Strona 1 z 1

pękniety kolektor

: śr kwie 12, 2006 20:08
autor: poli30
okazalo sie ze ma pekniety kolektor nie jest to jakies mocne pekniecie ...mam pytanie czy mozna jezdzic na peknietym ( co sie moze stac jak bede jezdzil ) i czy oplaca sie go spawac czy kupowac nowy dzieki z gory

: śr kwie 12, 2006 20:18
autor: GTomek
kolektor ale który ssący czy wydechowy bo tego kolega nie napisał

: śr kwie 12, 2006 20:29
autor: stonefree
No chyba mało prawdopodobne,zeby ssacy pękł i poza tym żeby w dodatku samochód z tym jeżdził ;) Czy się da jeździć-da, o ile nie będzie smrodu spalin w kabinie i pierdzenia, no i o ile to gdzieś na wierzchu i nie wydmucha uszczelki miedzy głowicą a kolektorem,a przy dobrych układach wypali na głowicy wżera....Osobiście widziałem żeliwne kolektory wydechowe spawane migomatem, ale często już pękały obok spawu.Podobno spawa się to specjalnymi stopami i po podgrzaniu - czytaj specjalisyczna firma.Moze drugi ze szrotu?

: śr kwie 12, 2006 21:19
autor: greg
stawiam na ssący - pewnie z gazem - kumplowi na gazie właśnie w 1,6 jak poszła sonda to rozerwało kolektor ssący.

: śr kwie 12, 2006 21:54
autor: stonefree
Aluminiowy tez może rozpierdzieić?

: śr kwie 12, 2006 22:09
autor: greg
aluminium jest kruche... więc może

: czw kwie 13, 2006 09:49
autor: poli30
pekniety mam kolektor wydechowy ... no wlasnie mam troche smrodu w kabinie :grin:

: czw kwie 13, 2006 09:51
autor: djtom
ja bym wstawił nowy/uzywany i za jednym zamachem wywalił kat (dospawał rurę). Oczywiscie trzeba bedzie tez zrobic nowe miejsce dla lambdy.

: czw kwie 13, 2006 22:37
autor: stonefree
djtom pisze:za jednym zamachem wywalił kat
Z pewnością dostanie buta. A jak taka operacja wpływa na parametrów i żywotność sondy? Tak pytam z ciekawości...

: czw kwie 13, 2006 22:41
autor: djtom
w razie czego nie jest droga ;)

: wt lip 21, 2009 18:30
autor: msobanie
Witam,
Odswieze temat troche.
Dzis zajechalem na kanal i okazalo sie, ze mam pekniety kolektor wydechowy od spodu, tak ok 3 cm.
Nie za bardzo mi sie chce go odkrecac, wiec pytanie, czy mozna moze go jakos skleic aby uszczelnic?
Mam tam troche dostepu, wiec opcja taka wchodzi w gre.
Jesli mozna, to czym kleic?
A jesli nie skleic, to jak poradzic sobie z tymi zapieczonymi srubami?
Dobrze byloby nie pourywac, bo wtedy klapa ....
Silnik 1.8 AAM
Pozdrawiam
Mirek

: śr lip 22, 2009 16:13
autor: luki88
mi w audi koleś spawał kolektor wydechowy (żeliwny) i od 4 lat niema z tym problemu

ważne jest żeby spawacz mial pojęcie o spawaniu żeliwa bo to jest już wyższa sztuka jazdy i trzeba mie porządny sprzęt

do spawania fachowiec używał specjalnych elektrod oraz spawarki wirowej (spawane bylo po podgrzaniu kolektora)

swoją droga taki kolektor na złomie wyrwiesz za bezcen