Strona 1 z 2

Wysokie obroty w NZ

: sob sty 28, 2006 16:50
autor: SławekUKF
Mam problemy z golfem 2 silnik 1.3 NZ wtrysk wielopunktowy. Mam cały czas wysokie obroty silnika nawet gdy silnik gorący pomocy

: sob sty 28, 2006 17:46
autor: Rafał G2
Może uszkodzona sonda lambda...Ale nie sugerują się tym za bardzo, lepiej niech wypowiedzą się bardziej obeznani forumowicze, bo to tylko moje przypuszczenie :grin:

: sob sty 28, 2006 19:05
autor: tauka
Ja na pierwszy strazł bym sprawdził czujnik temp(niebieski). Może padł i auto myśli,ze silnik zimny i na ssaniu ciągnie. A druga sprawa to stycznik biegu jałowego. Jest on w okolicach przepustnicy. Bo sonda tu raczej nic do gadanie nie ma. A jak te dwie rzeczy bedą ok to moze poprostu zmniejsz obroty śrubką do regulacji wolnych i jak bedzie ok to cześć pieśni.

: sob sty 28, 2006 19:18
autor: SławekUKF
Sprawdzałem czujnik jest dobry. To jest wielopunktowy wtrysk i w którym miejscu jest ten stycznik i ta śruba do regulacji obrotów?

: sob sty 28, 2006 19:26
autor: tauka
oj stycznik to sam dokładnie nie wiem, bo zawsze mechanik robił. A śruba jest jak stojąc przed camochodem masz przepustnice po prawej stronie.

: sob sty 28, 2006 19:33
autor: SławekUKF
Dzięki. Tylko ze to sie stało nagle z dnia na dzień i podejrzewam ze coś poszło no i nie chce za bardzo w nim tam kręcić (chodzi mi o te regulacje)

: sob sty 28, 2006 19:35
autor: tauka
No dokładnie. Jezeli tak nagle ci strzeliło to nie ma co kręcić. A skąd wiesz że masz dobry czujnik??

: sob sty 28, 2006 19:36
autor: mamix4
Stycznik biegu jałowego patrząc na zdjęcie masz powyżej zaznaczonego miejsca regulacji obrotów .Jest koloru białego i idą do niego dwa przewody.Poruszaj przepustnicą powinien klikać,najlepiej zdjąć wtyczkę z kablami i sprawdzić to omomierzem czy zwiera i rozwiera.

: sob sty 28, 2006 19:38
autor: tauka
mamix4 pisze:Stycznik biegu jałowego patrząc na zdjęcie masz powyżej zaznaczonego miejsca regulacji obrotów
Tak właśnie mi się wydawało, ale nie miałem co do tego pewności, więc nie chciałem wprowadzać w błąd :)

mamix4, :piwko:

: sob sty 28, 2006 19:44
autor: mamix4
Czujnik temperatury możesz sprawdzić odpinając wtykę z przewodami i zewrzeć je na odpalonym silniku. Na zimnym silnku przy tym zwarciu powinny obroty spaść..

: sob sty 28, 2006 20:37
autor: SławekUKF
Czujnik temperatury jest na pewno dobry. Pierwszą rzeczą jaką zrobiłem to wyjąłem czujnik i zmierzyłem go omomierzem potem go zagrzałem i oporność spadła. Zwarłem tez w aucie styki od tego czujnika i tez nic. Sprawdze jeszcze ten stycznik i dam znać. Dzięki.

[ Dodano: Nie Sty 29, 2006 01:58 ]
Sprawdziłem ten stycznik i z nim tez jest wszystko w porządku. Styki w nim zwierają jak sie doda gazu. To musi być inna przyczyna.

: ndz sty 29, 2006 12:52
autor: mamix4
Czyli po zwarciu nic się niezmieniło,musisz sprawdzić te przewody.

: ndz sty 29, 2006 13:20
autor: SławekUKF
Przewody bedą dobre bo tak w zasadzie jak je zwwieram to obroty sie zmniejszają ale różnica jest bardzo znikoma.

: wt lip 01, 2008 18:21
autor: Falken
Podpinam się pod temat. Wymieniłem kopułkę, palec, czujnik temperatury i przepustnice. Wysokie obroty nadal się utrzymują i samochód nie chce palić z kluczyka. Dopiero za którymś tam razem załapie. Na pych pali normalnie. Stycznik biegu jałowego (ta biała kostka) po zdjęciu nic się nie dzieje, silnik nadal utrzymuje wysokie obroty. Nie ma też iskry na świecach ( wymienione na nowe) . Co może być nie tak ?