Strona 1 z 4

Skrzynia biegów

: śr kwie 05, 2006 19:39
autor: lysyrobek
Witam
mam pytanie do specjalistów a mianowicie od niedawna zaczyna mi cos ciezko pracowac skrzynia biegów. Problem mam z wlozeniem pierwszego biegu po prostu musze dosc silno pchnąć zeby zaskoczył a drugi bieg tez ciezko wchodzi i gdy próbuje go powili włączyc to czesto po prostu zazgzrzyta delikatnie. Z biegami wyzszymi nie ma zadnego problemu (3,4,5). Problem mam tez z wstecznym a mianowicie tak jakby cos go trzymało i dopycham do oporu a niestety bieg nie wchodzi tylko musze go przepchnąc przez ten punkt oporu i wtedy wchodzi. Samochód mam od kilku miesiecy i nie wiem co sie z nim wczesniej działo.Silnik ABU a oznaczenia skrzyni ciezko mi znalesc ale z tego co wyczytałem to moze byc CNU (gdyby ktos cos znalazł co to za skrzynia to bede wdzieczny). I teraz pytanie czego to moze byc wina, czy musze skrzynie rozbierac
Pozdrawiam i oczywiscie punkcik za pomoc :)

: śr kwie 05, 2006 19:57
autor: KamilW
Witam... o twoim problemie duzo tu juz bylo pisane... broblemem sa synchronizatory dwoch pierwszych biegow... po prostu sie zuzyly i nie pracuja juz tak dobrze jak kiedys... doraznym ratunkiem jest wymiana oleju na syntetyczny 75W90... doradzaja do mk 3 Texaco GL-4 bo wszystkie oleje jakosci GL-5 powoduja jeszcze wieksze problemy z ta skrzynia... a docelowym rozwiazaniem jest wymiana synchronizatorow na nowe... ale sama wymiana oleju pozwala odsunac ta ewentualnosc o jakies 100000 km... wiec warto... u mnie dzialo sie tak samo a po wymianie jest jak w nowce... pozdrawiam

: czw kwie 06, 2006 09:44
autor: Cefaloid
A może po prostu regulacja wodzików by pomogła?
Ja mam co prawda skrzynię na linkach ale miałem bardzo podobne efekty tzn 1, 2, wsteczny wchodziły nie najlepiej i czasem ze zgrzytem a późniejsza samodzielna regulacja linek oraz wymiana płynu hamulcowego i odpowietrzenie sprzęgła (hydrauliczne) spowodowało że teraz chodzi skrzynka jak złoto.

: czw kwie 06, 2006 11:45
autor: BruceLee30
cowboy pisze:
KamilW pisze:Witam... o twoim problemie duzo tu juz bylo pisane... broblemem sa synchronizatory dwoch pierwszych biegow... po prostu sie zuzyly i nie pracuja juz tak dobrze jak kiedys... doraznym ratunkiem jest wymiana oleju na syntetyczny 75W90... doradzaja do mk 3 Texaco GL-4 bo wszystkie oleje jakosci GL-5 powoduja jeszcze wieksze problemy z ta skrzynia... a docelowym rozwiazaniem jest wymiana synchronizatorow na nowe... ale sama wymiana oleju pozwala odsunac ta ewentualnosc o jakies 100000 km... wiec warto... u mnie dzialo sie tak samo a po wymianie jest jak w nowce... pozdrawiam
no u mnie podobnie 2 pierwsze biegi wchodzą z lekkim oporem, a wstecznu po rozgrzaniu silnika po prostu zgrzyta - nie pomaga wrzucenie 2... 3-kretne wciskanie sprzęgła itd...

ktoś pisał że pomaga wymiana oleju - wprawdzie VW nnie przewiduje zmiany oleju w skrzynie ale skoro pare osób już o tym pisze to chyba spróbuję....
przestan
poprostu wyreguluj wybierak i linke i po sprawie

: czw kwie 06, 2006 17:03
autor: lysyrobek
od razu dziekuje za wszystkie porady
co do mojej skrzyni to zauwazyłem ze jak kilka razy wdepne sprzegło to tak jakby 1 i 2
wchodziły duzo lzej wiec moze to jest problem ze sprzegłem (chociaz dziwi mnie ze tylko na dwojce potrafi mi delikatnie zgrzytnac skrzynia a na innych biegach cisza)
Przed wymianą oleju czy w ogóle remontem skrzyni to bym wolał jakies prostsze i tansze metody wypróbowac :)

