ogrzewanie golf 2

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mar_tec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 16:03
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: mar_tec » czw mar 09, 2006 12:00

WIĘC PO CO SĄ TE DWA (ALUMINIOWY I PLASTIKOWY) NA WEJŚCIU I WYJŚCIU DO NAGRZEWNICY? JAKIE MAJĄ ZADANIE I DLACZEGO MOZNA JE ZASTĄPIC ZWYKŁĄ RURKĄ?



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw mar 09, 2006 12:58

mar_tec pisze:WIĘC PO CO SĄ TE DWA (ALUMINIOWY I PLASTIKOWY) NA WEJŚCIU I WYJŚCIU DO NAGRZEWNICY? JAKIE MAJĄ ZADANIE I DLACZEGO MOZNA JE ZASTĄPIC ZWYKŁĄ RURKĄ?
to jest termostat który odcina dopływ płynu do nagrzewnicy, działa to tak że po uruchomieniu silnika nagrzewa się sam silnik potem układ z nagrzewnicą i na końcu wchodzi duży układ z chłodnicą


:-k ...

zbiniu30
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt sty 24, 2006 15:20
Lokalizacja: poznan

Post autor: zbiniu30 » czw mar 09, 2006 13:56

w temacie nagrzewnicy to swieta racja ja tez mialem problemik z ogrzewaniem , wywalilem te zawory z wezy przy nagrzewnicy i zastapolem je rurkami miedzianymi igrzeje jak na pustyni.co do odpowietrzenia to vw sam sie odpowietrza



Awatar użytkownika
mar_tec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 16:03
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: mar_tec » czw mar 09, 2006 14:10

zbiniu30 pisze:w temacie nagrzewnicy to swieta racja ja tez mialem problemik z ogrzewaniem , wywalilem te zawory z wezy przy nagrzewnicy i zastapolem je rurkami miedzianymi igrzeje jak na pustyni.co do odpowietrzenia to vw sam sie odpowietrza
Czy wywalenie tych zaworków i zastąpienie rurką nie ma jakichś złych skutków ubocznych? Czy w niczym to nie zaszkodzi?



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » czw mar 09, 2006 14:14

mar_tec, raczej nie. Chyba wszyscy którzy mieli z tym problemy powywalali i jeszcze nikt nie zgłosił problemu. Jedynym minusem (ale baaaardzo niewielkim) może być nieco wolniejsze nagrzewanie się silnika jako, że płyn idzie od razu do nagrewnicy, ale można to w zasadzie pominąć. Więcej kłopotów jest jeśli te zaworki są niesprawne, niż wtedy gdy ich nie ma



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw mar 09, 2006 14:55

bodzio_j pisze:mar_tec, raczej nie. Chyba wszyscy którzy mieli z tym problemy powywalali i jeszcze nikt nie zgłosił problemu. Jedynym minusem (ale baaaardzo niewielkim) może być nieco wolniejsze nagrzewanie się silnika jako, że płyn idzie od razu do nagrewnicy, ale można to w zasadzie pominąć. Więcej kłopotów jest jeśli te zaworki są niesprawne, niż wtedy gdy ich nie ma
nic dodać nic ująć :bigok:


:-k ...

organista18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: śr mar 01, 2006 13:45
Lokalizacja: Lębork

Post autor: organista18 » czw mar 09, 2006 17:37

chłopaki a gdzie sa te zaworki? tez mam taki problemik :bigok: z gory dzieki



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » czw mar 09, 2006 17:40

organista18, zaworki są na wężach od głowicy do nagrzewnicy. Możesz ich jednak nie znależć bo ktoś wcześniej usunął mając z nimi problemy, ale szukaj.



organista18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: śr mar 01, 2006 13:45
Lokalizacja: Lębork

Post autor: organista18 » czw mar 09, 2006 17:41

dzieki :bigok:



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw mar 09, 2006 17:59

organista18 pisze:chłopaki a gdzie sa te zaworki? tez mam taki problemik z gory dzieki
wyzej zamieściłem zdjęcie, są koło serwa pompy hamulcowej


:-k ...

kwiatekt11
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 19:58
Lokalizacja: Lubaczów

Post autor: kwiatekt11 » pt mar 10, 2006 01:15

chcialem dodac ze w nowszych golfach 2 nie ma tych zaworkow ,w drugim aucie z 90r 1.6 PN juz ich nie ma a w swoim RP z 88r miałem je ale tez sie ich pozbyłem i polecam wszystkim to zrobic czy działa ogrzewanie czy nie po wywaleniu tego badziewia grzeje juz po paru minutach od zapalenia silnika i mocniej grzeje niz z nimi :okej:



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt mar 10, 2006 01:40

w autach z rocznike 89r. jaszcze były :bigok:


:-k ...

