Strona 1 z 1

[mk3]przerywanie silnika na wolnych obrotach TDI

: sob lut 11, 2006 16:19
autor: sergio1
Witam,
jestem nowym uzytkownikiem FORUM. Poszukuję pomocy ponieważ mój golf III tdi 90PS dziwnie przerywa na wolnych obrotach. Objawia się to takim"tykaniem"co kilka sekund. Występuje to regularnie a te "tyknięcia są bardzo krótkie". W czasie jazdy, kiedy obroty się zwiększają wszystko jest okey.
Pardzo proszę o pomoc w tej sprawie bo mechanicy u których już z tym byłem nie potrafią znaleźć przyczyny.

: sob lut 11, 2006 16:50
autor: Bula88
napisz coś więcej, gdzie to tykanie mniej wiecej wystepuje, czy obroty sie zmieniaja, napisz jak najwiecej info

: sob lut 11, 2006 17:03
autor: sergio1
Dzięki za zainteresowanie. Wygląda to tak, że silnik na wolnych obrotach przerywa: są to takie ktrótkie przerwy w których nie widać spadku obrotów, jakby na małe chwile nie docierało paliwo do silnika lub coś takiego. Te przerwy własnie przypominają "tykanie". Generalnie jak tylko trochę dodam mu gazu to jest wszystko okey i również w trakcie jazdy też jest normalnie. Tylko jak jest bieg jałowy to są te którkie przerwy. dodam że jest to bradzo regularne (co kilka sekund). Takie przerwanie jest dosłownie na ułamek sekundy.

: sob lut 11, 2006 19:49
autor: Kapibara
moze jtorys z wtryskow masz zapchany i przy malych dawkach paliwa nie wtryskuje go

: sob lut 11, 2006 20:59
autor: Bula88
sprawdzales filtr paliwa?? moze jest juz ciut zapchany, moze sie ktorys wtrysk zawieszac, co mechanicyu sprawdzali??

: sob lut 11, 2006 23:46
autor: sergio1
Mechanicy wskazują z dużą niepewnością na pompę lub coś z elektroniką lub kopem. To mnie przeraża szczerze mówiąc. Filtr paliwa wymieniłem bo od razu o nim pomyślałem, niestety nie pomogło. Co sądzicie o diagnozie mechanika? bardziej bym się kierował w stronę pompy niż kompa. A czy jeszcze coś może powodować takie anomalia????
o wtryskach szczerze mówiąc nie pomyślałem!

: sob lut 11, 2006 23:55
autor: r30q
Czy na owe "przyduszanie" sie silnika wplywa jego temperatura ?

Jaki przebieg ma samochod i czy przy mocniejszym przuduszeniu gazu widac zeby wtryski lały ? ( duzo dymu)

Powiem tyle ze z podobna sprawa spotkalem sie w BMW 1.8 ( 87r) ale sprawa wystepuje tylko wtedy jak bylo zimno. chociaz w diZlu sprawa napewno inaczej bedzie wygladac.

Czy jest to obojetne na jakim paliwie jest zalany smaochod ?

rowiez kierowalbym sie do wtryskow, ale poczekajmy na opinie innych :)

: ndz lut 12, 2006 00:12
autor: Bula88
sergio1, nie chcailem wspominac tzn Cie martwic ale widze juz wiesz, a wiec moze to byc pompa poniewaz nie wiem czemu ale w 1z gora pompy tzn. sterownik siada, sa rozne objawy szarpanie,nierówna praca itd. kierowalbym sie w strone pompy, koszt od 400- 800 zl

: ndz lut 12, 2006 00:26
autor: sergio1
Temperatura nie ma wpływu, dzieje się tak zarówno po odpaleniu jak i gdy silnik złapie już normalną temp. Gdy się wchodzi na wyższe obroty nie ma żadnych obiaw żeby zawory nawalały ani nie traci mocy ani się nie dusi, wszystko jest okey. paliwo wlewałem z różnych stacji i nic sięnie zmieniało. przbieg 125tyś km

[ Dodano: 11 Lut 2006 23:30 ]
Bula 88, słyszałem o tym sterowniku na pompie, a czy można dokupić sam sterownik czy to już razem z pompą się kupuje?

[ Dodano: 11 Lut 2006 23:33 ]
Bula88, słyszałem o tym sterowniku. A czy można wymienić sam ten sterownik czy trzeba całą pompę kupować?

: ndz lut 12, 2006 00:48
autor: Bula88
sergio1, jak dobrze poszukasz to mzoe akurat dostaniesz sama góre pompy

: ndz lut 12, 2006 01:00
autor: marcinvw
podejrzewam ze jak juz to twoj mk3 ma przejechane 225 albo 325 tys.dokladnie to moze byc objaw ze gora pompy siada,u mojego kuzyna w 1Z byly podobne objawy i na wyzszych obrotach było ok,ale rownie dobrze moga to byc wtryski,albo podobne objawy sa tez jak wariuje czujnik predkosci obrotowej walu korbowego,ale to powinno wyjsc jak podlaczysz go pod VAGa...

: ndz lut 12, 2006 01:10
autor: Corvax
sergio1, jedź do dobrego warsztatu na porządną diagnozę (broń boze ASO :P) przyczyne mogą być rózne - elektryczne i mechaniczne.