Skrzynia biegów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

raf2234
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pt paź 07, 2005 15:20
Lokalizacja: Wieruszów

Post autor: raf2234 » pt kwie 07, 2006 07:53

U mnie ciezko wchodziły biegi. Ale problem byl w oporach na mechanizmie zmiany biegów. Powyrabiały sie tulejki prowadzace. Przy ruchu dzwigni biegow (na 1,2 i 5 bieg) byl slyszalny pisk - jakby cos tarlo o gume. Doraznie popsikalem mechanizm widoczny od strony komory silnika WD40. Biegi wchodza lekutko ale widac, ze powyrabialy sie ciegna i sa duze luzy na mechanizmie. Niestety dostep jest do tego mechanizmu nieciekawy i robota z wymiana raczej na pol/caly dzionek...
Czy ktos to z Was wymieniał cos w mechanizmie zmiany biegów? Trudno jest wyregolowac uklad? Czy lepiej sie nie dotykać?



Awatar użytkownika
Cefaloid
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr sty 04, 2006 14:02
Lokalizacja: qqqq

Post autor: Cefaloid » pt kwie 07, 2006 08:18

No to regulację już doradziliśmy ;) Ale co do zgrzytania, to mi osobiście czasem zgrzytała jedynka i wcale nie był to synchronizator jak się powszechnie uważa.
U po regulacji linek było dużo lepiej, a później jeszcze przepuściłem nowy płyn przez hydraulikę sprzęgła - zaczęło łapać lepiej i nic nie zgrzyta od wielu miesięcy.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt kwie 07, 2006 08:38

KamilW pisze:Witam panowie... jesli chodzi o ciezko wchodzace biegi to moze to byc kwestia regulacji ale co do zgrzytania to juz nie... zgrzytanie spowodowane jest zuzyciem synchronizatorow i regulacja nic tu nie pomoze... pozdrawiam
no a co w moim przypadku ?

mnie zgrzyta wsteczny - tam przecież nie ma synchronizatora ?!?!

dodatkowo na zimnym silniku spoko ale na mocno rozgrzanym to juz tragedia :(

więc nie jest to kwestia regulacji...

ja myśle sobie, że wszystko po trochu:

- na pewno regulacja pomoże przy ciężko wchodzącej 1 i 2
- na wsteczny nie zaszkodzi wymiana oleju w skrzyni (musi widac po rozgrzaniu robi się szajs)
- coby biegi lepiej wchodziły warto także odpowietrzyć pompe i wymienić płyn w hyrdaulice...


HOWGH !!


BruceLee - u mnie po kupieniu cały mechaniz wybieraka był poluzowany...(2 śruby wkręcane w korpus skrzyni) przez to nie chciała dobrze wchodzić 5 - troszke sie wkurzyłem...a wyszło to przy braku światła wstecznego - po prostu krańcówka od stycznika się nie załączała...

podejrzewam że jakiś magik poluzował cały mechanizm :(

wpisz się do mojego tematu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=42574

to dam Ci punkcika :)

ps. szkoda że admin nie dał możliwości klikannia "pomógł" osobom które nie załozyły topiców - czasem ktoś pomaga przy okazji innego problemu..

ps.ps. może przez to byłoby mniej nowych tematów



Awatar użytkownika
Cefaloid
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr sty 04, 2006 14:02
Lokalizacja: qqqq

Post autor: Cefaloid » pt kwie 07, 2006 11:33

Cowboy, a sprawdź czy nie masz po prostu za mało oleju w skrzyni - trzeba odkręcić wlew oleju w sktrzyni (jest taka duża śruba imbusowa w bocznej ściance od przodu skrzyni - dostęp dość ładny). Powinno go być tyle, że się prawie wylewa przez otwór po wykręceniu śruby. Zamiast imbusa którego i tak nie będziesz miał zastosuj odpowiedniej wielkości śrubę, powinno dość łatwo pójść...



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt kwie 07, 2006 15:01

Cefaloid pisze:Cowboy, a sprawdź czy nie masz po prostu za mało oleju w skrzyni - trzeba odkręcić wlew oleju w sktrzyni (jest taka duża śruba imbusowa w bocznej ściance od przodu skrzyni - dostęp dość ładny). Powinno go być tyle, że się prawie wylewa przez otwór po wykręceniu śruby. Zamiast imbusa którego i tak nie będziesz miał zastosuj odpowiedniej wielkości śrubę, powinno dość łatwo pójść...
Dzieki za info, czyli korek wlewu od razu ustala poziom oleju.. OKI DOKI !! :)



BartekC
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pt paź 07, 2005 09:10
Lokalizacja: podkarpackie
Kontakt:

Post autor: BartekC » pt kwie 07, 2006 19:32

BruceLee30 pisze:
cowboy pisze:
BruceLee30 pisze: przestan
poprostu wyreguluj wybierak i linke i po sprawie
że co ? tego jeszcz nikt mi nie proponował ?
zawsze było że ten typ tak ma albo że trzeba odpowietrzyć sprzęgło...

jak to się robi - gdzie są te regulacje?