Awatar użytkownika
ck
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 855
Rejestracja: pt gru 17, 2004 13:10
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: ck » pt mar 10, 2006 08:58

Narazie nie zmieniam bo jest OK,ale dobrze wiedzieć od czego zacząć jak by coś nawaliło.



Muzzy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 22:39
Lokalizacja: Ruszów
Kontakt:

Post autor: Muzzy » pt lut 20, 2009 08:43

Do użytkownika mar_tec:
"WIĘC PO CO SĄ TE DWA (ALUMINIOWY I PLASTIKOWY) NA WEJŚCIU I WYJŚCIU DO NAGRZEWNICY? JAKIE MAJĄ ZADANIE I DLACZEGO MOZNA JE ZASTĄPIC ZWYKŁĄ RURKĄ?"
Otóż wyjaśniam wszystkim zainteresowanym:
Na zasilaniu nagrzewnicy jest zamontowany zaworek zwrotny (plastikowy), który zabezpiecza przed cofaniem się płynu chłodniczego z nagrzewnicy do głowicy silnika, natomiast na powrocie z nagrzewnicy jest zamontowany termostat nagrzewnicy (aluminiowy bądź duraluminiowy), którego zadaniem jest utrzymanie stałej temperatury płynu, ale jedynie w układzie nagrzewnicy, co może mieć znaczenie gdzieś w skrajnych temperaturach. Jeśli odkęcisz korek naczynka wyrównawczego, uruchomisz silnik i z rurki nadmiarowej w zbiorniczku po przygazowaniu leci płyn oraz gdy układ nie jest zapowietrzony, termostat główny trzyma równo na środku temperaturę silnika podczas jazdy, to jest wszystko w porządku. Gdy płyn nie leci tą małą rurką, łączącą górę głodnicy z naczyniem wyrównawczym (rurka nadmiarowa) po dodaniu gazu, to częstą przyczyną jest zatkanie się tego króćca na górze chłodnicy. Trzeba ostrożnie zdejmować ten wężyk z miego, aby go nie złamać. Nie zapominajmy, że ustawianie temperatury grzania w VW Golf MK2 odbywa się poprzez odpowiednie ustawienie klap w mieszalniku powietrza. Częsta przyczyna słabego grzania Golfa MK2 to brak tych gąbek na klapach mieszalnika. Klapy są metalowe i mają w sobie powycinane duże otwory, więc jeśli wykruszy się ta gąbka to powietrze zamiast iść przez nagrzewnicę idzie bezpośrednio, omijając nagrzewnicę, gdyż ma lżej. Trzeba więc wyjąć mieszalnik (to "coś" w czym jest włożona nagrzewnica) i pouszczelniać klapy ale KONIECZNIE GĄBKĄ, gdyż w przeciwnym razie strasznie nawiewy świszczą!!. Kolejna sprawa to uszczelnienie nagrzewnicy. Jak wyjmiesz starą to zauważysz,że ma na sobie przyklejoną taki pasek gąbki jak uszczelka do okien, okazuje się, że musi być ta gąbka dookoła niej, aby powietrze nie omijało nagrzewnicy bokami. Istotne jest również odpowiednie podłączenie linek sterujących klapami gdyż muszą tak sterować klapami, aby w odpowiednich położeniech temperatury, czy kierunku nawiewu klapy te dochodziły do swych skrajnych położeń. Trzeba uważać, aby w odpowiednich miejscach pozakładać klipsy na plastikowych pancerzach linek. Linki sterujące kierunkiem nawiewu nie mogą być zamienione miejscami (jedna steruje czy nawiew ma być na szybę czy na samochód, a druga czy na nogi czy na kratki nawiewu na górze). Piszę to wszystko z autopsji, więc jeśli Wszystko co napisałem posprawdzacie, to Wasz VW Golf MUSI DOBRZE GRZAĆ !! Nie ma cudów. Jeśli komuś moja porada pomogła (niestety bez zdjęć) to byłbym wdzięczny za [CENZURA BO TEKST ŁAMIE REGULAMIN]. POZDRAWIAM i życzę miłego użytkowania Waszych Golfów.
Ostatnio zmieniony pt lut 20, 2009 09:44 przez Muzzy, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 136 gości