Strona 1 z 2

Jak wymienic simerblocki?

: wt maja 02, 2006 12:24
autor: **Gucio**
mam pyt jak wymienic simenbloki przod i tyl bo jak wjade w dziore do strasznie mi sie tlocze jak je wymienic ?????

: wt maja 02, 2006 14:10
autor: Maciosław
No jestem po robocie z tym w sobotę z tym działałem. Są to silentblock albo popularnie simerbloki. Powiem, że trudne zadanie. Kupiłem na tył. po 36 zł za szt. oryginał. Jedna strona (od kierowcy jest trudniejsza) bo jest tam mechanizm od chamulców. Aby wybić stary simernlok trzeba użyć siłu i palnika bo na zimno nie wybijesz nie ma szans. A co do założenia to dorobiłem taki sobie "mechanizm" że jak dokręcałem śrube to simerblok był wciagany do belki. Proste. Wszystkie fotki z całej roboty mogą być na czwartek.

: wt maja 02, 2006 14:13
autor: Peterus
To ja bym tez poprosil fotki bo musze u siebie chyba to zrobic, a mechanik mi 200zl krzyknal jeszcze zobacze u innego ale 200zl wg mnie to troszke duzo czy sie myle?Pozdrawiam all

: wt maja 02, 2006 14:16
autor: Maciosław
200 zł za wymianę przód i tył razem z częściami to nie jest dużo. Inna opcja to jest dużo.

: wt maja 02, 2006 16:03
autor: **Gucio**
wielkie dzieki fotki sie przydadza bo ja wlasnie tez bylem u mechanika i mi krzyczal 250 zl takze roznie mowia pozdro :)

: wt maja 02, 2006 23:52
autor: Peterus
200 zl to mi krzyknal za sama wymiane za tyl bez czesci.... dlatego sie przerazilem:),ale poszukam jeszcze lecz i tak fotki sie bardoz przydadza moze sam bede robil jak da rade hehe.Pozdrawiam

: śr maja 03, 2006 09:46
autor: shibby
ja mam mk2 ale tez mialem wymiane w tamtym tygodniu przednich oraz tylnich simerblockow. Za sam przod zaplacilem 120 zl za wymiane oraz za tyl tyle samo 120 zl. za gumy dalem 70 zl za 6 sztuk febi ale to po znajomosci u kuzyna :) Ale to znalazlem najtanszych w moim regionie tak mi sie zdaje bo jak bylem u jednego to 250 zl chcial za sam tyl a najlepszy byl taki co chcial 400 zl za sama wymiane tylu :D:D

Co do samej wymiany to przod nie jest taki trudny ale z tylem to trzeba sie napie*dolic jak sie nie ma prasy bo widziaelm jak sie meczyl mechanik *#cenzura#* tyle narzedzi ze lol :) a bal sie na goraco bo tam u mnie gaz jest :P

: śr maja 03, 2006 10:43
autor: KamilW
Witam Panowie. Z wymiana wcale nie jest tak zle tylko trzeba pokombinowac. Na cieplo nie zaleca sie montazu ze wzgledu na laczenia gumy z metalem ktore po prostu moze zostac uszkodzone termicznie. Do wymiany najlepiej wyjac wachacz i wziasc go w duze imadlo ktore doskonale zastepuje prase i silentbloki zamontowane w ten sposob beda wam dlugo sluzyly a nie nameczycie sie zbytnio. P..S. jak ktos nie lubi blaszek mocujacych silentbloki tylne wachacza to moze dac do wytoczenia dwie rurki ktore zamontujea silentblok. ja tak zrobilem dodatkowo muszac naprostowywac karoserie bo po 20 latach byla przesunieta o 3 mm i teraz jest super. Efekt mniej wiecej jak przy rozporce.... takze polecam

: śr maja 03, 2006 13:25
autor: pushkin77
KamilW pisze:jak ktos nie lubi blaszek mocujacych silentbloki tylne wachacza to moze dac do wytoczenia dwie rurki ktore zamontujea silentblok. ja tak zrobilem dodatkowo muszac naprostowywac karoserie bo po 20 latach byla przesunieta o 3 mm i teraz jest super. Efekt mniej wiecej jak przy rozporce.... takze polecam
czytam i nie bardzo rozumiem..... może wczorajszy jeszcze jestem

: śr maja 03, 2006 13:38
autor: KamilW
tzn. w przednich wachaczach sa tylne silentblocki ktore przykreca sie teoretycznie pionowa sruba. Tyle ze te silentblocki sa mocowane nie na srubie tylko na tkiej tulejce z blaszki 0,5mm. Jak wiadomo taka blaszka wiele nie wytrzyma i lubi sie zgiac przy wpadnieciu w wieksza dziure a i problem przy zakladaniu jest sporu, wiec ja u siebie wytoczylem takie dwie tulejki ktore zastapily ww blaszki tyle ze przy montazu okazalo sie ze karoseria przez 20 lat sie troche pokrzywila i trza ja bylo naproscic deko... ale teraz wszystko dziala, nic nie stuka, a i nadwozie jest sztywniejsze :)

Parę zdjęć. Z wymiany. Nie mam czasu obrabiać.

: pt maja 05, 2006 08:57
autor: Maciosław
Przed wymianą
Wspomaganie tylnich hamulców
Wybity stary simerblock
Gotowy wstawiony
Jeszcze drugi gotowy.

No mam nadzieję że troszkę wam pomogłem. Miłej pracy i udanych efektów. Nie ma co przepłacać mechaników. Na foto "Wspomaganie tylnich chamulców" pokazane dwie śruby iimbus które należy odkręcić, a to może być problem. Ja uciołem Fleksem i potem pospawałem. A należy je odkręcić by wyjąć śrubę mocującą całą belkę. [/u]

: pt maja 05, 2006 16:45
autor: pushkin77
próbowałem dziś podjąc temat ale odpusciłem.... nie chce ciąc a śrub nie dało się odkręcić... teraz są juz tak zryte że nic nie pomoże... wydaje mi się że te śruby są aluminiowe więc może uda mi się je rozwiercic... temat odłożony do jutra

: pt maja 05, 2006 17:20
autor: KamilW
A o ktorych srubach mowisz? Tam nie ma aluminiowych srub. Wszystkie sa 10,8 wiec niemal nie sposob ich ukrecic. Trzeba WD-40 i dlugi mocny klucz

: pt maja 05, 2006 18:01
autor: pushkin77
mówię o tych dwoch śrubach którymi jest przykręcony korektor siły hamowania z wpustem na imbus...