Strona 1 z 3

ogrzewanie golf 2

: czw mar 09, 2006 08:34
autor: splawik
witam wszystkich.od dłurzszego czasu mam problem z ogrzewaniem,słabo grzeje,cały czas słychac bulgotanie w nagrzewnicy(jest nowa) i nie wiem jaki jest skuteczny sposób odpowietrzenia układu chłodzenia,auto posiada instalacje gazową i parownik podłączony jest równolwgle.Z góry dziękuje za wszystkie porady.

: czw mar 09, 2006 08:56
autor: ck
Mój znajomy ma ten sam problem w Lanci Y.Nagrzewnica wymieniona,układ odpowietrzony,a w aucie szyby marzną podczas jazdy.Mówi że czasami leci ciepłe powietrze,ale nie często.W imieniu mojego kumpla proszę o pomoc.Dzięki

: czw mar 09, 2006 09:01
autor: Paweł NPI
Moja teściowa w Toyotce corolli `90 ma to samo... Już na różne sposoby odpowietrzałem, na gorącym z przegazowaniem żeby wygoniło powietrze... ale bombelki robią swoje...

: czw mar 09, 2006 09:04
autor: gor7
splawik a jaki masz samochód , silnik, Jeżeli golf to zobacz czy przed nagrzewnicą na przewodach idących do niej ma sz takie zaworki jeden plastikowy czarny drugi aluminiowy. Jeżeli masz to wywal je i zastąp rurką miedzianą o odpowiedniej średnicy. U mnie to pomogło. A odpowietrzenie to zalęzy od samochodu. Golfiki mają to do siebie że same przaktycznie się odpowietrzają.

: czw mar 09, 2006 09:12
autor: el Kopyto
Parownik musi być podłącony równolegle ponieważ przy szeregowym podłączeniu gdybyś latem wyłączył ogrzewanie to przez parownik nie przpływałby płyn chłodzący. Jeżeli jest dostateczna ilość płynu chłodzącego to powinien się sam odpowietrzyć. (chyba że instalacja jest jakoś dziwnie założona). A sprawdz czy bulkotanie nie dochodzi również ze zbiorniczka wyrównawczego i czy nie wytwarza się zbyt duże ciśnienie w układzie chłodzenia, bo może to oznaczać że przedmuchało ci uszczelke pod głowica i kompresja dostaje się do układu chłodzenia. Możesz jeszcze sprubować odkręcić przewód powrotny od nagrzewnicy i zaciągnąć płyn (pamiętaj żeby w zbiornikczku wyrównawczym było go pod dostatkiem bo nagrzewnica jest wyżej od zbiorniczka), no i zobacz czy działa zawór odcinający nagrzewnice (mimo że nowa). A jak tam ze szczelnością układu chłodzenia? Mam na myśli wszystko powyżej poziomu płynu chłodzącego (korek od zbiorniczka wyrównawczego, czy po odpaleniu nie słuchać jakiegoś syczenia uciekającego powietrza?)

: czw mar 09, 2006 09:20
autor: misiek
zobacz czy nie masz termostatu na układzie ogrzewanie (foto), znajduje się on na wężach do nagrzewnicy w komoże silnika tuż przy ścianie grodziowej, zobacz czy weże idace do nagrzewnicy są gorące, jeżeli masz termostat a węże są zimne to trzeba go zastąpić rurkami miedzianymi(foto)

: czw mar 09, 2006 09:28
autor: splawik
zaworki już te usunołem i problem jest ten sam.czy gdy korek w zbiorniku wyrównawczym będzie niesprawny to się układ nie odpowietrzy

: czw mar 09, 2006 09:34
autor: Buniek85
otworz zbiornik wyrownawczy, zdejmij waz z wyjscia nagrzewnicy, nalej plynu do oporu, i zacznij gazowac silnikiem(nie zapomnij miec ustawionego ogrzewania na maxa wlaczonego) troche musisz pogazowac i stracic plynu ale po takim zabieguu w moim mk2 wszystko powrocilo do normy pozdrawiam

: czw mar 09, 2006 09:36
autor: misiek
splawik pisze:zaworki już te usunołem i problem jest ten sam.czy gdy korek w zbiorniku wyrównawczym będzie niesprawny to się układ nie odpowietrzy
tak, są tam dwa zaworki ciś. jeżeli bedą nie sprawne to zrobi sie poduszka lub korek powietrzy i układ sie w pełni nie odpowietrzy, sprubuj odkręcić korek na rozgrzanym silniku (tylko uwazaj - gorący płyn !!) i posłuchaj czy psyknięcie jest duże czy małe, jezeli małe to korek jest dobry

: czw mar 09, 2006 09:54
autor: splawik
to znaczy że lepiej odpowietrzać na odkręconym korku

: czw mar 09, 2006 09:58
autor: Buniek85
tak poniewaz powietrze bedace w ukladzie bedzie mialo gdzie uciekac, jak juz go troche pogazujesz to zakrec zbiornik i gazuj dalej

: czw mar 09, 2006 10:01
autor: splawik
A jak macie u siebie podłączony parownik z instalacji gazowej szeregowo czy równolegle czy to ma cos wspólnego z odpowietrzeniem

: czw mar 09, 2006 10:14
autor: kwiatekt11
el Kopyto pisze:Parownik musi być podłącony równolegle ponieważ przy szeregowym podłączeniu gdybyś latem wyłączył ogrzewanie to przez parownik nie przpływałby płyn chłodzący. Jeżeli jest dostateczna ilość płynu chłodzącego to powinien się sam odpowietrzyć. (chyba że instalacja jest jakoś dziwnie założona). A sprawdz czy bulkotanie nie dochodzi również ze zbiorniczka wyrównawczego i czy nie wytwarza się zbyt duże ciśnienie w układzie chłodzenia, bo może to oznaczać że przedmuchało ci uszczelke pod głowica i kompresja dostaje się do układu chłodzenia. Możesz jeszcze sprubować odkręcić przewód powrotny od nagrzewnicy i zaciągnąć płyn (pamiętaj żeby w zbiornikczku wyrównawczym było go pod dostatkiem bo nagrzewnica jest wyżej od zbiorniczka), no i zobacz czy działa zawór odcinający nagrzewnice (mimo że nowa). A jak tam ze szczelnością układu chłodzenia? Mam na myśli wszystko powyżej poziomu płynu chłodzącego (korek od zbiorniczka wyrównawczego, czy po odpaleniu nie słuchać jakiegoś syczenia uciekającego powietrza?)
nie wiem jak to jest wiele osób myli golfa z fiatem albo polonezem w golfe nagrzewnica cały czas grzeje czy lato czy zima nie ma tam zaworka odcinajacego płyn na nagrzewnice. to grzeje bez przerwy :grin:

: czw mar 09, 2006 10:26
autor: misiek
kwiatekt11 pisze:nie wiem jak to jest wiele osób myli golfa z fiatem albo polonezem w golfe nagrzewnica cały czas grzeje czy lato czy zima nie ma tam zaworka odcinajacego płyn na nagrzewnice. to grzeje bez przerwy
masz w zupełności rację, sterowanie ciepło - zimno następuje poprzez klapy