Strona 1 z 2

ubytek oleju w silniku

: czw kwie 20, 2006 19:17
autor: witus
witam , mam taki problem : od pewnego czasu zauwazylem ze w moim silniku ubywa oleju. Jaka moze byc tego przyczyna ?. Dodam jeszcze ze zauwazylem maly wyciek przy wyjsciu walka rozrzadu. Prosze o pomoc co to moze byc, ewentualna naprawa ile by kosztowala. Napiszcie ile wasze golfy biora oleju ,jaki ilosci sa niebiezpieczne i jaki olej polecacie ,ja do tej pory uzywalem platinium mineral ! :pub:

: czw kwie 20, 2006 19:29
autor: adam-gda
moj MK3 od wymiany do wymiany nie bierze nic ile wlewam tyle tez spuszczam . Mozesz zobaczyc czy nie masz peknietej uszczelki pod glowica odkrec korek od plyunu chodzacego i zobacz czy nie ma tam tustych plam Wyciek pod klawiatora i z walu korbowego w zaleznosci od warsztatu i usterki ceny beda bardzo rozbierzne moze jeszcze poszly jeszcze uszczelniacze i pali olej

: czw kwie 20, 2006 19:30
autor: Bula88
witus pisze: maly wyciek przy wyjsciu walka rozrzadu
mialem u siebie to samo, robiłem sam i kosztowało mnie to 15 zł tzn cena siemeringu :) , roboty troche jest, jesli masz jakies pojecie to mozesz to samo zrobic.

: czw kwie 20, 2006 19:32
autor: bodzio_j
witus pisze:witam , mam taki problem : od pewnego czasu zauwazylem ze w moim silniku ubywa oleju. Jaka moze byc tego przyczyna ?. Dodam jeszcze ze zauwazylem maly wyciek przy wyjsciu walka rozrzadu.
przyczyn może być wiele. Wycieki - jeden już zlokalizowałeś, silnik może zużywać olej -pierścienie, uszczelniacze zaworów,no i wspomniana uszczelka pod głowicą.

[ Dodano: Czw Kwi 20, 2006 19:33 ]
Silnik od wymiany do wymiany nie powinien domagać się oleju.

: czw kwie 20, 2006 20:39
autor: Adamtd
witus, a ile Tobie łyka oleju ?- zacznijmy od tego aby ustalić jest problem czy go nie ma

: czw kwie 20, 2006 20:57
autor: greg
witus pisze:jaki ilosci sa niebiezpieczne
wg Volkswagena ? 1,5 litra na 1000km

: pt kwie 21, 2006 13:29
autor: witus
gdzies tak 0,3-0,5 litran na 1000 km

: pt kwie 21, 2006 13:56
autor: pkirylcz
To moze juz pora na zalanie oleju mineralnego??

: pt kwie 21, 2006 14:47
autor: ćwikła
chlopie jedz zmierzyc cisnienie i bedziesz wsio wiedzial....jaki masz przebieg??kopci czy na niebisko przy rannym odpaleniu....mi sie wydaje ze na 90% masz do wymiany uszczelniacze zaworowe....rzadko kiedy siadaj piersionki w vw chyba ze masz niewiadomo jaki przebieg.....mi tez autko lyka ok 1litra na wymiane ale mierzylem kompresje i super....wiec uszczleniacze do wymiany...gumki twardniejszai przepuszczaja olej...jeszcze jak ma sie gaz to tym bardziej....mi mechanik narazie nie kazal sie tym przejmowac bo powiedzial ze to rzadne branie oleju jeszcze przy mojej ciezkiej nodze....jak ci to przeszkadza to wymiec uszczleniacze bo to najczestsza przyczyna brania oleju w vw....oczywisce najpierw to zlokalizuj przecieki i je usun

: pt kwie 21, 2006 16:09
autor: pkirylcz
witus pisze:gdzies tak 0,3-0,5 litran na 1000 km
No to jak wymiana jest co 15tys km, to nie bedziesz musial wymieniac oleju tylko zmieniaj filtr oleju po tym przebiegu.

Wlej mineralny i dolej sobie Motodoctora, to uszczelni silnik.

: pt kwie 21, 2006 17:23
autor: witus
a jakie jest wasze zdanie na temat srodkow motodoktor itp. wlewanych do silnika ! Moj przebieg na liczniku to 135 tys. km ,ale zbytnio w niego nie wieze,jak na auto z 1993 to troche malo. a jesze jedno ile by kosztowało wymiana uszczelniaczy ?

: pt kwie 21, 2006 17:28
autor: ćwikła
jak mówie zmierz kompresje...nie stosuj rzadnych wynalazków.....jak masz kompreche oki to wymien uszczelniacze i po klopocie.....chyba ze problem lezy gdzie indziej

: pt kwie 21, 2006 19:20
autor: martines
ćwikła pisze:kopci czy na niebisko przy rannym odpaleniu....
a co to ma do rzeczy te ranne odpalanie ??

: sob kwie 22, 2006 10:00
autor: MrSalieri
Bula88 pisze:
witus pisze: maly wyciek przy wyjsciu walka rozrzadu
mialem u siebie to samo, robiłem sam i kosztowało mnie to 15 zł tzn cena siemeringu :) , roboty troche jest, jesli masz jakies pojecie to mozesz to samo zrobic.
Czyli jeden wyciek masz juz zdiagnozowany. Napraw to a zobaczysz co bedzie sie dzialo z olejem. Tak jak kolega wspomnial koszt siemeringu jest niewielki. Zdecydowanei drozsza jest robocizna.