pt cze 16, 2006 10:05

A i tak to wszystko ch*j bo fakt ustawimy to wszystko na "sicher" a następnie władujemy się dziurę i cała misterna robota w pi***u. Jeśli mieli byśmy drogi lepsze to i na większych felach można by było jeździć a tak bynajmniej ja jestem skazany na 13"



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » pt cze 16, 2006 11:26

sq8bwh pisze:A i tak to wszystko ch*j bo fakt ustawimy to wszystko na "sicher" a następnie władujemy się dziurę i cała misterna robota w pi***u. Jeśli mieli byśmy drogi lepsze to i na większych felach można by było jeździć a tak bynajmniej ja jestem skazany na 13"
\
to niestety smutny fakt :(

ale z 13 nie przesadzajmy ;) ja na 15 z gwintem jak beton 2 lata smigalem i dlaje bede smigal i wszystkei fele prosciutkie.. zimowki 15 stalowe tylko w tym roku raz na tydzien prostowalem :D


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt cze 16, 2006 17:59

MAPET pisze:
misiek10111 pisze:tylne koła nie mają nić do znaczenia z przednimi - jeśli chodzi o ustawienie kata koła (na tylne patrzy sie wtedy gdzy sie mierzy współosiowość nadwozia lub współzbieżność osi, różnie to nazywają), do ustawienia kąta koła przedniego wystarczy kątomierz z wbudowaną poziomnicą
tak tylko ze kolega pisal wlasnei o ustawianiu zbierznosci nei kątow ;)
nawet gdyby chodzuiło0 o zbieżnść kół przednich to i tak tylna oś nie ma tu nic do gadania, ludzie nie róbcie problemu ze zwykłej wymiany poduchy przedniego zawieszania, bo wprowadzacie niepotrzebny zamet, jeżeli ustali połozenie śrub na goleni to nic nie musi ustawiac a tym bardziej zbieżności,(skoro nic przy układie kier nie robił)
Ostatnio zmieniony sob cze 17, 2006 11:41 przez misiek, łącznie zmieniany 2 razy.


:-k ...

Awatar użytkownika
Siara
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: ndz kwie 03, 2005 22:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Siara » pt cze 16, 2006 20:46

Wlasnie, wiedze ze dyskusja sie roziwinela :)
Ale wielkie dzieki za wszystkie porady, juz wszystko sie rozjasnilo :)

Pozdrawiam :pub:



Awatar użytkownika
sq8bwh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 09:33
Lokalizacja: ............................................

Post autor: sq8bwh » pt cze 16, 2006 20:51

Właśnie dzisiaj w/w poduszki wymieniałem + spreżyny w przednich mackpersonach w Jettcie ale to była grubsza robota bo aż sprężyny się połamały (moja kierowniczka prawie dachowała tydzień temu) i bez zbieżności w zakładzie się nie obędzie.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt cze 16, 2006 20:58

sq8bwh pisze:bo aż sprężyny się połamały (moja kierowniczka prawie dachowała tydzień temu)
i jak wszystko wyszlo


:-k ...

Awatar użytkownika
sq8bwh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 09:33
Lokalizacja: ............................................

Post autor: sq8bwh » pt cze 16, 2006 23:22

misiek10111 pisze:
sq8bwh pisze:bo aż sprężyny się połamały (moja kierowniczka prawie dachowała tydzień temu)
i jak wszystko wyszlo
Kierowniczka jak i Jetta nie do zdarcia.. wyklepie się.. A tak poważnie to zapukała św. Piotrowi w okno (z naprzeciwka jechał gość na czołówkę i uciekła w pobocze..)
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 51 gości