: czw kwie 06, 2006 17:52
autor: BruceLee30
cowboy pisze:
BruceLee30 pisze: przestan
poprostu wyreguluj wybierak i linke i po sprawie
że co ? tego jeszcz nikt mi nie proponował ?
zawsze było że ten typ tak ma albo że trzeba odpowietrzyć sprzęgło...

jak to się robi - gdzie są te regulacje?

może kilka słow na ten temat - pewnie wielu z nas by to pomogło - problemy z 1,2 i wstecznych to chyba najwiekszy minus mk3TDI...

z góry dzięki !! :pub:
mowisz masz :
wyszukaj wybierak
Obrazek
Obrazek
zlokalizuj nakretke 8 na klucz 13
Obrazek
poluzuj nakretke przesun ok 2-4- mm w kierunku jak pokazuja strzalki (za pierwszym podejsciem proponuje jednak od bardzo delikatnego przesuniecia!)
sprawdz efekt :)
dodam ze nie wszystkie modele skrzyn biegow byly tak sterowane !
dodam 2 - napewno przez w/w regulacje biegi powinny lzej wchodzic co do zgrzytania
to trudno powiedziec proponuje najpierw regulacje a pozniej zobaczymy :chytry:

: czw kwie 06, 2006 17:57
autor: djtom
w benzynie jest tak samo?

: czw kwie 06, 2006 18:02
autor: BruceLee30
djtom pisze:w benzynie jest tak samo?
podnies maske i zobacz :)

: czw kwie 06, 2006 18:05
autor: djtom
BruceLee30 pisze:
djtom pisze:w benzynie jest tak samo?
podnies maske i zobacz :)
a własnie ze teraz pojde :chytry:

[ Dodano: Czw Kwi 06, 2006 18:22 ]
no niestety w abd jest inaczej:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

więc gdzie u mnie regulacja?

: czw kwie 06, 2006 19:33
autor: KamilW
Witam panowie... jesli chodzi o ciezko wchodzace biegi to moze to byc kwestia regulacji ale co do zgrzytania to juz nie... zgrzytanie spowodowane jest zuzyciem synchronizatorow i regulacja nic tu nie pomoze... pozdrawiam

: czw kwie 06, 2006 19:57
autor: BruceLee30
KamilW pisze:Witam panowie... jesli chodzi o ciezko wchodzace biegi to moze to byc kwestia regulacji ale co do zgrzytania to juz nie... zgrzytanie spowodowane jest zuzyciem synchronizatorow i regulacja nic tu nie pomoze... pozdrawiam
w wiekszosci przypadkow tak ale pozostaje jeszcze pare przypadkow kiedy regulacja pomaga ! wiec sprobowac warto

: czw kwie 06, 2006 19:59
autor: KamilW
a no jasne ze warto sprobowac... szczegolnie ze to nic nie kosztuje...

: czw kwie 06, 2006 20:18
autor: BruceLee30
KamilW pisze:a no jasne ze warto sprobowac... szczegolnie ze to nic nie kosztuje...
ofkozz :grin:

: czw kwie 06, 2006 20:58
autor: lysyrobek
wiec czym mozna krecic (regulowac) w ABD bo z tego co rozumiem jesli linka jest z samoregulacją to nie ma gdzie klucza wepchnąć

[ Dodano: Czw Kwi 06, 2006 21:14 ]
czytając książkę serwisową doszłem do punktu
"regulacja mechanizmu zmiany biegów" chodzi o ustawienie wałka sterowania i połączonego z nim palca, nalezy uzyc przyrządu VW 3285 i wyśrodkować i jezeli jeszcze cos nie bedzie grało to nalezy ustawic odległosc miedzy wystepem dzwigni a zderzakiem obudowy mechanizmu
I moje pytanie czy taka regulacja moze cos pomóc czy lepiej samemu tam nic nie ruszac i czym ewentualnie ten przyrząd VW 3285 mozna zastąpić bo rozumiem ze on ma tylko utrzymac drązek w pozycji srodkowej