[vento]Ubywajnie plynu chlodzacego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Ryszard
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn maja 02, 2005 17:00
Lokalizacja: Tomaszow-Maz.

[vento]Ubywajnie plynu chlodzacego

Post autor: Ryszard » czw lut 16, 2006 13:10

Mam pytanie do ludzi na forum , jaki moze byc powod ubywania plynu chlodzacego dolewam jakies pol litra na miesiac, nigdzie niema zadnych przeciekow prosze o rady.... :kufel:

acha moje autko to wv vento autom..
Ostatnio zmieniony czw lut 16, 2006 13:44 przez Ryszard, łącznie zmieniany 1 raz.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » czw lut 16, 2006 13:17

Być może padła uszczelka pod głowicą. Sprawdź czy nie przybywa oleju, i czy nie zmienił koloru na bażowy, taki maziowaty. Możliwe jest także dostawanie się płynu do komory spalania.



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » czw lut 16, 2006 13:33

po 1 poszukaj tu na forum bo sporo o tym bylo ..

po 2 tak jak kolega pisze.. nie ginie ci ogrzewanie czasem?

po 3 moze leci ci gdzies na kolektor i nie widzisz przecieku bo wyparuje plyn...

po 4 zapraszma na strone o Vento ;)

pzdr


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw lut 16, 2006 14:05

bodzio_j pisze:Być może padła uszczelka pod głowicą. Sprawdź czy nie przybywa oleju, i czy nie zmienił koloru na bażowy, taki maziowaty. Możliwe jest także dostawanie się płynu do komory spalania.
może być tak że spalasz ten płyn i nic nie będzie widać po oleju, spr, jeszcze dokładnie tył silnika(od str. kabiny) czy czasem zaślepka na bloku nie puszcza i czy płyn nie sączy się czasem po bloku a ża jest blok gorący to odparowuje i nia ma plamy pod samochodem(ale ślad napewno bedzie na bloku)


:-k ...

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw lut 16, 2006 14:57

Najczęściej i najoptymistyczniej jest tak, że płyn jednak gdzieś cieknie, ale od razu odparowuje i nie widać na ciepłym silniku. Generalnie to wtedy śmierdzi pod maską płynem jak diabli. Taki wyciek często można dostrzec na zimnym silnku, wtedy jak już jest większy - a ty masz spory - i nie trzeba nadciśnienia w układzie żeby ciekło

[ Dodano: Czw Lut 16, 2006 1:57 pm ]
Widać też czasem jak paruje. Obejrzyj od tyłu dół chłodnicy i wszystkie połączenia


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Rafał G2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 259
Rejestracja: sob gru 17, 2005 17:04
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: Rafał G2 » czw lut 16, 2006 17:14

podłóż suchy karton pod silnik na postoju, uruchom silnik i czekaj aż coś kapnie, jeśli nic nie bedzie widać to neich karton leży na wyłączonym silniku kilka godzin...



greg

Post autor: greg » czw lut 16, 2006 17:22

to i ja dodam swoje - moim zdaniem 0,5 litra to mało jak na uszczelkę pod głowicą ale najpierw sprawdź wszystkie połączenia węży czy nie ma przebarwień - nie będzie widac wycieku tylko takie ślady - bo mały wyciek, a następnie zajrzyj do pompy wody - obok koła pasowego masz otworek czy tam nie ma śladó bo moze być początek końca pompy



fibolek

Post autor: fibolek » czw lut 16, 2006 18:23

W prosty sposób sprawdzić wyciek mam sprawdzony pomysł.Musisz wjechać najlepiej do garażu i w całkowitych ciemnościach sprawdzasz z pomocą latarki wycieki.Sam sprawdzałem bo w dzień zapomnij jest w miare jasno i nie dostrzeżesz wycieku bo i wyciek bardzo mały.A tak w ciemności od razu wpadnie ci w oko ciemniejsze miejsce musisz oczywiście ponurkować pod maską.innego sposobu nie znam bo bardzo mały wyciek.Możesz spróbować też metodą fluorescencyjną było na www.vwgolf.pl ale z tym to troche roboty.

[ Dodano: Czw Lut 16, 2006 17:37 ]
Bo ja kiedys sprawdzałem mały wyciek za pomoca podłożonego pod autem kartonu na noc i lipa.Odparowało wszystko.



Awatar użytkownika
robert83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pn lut 13, 2006 00:35
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Wyciek

Post autor: robert83 » czw lut 16, 2006 22:57

proponuje Ci sprawdzic wszystkie opaski na połączeniach gumowych zęży z metalowymi końcówkami. W czasie mrozów metal bardziej sie kurczy niz guma i porstają szparki przez które sączy sie płyn. Dociągnięcie opasek powinno pomóc. Miałem ten sam proble u mnie w passacie i taki mały zabieg zdał egzamin.pzdr



Awatar użytkownika
pkirylcz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
Lokalizacja: Wolfsburg
Kontakt:

Post autor: pkirylcz » pt lut 17, 2006 11:05

Jesli poszla ci uszczelka pod glowica, to mozesz miec problemy z odpalaniem rano samochodu, moze nie tyle problemy, ale czy nie zachowuje sie czasami tak jakby pracowal na 3 cylindrach?? Przegazujesz i ok??
Wtedy plyn z ukladu chlodniczego przecieka do cylindrow z powodu uszk. uszczelki. Teraz moze ci i malo ubywa. Lada chwila moze wywalic uszczelke tak ze bedzie ci wyrzucalo plyn nagminnie przy jezdzie. Jak stoi na parkingu, i pracuje na jalowym, to nic sie nie bedzie dzialo. Dopiero pod obciazeniem zobaczysz.


Pozdrawiam,
Piotrek

Awatar użytkownika
Łyskacz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łyskacz » pt lut 17, 2006 11:56

U mnie ucieka pompą wody-- sprawdź to :kufel:


Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]

Awatar użytkownika
pkirylcz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
Lokalizacja: Wolfsburg
Kontakt:

Post autor: pkirylcz » pn lut 20, 2006 12:36

Jesli ucieka ci pompa, to jest raczej do wymiany. Pompe nalezy wymieniac z co drugim paskiem rozrzadu.


Pozdrawiam,
Piotrek

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » pn lut 20, 2006 15:40

a jak sie nie ma paska ;) ? i ma sie 2 pompy wody to ci ;)? :P


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

witek_vento1.8
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: sob sty 14, 2006 17:29
Lokalizacja: Dębica

Post autor: witek_vento1.8 » pn lut 20, 2006 17:56

sprawdż dywanik pod nagrzewnicą czy jest suchy



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 91 gości