Strona 1 z 2

Golf mk3 AAM silnik krokowy jak oczyścić, naprawić?

: śr sty 05, 2005 15:31
autor: golec
Witajcie!!!!
Poradźcie jak przeczyścić silnik krokowy boscha czy w ogóle się da i czym najlepiej czyścić. Jak powinien się zachowywać? a powinienem zacząć czy w ogóle jest rozbieralny i co w nim czyscić?

: czw sty 06, 2005 00:08
autor: VR
przeczysc go benzyna najlepiej pod cisnieniem, silniczek krokowy jest "nienaprawialny"nic nie moze sie w nim zepsuc jedynie moze sie wyrobic zaworek i wtedy nic juz nie zrobisz, wiec jak czyszczenie nic nie da to zacznij rozgladac sie za nowym

: czw sty 06, 2005 00:23
autor: Borys
VR pisze:przeczysc go benzyna najlepiej pod cisnieniem, silniczek krokowy jest "nienaprawialny"nic nie moze sie w nim zepsuc jedynie moze sie wyrobic zaworek i wtedy nic juz nie zrobisz, wiec jak czyszczenie nic nie da to zacznij rozgladac sie za nowym
nie kazdy ma VR6 i taki silniczek krokowy jak u ciebie

w aam jest zupełnie inna konstrukcja

da sie to rozebrac ale czy naprawic to nie mam pojecia

: czw sty 06, 2005 00:28
autor: VR
koles ktory wykrecal mi silniczek mowil ze da sie go rozebrac, ale po co tam nie ma sie co popsuc tylko "zmeczenie materjalu", jak po czyszczeniu nie chodzi to tylko nowy badz uzywka

: czw sty 06, 2005 00:38
autor: Borys
VR pisze:koles ktory wykrecal mi silniczek mowil ze da sie go rozebrac, ale po co tam nie ma sie co popsuc tylko "zmeczenie materjalu", jak po czyszczeniu nie chodzi to tylko nowy badz uzywka
ale silnik krokowy u ciebie a w aam jest zupełnie inny taki jak kiedys u mnie w rp

w aam uchyla przepuctnice a nie robi oddzielne obejscie przepustnicy jak w VR

: czw sty 06, 2005 00:40
autor: VR
a jak tak to zwracam honor :oops: :piwka:

: czw sty 06, 2005 10:39
autor: ćwikła
to ja mam pytanko czy mógły ktos mi dopkładnie wytłumaczyc gdzie on sie znajduje???

: czw sty 06, 2005 11:24
autor: Borys
ćwikła pisze:to ja mam pytanko czy mógły ktos mi dopkładnie wytłumaczyc gdzie on sie znajduje???
wyglada tak,
Obrazek

: czw sty 06, 2005 11:28
autor: golec
znajduje się przy przepustnicy, własnie jestem po czyszczeniu i więcej rozbierania i kombinowania żeby go wyjąć niż samego czysczenia na moje oko działa a teraz jest nowy problem nie wiem jak działa ssanie i czy w ogóle działa. Po zresetowaniu kompa pali fajnie bez żadnych skoków zobaczę jak długo

: czw sty 06, 2005 12:28
autor: Borys
golec pisze:znajduje się przy przepustnicy, własnie jestem po czyszczeniu i więcej rozbierania i kombinowania żeby go wyjąć niż samego czysczenia na moje oko działa a teraz jest nowy problem nie wiem jak działa ssanie i czy w ogóle działa. Po zresetowaniu kompa pali fajnie bez żadnych skoków zobaczę jak długo
ssaniem steruje czujnik temp umieszczoy w kroccu, u ciebie pewnie jest taki pojedynczy czujnik na 4 wyjscia i on daje info dla ECU ktore poten odpowiednio styeruje silnikiem krokowym

: czw sty 06, 2005 13:37
autor: golec
czujnik temperatury cieczy wymieniłem i zrestarowałem kompa i też było fajnie lecz tylko dwa odpały przy zimnym silniku i znowu wróciły niskie i nie równe obroty nie wiem czy tu akurat silnik krokowy ponieważ jak dodaje gazu na zimnym silniku to się całe auto trzęsie tak do 3000 obr jak już złapie temmperaturę jest O.K. nie wiem skąd komp łapie błedy czy może sonda no jest jednoprzewodowa zimna źle wskazuje

: czw sty 06, 2005 13:52
autor: Zilly
Ja byłem na VAGu, nie wykazał żadnych błędów tylko że silnik krokowy nie pracuje. Okazało się że on był wyciagnięty a na przepustnicy linka z gazu wyciągnięta na maksa żeby auto w ogóle chodziło. Wczoraj sikłem tam WD i włożyłem go jak narazie auto chodzi na wolnych delikatnie obroty falują. Ile kosztuje nówka ??? bo wydaje mi śię ze 11 lat to już czas na naiego...

: czw sty 06, 2005 14:04
autor: golec
z tego co wiem nowy silnik krokowy kosztuje ok 300 zł mój pracyje sprawdzałem podłączając do zasilacza naprzemian + - tylko napięciem ok 6V prądem stałym do dwóch górnych pinów

: pn sty 09, 2006 17:58
autor: Pzwmichu
golec pisze:czujnik temperatury cieczy wymieniłem i zrestarowałem kompa i też było fajnie lecz tylko dwa odpały przy zimnym silniku i znowu wróciły niskie i nie równe obroty nie wiem czy tu akurat silnik krokowy ponieważ jak dodaje gazu na zimnym silniku to się całe auto trzęsie tak do 3000 obr jak już złapie temmperaturę jest O.K. nie wiem skąd komp łapie błedy czy może sonda no jest jednoprzewodowa zimna źle wskazuje

Kurde u mnie jest identycznie i też myśle, że to wina sondy. Reset pomaga na jakies 2-3 dni lub 200 km i znowu sie dusi :)