Strona 1 z 2

Jak się rozgrzeje to zaczyna dymić

: sob maja 27, 2006 12:15
autor: KrzychoKa
Witam wszystkich! Problem wygląda tak: silnik zimny - wszystko ok., jak już się nagrzeje do ok 50 stopni to zaczyna dymić. W dymie jest olej (nie paliwo), czasem lekko mu sie bujają obroty tzn. z 950 spadają na 500/400 później to się uspokaja. Silnik szczególnie mocno potrafi przydymić gdy rozgrzany postoi pod światłami na skrzyżowaniu.
Czy to może być coś z odmą? Może jakieś podciśnienie?
Co wymieniłem/ sprawdziłem:
gumki zaworowe wymienione, świece,kable WN, podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu,czujnik temperat. płynu, kopułka i palec, pasek rozrządu, olej filtr powietrza i oleju, regulacja zapłonu i składu mieszanki
I dalej szlag mnie trafia jak patrzę w lusterko wsteczne albo jak na skrzyzowaniu dym mnie wyprzedza. POMOCY!! [-o<
Golf MK2 1.3 NZ

: sob maja 27, 2006 20:07
autor: Tomasz Żaguń
Jaki kolor dymu masz .?I zkąd ta pewność że olej w dymieniu jest?

: sob maja 27, 2006 23:22
autor: KrzychoKa
Kolor - sinoniebieski, skąd wiem że jest olej - po zapachu i po tym że nie widać wycieków a oleju ubywa, był jeszcze pomiar składu spalin z podwyższoną zawartością bodajże wodorochlorku albo chloro coś tam - wg diagnosty olej w spalinach

: sob maja 27, 2006 23:29
autor: Duber
zmierz cisnienie na tlokach i probe olejowa zrob.moze pierscienie albo zawory klękły.

: ndz maja 28, 2006 07:33
autor: Tomasz Żaguń
No to jak tak to sprawdż ciśnienie w cylindrach jak pisze piotr2 , jak masz wywalone pierścienie to powinno Ci dmuchać miarką jak ją wyciągniesz to na bank pierścienie.

: ndz maja 28, 2006 10:47
autor: KrzychoKa
jeszcze tylko zobaczę czy miarką dmucha, bo przez korek przedmuchów nie ma - wręcz tamtędy ssie powietrze (ale podobno w tym silniku tak jest - to przez tą cholerną odmę), Ciśnienie w cylindrach jest ok wszystkie mniej więcej równe dokładnie ile już nie pamiętam coś pomiędzy 11 a 12. Zresztą silnik całkiem nieźle się odpycha, tylko ten olej i cholerny dym. Nie wiem, może te pierścionki są zapieczone, pewnie i tak się skończy rozbiórką głowicy. A i jeszcze jedno olej jest mineralny Mobil 1, w/g producenta powinien być pół sysntetyk, ...ale przy tm przebiegu 190 tyś... No nic czekam na dalsze sugestie.

: ndz maja 28, 2006 11:21
autor: Duber
ze kopci na niebiesko to bierze olej a skad?moze brac przesz uszczelki na popychaczach,pierscienie i uszczelka pod glowica,co do odmy to nie powiem za malo mialem z nia do czynienia.

: ndz maja 28, 2006 12:03
autor: KrzychoKa
gumki zaworowe, juz wymieniłem, dobrałem się do nich przez rozrząd :) więc uszczelki i pierścieni nie widziałem. Ale zastanawia mnie jedna rzecz, ten cholernik nie kopci jak jest zimny. A przecież przy walniętych pierścieniach powinien! On dymi dopiero jak się nagrzeje, a wtedy pierścienie się rozszerzają i powinny go doszczelnić - czyli powinien przestać dymić! I o co tu k...a chodzi?

: ndz maja 28, 2006 18:43
autor: Tomasz Żaguń
Jeżeli ciśnienie masz ok to pierścieniami nie daje oleju Hmm.Może masz pękniętą głowicę i jak się rozgrzeje to się rozszczelnia i bierze olej!? Może blok silnika pęknięty ale raczej nie , może ta głowica , ciężki temat tu trzeba fachowca i to dobrego my tu możemy tylko starać się coś zasugerować bo nikomu nieubliżając ale raczej trzeba lat praktyki i trzeba tu siedzieć aby Ci dobrze doradzić a w tych sprawach grono jest troszkę młode i różnych profesji.Może ktoś coś podsunie , ja bym spróbował zwalić głowicę dać do sprawdzenia i to by było z bani na bank .

: ndz maja 28, 2006 20:58
autor: witek_vento1.8
chyba możesz zacząć szukać sinika z bardzo małym przebiegiem - koszt to
700 do 900 zł i będziesz miał z tyłu jasność

: ndz maja 28, 2006 23:25
autor: Duber
witek_vento1.8, ja mysle ze to nie jest az tak powazne aby silnik zmieniac,moze glupia uszczelka pod glowica po rozgrzaniu sie rozszeza sie i ... albo cos innego pod wplywem ciepla przepuszcza.

: ndz maja 28, 2006 23:56
autor: KrzychoKa
Zacznę od "looknięcia" do środka głowicy i wymiany pierścieni wraz z przyległościami (plan minimum) Wymiana silnika to ostateczność. jutro wyjeżdżam na parę dni więc trochę zamilknę. Jak wrócę to dam znać jak to się skończyło.
Bazę informacji należy zasilać!!!
Dzięki wszystkim za sugestie!
Jak tylko coś konkretnego będę wiedział dam znać - obiecuję.

: pn maja 29, 2006 19:51
autor: pioterr
według mnie to pierscienie zciagajace olej te na samym dole juz sie wychodzily
nie wiem czy to dobre porownanie ale mialem tak w maluchu tez bral od groma oleju prawie pol litra na 100km wymienilem pierscienie inic juz nie bral zrobilem ponad 10 tys i nic nie ubylo

: pn maja 29, 2006 19:56
autor: mattjanow
maoim zdaniem to problem z głowicą albo uszczelka albo głowica pęknięta i przy wyższej temperaturze sie rozszzcelnia radze zaczac od jej sprawdzenia pozdrawiam