[mk3]przerywanie silnika na wolnych obrotach TDI

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: Qto, italiano_83, VIP

[mk3]przerywanie silnika na wolnych obrotach TDI

Postprzez sergio1 » So lut 11, 2006 15:19

Witam,
jestem nowym uzytkownikiem FORUM. Poszukuję pomocy ponieważ mój golf III tdi 90PS dziwnie przerywa na wolnych obrotach. Objawia się to takim"tykaniem"co kilka sekund. Występuje to regularnie a te "tyknięcia są bardzo krótkie". W czasie jazdy, kiedy obroty się zwiększają wszystko jest okey.
Pardzo proszę o pomoc w tej sprawie bo mechanicy u których już z tym byłem nie potrafią znaleźć przyczyny.
Ostatnio edytowano So lut 11, 2006 19:01 przez sergio1, łącznie edytowano 1 raz
Z góry dziękuję za pomoc
pozdrawiam
sergio1
sergio1
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): So lut 11, 2006 15:07
Lokalizacja: łodzkie
Online: 0s

Postprzez Bula88 » So lut 11, 2006 15:50

napisz coś więcej, gdzie to tykanie mniej wiecej wystepuje, czy obroty sie zmieniaja, napisz jak najwiecej info
Bula88
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt cze 21, 2005 16:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Online: 20d 3h
Pomógł: 56
Auto: mk2 i B3
Silnik: ABF RP

Postprzez sergio1 » So lut 11, 2006 16:03

Dzięki za zainteresowanie. Wygląda to tak, że silnik na wolnych obrotach przerywa: są to takie ktrótkie przerwy w których nie widać spadku obrotów, jakby na małe chwile nie docierało paliwo do silnika lub coś takiego. Te przerwy własnie przypominają "tykanie". Generalnie jak tylko trochę dodam mu gazu to jest wszystko okey i również w trakcie jazdy też jest normalnie. Tylko jak jest bieg jałowy to są te którkie przerwy. dodam że jest to bradzo regularne (co kilka sekund). Takie przerwanie jest dosłownie na ułamek sekundy.
Z góry dziękuję za pomoc
pozdrawiam
sergio1
sergio1
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): So lut 11, 2006 15:07
Lokalizacja: łodzkie
Online: 0s

Postprzez Kapibara » So lut 11, 2006 18:49

moze jtorys z wtryskow masz zapchany i przy malych dawkach paliwa nie wtryskuje go
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr sty 19, 2005 21:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Online: 0s
Pomógł: 14

Postprzez Bula88 » So lut 11, 2006 19:59

sprawdzales filtr paliwa?? moze jest juz ciut zapchany, moze sie ktorys wtrysk zawieszac, co mechanicyu sprawdzali??
Bula88
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt cze 21, 2005 16:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Online: 20d 3h
Pomógł: 56
Auto: mk2 i B3
Silnik: ABF RP

Postprzez sergio1 » So lut 11, 2006 22:46

Mechanicy wskazują z dużą niepewnością na pompę lub coś z elektroniką lub kopem. To mnie przeraża szczerze mówiąc. Filtr paliwa wymieniłem bo od razu o nim pomyślałem, niestety nie pomogło. Co sądzicie o diagnozie mechanika? bardziej bym się kierował w stronę pompy niż kompa. A czy jeszcze coś może powodować takie anomalia????
o wtryskach szczerze mówiąc nie pomyślałem!
Z góry dziękuję za pomoc
pozdrawiam
sergio1
sergio1
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): So lut 11, 2006 15:07
Lokalizacja: łodzkie
Online: 0s

Postprzez r30q » So lut 11, 2006 22:55

Czy na owe "przyduszanie" sie silnika wplywa jego temperatura ?

Jaki przebieg ma samochod i czy przy mocniejszym przuduszeniu gazu widac zeby wtryski lały ? ( duzo dymu)

Powiem tyle ze z podobna sprawa spotkalem sie w BMW 1.8 ( 87r) ale sprawa wystepuje tylko wtedy jak bylo zimno. chociaz w diZlu sprawa napewno inaczej bedzie wygladac.

Czy jest to obojetne na jakim paliwie jest zalany smaochod ?

rowiez kierowalbym sie do wtryskow, ale poczekajmy na opinie innych :)
Inne auto z grupy VAG
___________________________________
r30q
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): N lis 28, 2004 13:20
Lokalizacja: Warszawa - Bródno
Online: 0s
Pomógł: 8

Postprzez Bula88 » So lut 11, 2006 23:12

sergio1, nie chcailem wspominac tzn Cie martwic ale widze juz wiesz, a wiec moze to byc pompa poniewaz nie wiem czemu ale w 1z gora pompy tzn. sterownik siada, sa rozne objawy szarpanie,nierówna praca itd. kierowalbym sie w strone pompy, koszt od 400- 800 zl
Bula88
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt cze 21, 2005 16:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Online: 20d 3h
Pomógł: 56
Auto: mk2 i B3
Silnik: ABF RP

Postprzez sergio1 » So lut 11, 2006 23:26

Temperatura nie ma wpływu, dzieje się tak zarówno po odpaleniu jak i gdy silnik złapie już normalną temp. Gdy się wchodzi na wyższe obroty nie ma żadnych obiaw żeby zawory nawalały ani nie traci mocy ani się nie dusi, wszystko jest okey. paliwo wlewałem z różnych stacji i nic sięnie zmieniało. przbieg 125tyś km

[ Dodano: 11 Lut 2006 23:30 ]
Bula 88, słyszałem o tym sterowniku na pompie, a czy można dokupić sam sterownik czy to już razem z pompą się kupuje?

[ Dodano: 11 Lut 2006 23:33 ]
Bula88, słyszałem o tym sterowniku. A czy można wymienić sam ten sterownik czy trzeba całą pompę kupować?
sergio1
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): So lut 11, 2006 15:07
Lokalizacja: łodzkie
Online: 0s

Postprzez Bula88 » So lut 11, 2006 23:48

sergio1, jak dobrze poszukasz to mzoe akurat dostaniesz sama góre pompy
Bula88
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt cze 21, 2005 16:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Online: 20d 3h
Pomógł: 56
Auto: mk2 i B3
Silnik: ABF RP

Postprzez marcinvw » N lut 12, 2006 00:00

podejrzewam ze jak juz to twoj mk3 ma przejechane 225 albo 325 tys.dokladnie to moze byc objaw ze gora pompy siada,u mojego kuzyna w 1Z byly podobne objawy i na wyzszych obrotach było ok,ale rownie dobrze moga to byc wtryski,albo podobne objawy sa tez jak wariuje czujnik predkosci obrotowej walu korbowego,ale to powinno wyjsc jak podlaczysz go pod VAGa...
Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.

Golf III VARIANT 96' ALH +

I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D
marcinvw
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt sty 28, 2005 16:00
Lokalizacja: Meseritz
Online: 0s
Pomógł: 6

Postprzez Corvax » N lut 12, 2006 00:10

sergio1, jedź do dobrego warsztatu na porządną diagnozę (broń boze ASO :P) przyczyne mogą być rózne - elektryczne i mechaniczne.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ | BEX |
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt wrz 21, 2004 14:21
Lokalizacja: Skierniewice
Online: 6h 8m
Pomógł: 269
Auto: A4
Silnik: BEX




Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,