może kilka słow na ten temat - pewnie wielu z nas by to pomogło - problemy z 1,2 i wstecznych to chyba najwiekszy minus mk3TDI...

z góry dzięki !! :pub:
mowisz masz :
wyszukaj wybierak
Obrazek
Obrazek
zlokalizuj nakretke 8 na klucz 13
Obrazek
poluzuj nakretke przesun ok 2-4- mm w kierunku jak pokazuja strzalki (za pierwszym podejsciem proponuje jednak od bardzo delikatnego przesuniecia!)
sprawdz efekt :)
dodam ze nie wszystkie modele skrzyn biegow byly tak sterowane !
dodam 2 - napewno przez w/w regulacje biegi powinny lzej wchodzic co do zgrzytania
to trudno powiedziec proponuje najpierw regulacje a pozniej zobaczymy :chytry:
Właśnie zrobiłem wg tej porady i działa jak nowe. 5min roboty!!
Wielkie dzieki !!
pozdrawiam



BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » pt kwie 07, 2006 19:49

:bigok:



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt cze 06, 2006 10:41

Cefaloid pisze:Cowboy, a sprawdź czy nie masz po prostu za mało oleju w skrzyni
wczoraj wymieniłem olej w silniku - 3,9 L Mobil 1 5w50 i wymieniłem w skrzyni....

i co się okazało że z korka wlewu ustalającego poziom wylało się chyba z litr !!! jakim cudem ktoś tam tyle nalał - chyba z góry..

olej był rzadki ale czysty...

ja zalałem oczywiście Mobil 75w/90 full syntetic :)

wyregulowałem też sposobem brucelee30 - przy przesunięciu nakrętki w stronę przodu samochodu na maxa - zamiast wstecznego jedynka :) ostatecznie z połozenia środkowego poszedłem lekko w kierunku tyłu smaochodu...

EFEKTY:

wsteczny nie zgrzyta ale musze jednak najpierw 2 wrzucić - biegi lżej wchodzą - jednak Toyota to nie jest :)

[ Dodano: Wto Cze 06, 2006 10:41 ]
aha do skrzyni weszło mi 1,6 l oleju..



BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » wt cze 06, 2006 13:15

aby 1 bieg wchodzil lagodniej tak trzeba przesunac w kierunku tyłu samochodu zreszta tak pokazuja moje fotki



Awatar użytkownika
kamalos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt maja 16, 2006 15:07
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

[mk3] Skrzynia biegów

Post autor: kamalos » wt gru 19, 2006 11:41

Słuchajcie mam pytanko czy ma ktoś z was schemat budowy wybieraka biegów, jeśli tak to prosze podesłać(chodzi mi o taka rzecz jak spręzynka wewnątrz tego wybieraka, czy tam powinna być czy nie)
dzieki za pomoc



BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: [mk3] Skrzynia biegów

Post autor: BruceLee30 » wt gru 19, 2006 11:54

kamalos pisze:Słuchajcie mam pytanko czy ma ktoś z was schemat budowy wybieraka biegów, jeśli tak to prosze podesłać(chodzi mi o taka rzecz jak spręzynka wewnątrz tego wybieraka, czy tam powinna być czy nie)
dzieki za pomoc
z tego co pamietam to jest



pawelz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: czw gru 28, 2006 10:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pawelz » sob mar 24, 2007 18:40

BruceLee30 pisze:mowisz masz
Świetna instrukcja. A czy mógłby ktoś popełnić coś podobnego dla ADZ'ta? Bo ja akurat mam silnik ADZ i też bym podregulował, gdyby ktoś mógł pstryknąć fotki i wskazać co i gdzie podkręcić.
Byłbym bardzo dźwięczny, kliknę "pomógł" :)

Pozdro.



Awatar użytkownika
maler
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 20:50
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontakt:

Post autor: maler » pt kwie 06, 2007 23:24

Mam podobny problem w sowim golfiku mk4. Skrzynia biegow dziala elegancko do pewnego momentu, jak jest zimna jest wszystko ok natomiast jak przejade kilka, kilkadziesiat kilometrow wbicie pierwszego biegu jest niezwykle trudne, jest spory opor tak jakby cos blokowalo. Wymienilem olej z nadzieja ze to wlasnie tu byla wina ale ku mojemu rozczarowaniu to nie bylo to. Prosze macie jakies pomysly jeszcze bo demonatrz skrzyni biegow to koszt okolo 500-600 zlotych +czesci :( czyzby trzebaby bylo dac do regulacji, ale dlaczego jak jest zimny to dziala dobrze a jak dostaje temperatury cos sie pieprzy??



Awatar użytkownika
rerekumkum
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pt lut 17, 2006 17:29
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Post autor: rerekumkum » wt kwie 10, 2007 10:07

podsumowujac:
wymienic olej w skrzyni,
wyregulowac biegi...

tylko, jak napisal djtom, w ABD tak sie nie da :(

czy ma ktos jeszcze jakas rade ktora uchroni mnie przed wizyta u mechanika?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=112108&postdays=0&postorder=asc&start=105

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 134 gości