Wysokie obroty w NZ

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt lip 01, 2008 21:45

piter36 pisze:Co może być nie tak ?
do sprawdzenia zawór podnoszący obroty na zimnym. Jest grzany elektrycznie i zamyka przewód puszczający dodatkowe powietrze do silnika po rozgrzaniu się co powoduje powrót obrotów do właściwych. Ma w sobie bimetal i grzałkę. Sprawdź napięcie na jego wtyczce, dmuchnij w niego po wyjęciu na rozgrzanym, nie powinien puszczać powietrza.
Ew, jest to kwestia regulacji śrubami na przepływce i wtrysku
Obrazek
Ostatnio zmieniony wt lip 01, 2008 21:47 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.



krzys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pt lut 04, 2005 10:19
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: krzys » śr lip 02, 2008 08:29

SławekUKF pisze:Mam cały czas wysokie obroty silnika nawet gdy silnik gorący pomocy
Jeśli już jestes pewien że to nie czujnik temp i nie zawór dodatkowego powietrza to zobacz czy do końca zamyka sie przepustnica i przepływomierz. Ja mam gaz i przez to przepływomierz się nie domykał bo sie syfu nie nazbierało - czasami nie chciał zejść z obrotów wyczyściłem i przeszło. :bigok:



Awatar użytkownika
Falken
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: ndz lut 11, 2007 20:21
Lokalizacja: Czaplinek
Kontakt:

Post autor: Falken » śr lip 02, 2008 10:05

Gdzie mogę znaleźć ten zawór pomocniczy ? Jakieś zdjęcie bym prosił, lub jakiś schemat.


Obrazek
Obrazek

krzys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pt lut 04, 2005 10:19
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: krzys » śr lip 02, 2008 11:53

piter36 pisze:Gdzie mogę znaleźć ten zawór pomocniczy ?
szukaj pod listwa wtryskową



Awatar użytkownika
Brejna
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 470
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 21:10
Lokalizacja: Łobez zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Brejna » śr lip 02, 2008 12:20

Ja miałem takie same problemy z obrotami,tylko ze u mnie padł czujnik temp.
Zmieniłem go i cyka!



marianos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt lis 24, 2009 18:34
Lokalizacja: Katowice

Post autor: marianos » śr maja 12, 2010 12:33

Paweł Marek pisze:
piter36 pisze:Co może być nie tak ?
do sprawdzenia zawór podnoszący obroty na zimnym. Jest grzany elektrycznie i zamyka przewód puszczający dodatkowe powietrze do silnika po rozgrzaniu się co powoduje powrót obrotów do właściwych. Ma w sobie bimetal i grzałkę. Sprawdź napięcie na jego wtyczce, dmuchnij w niego po wyjęciu na rozgrzanym, nie powinien puszczać powietrza.
Ew, jest to kwestia regulacji śrubami na przepływce i wtrysku
[url=http://images4.fotosik.pl/239/d3fe8193214e3089m.jpg]Obrazek[/URL]
Podpinam się z tematem http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3908157#3908157
Szukam tego elementu ale go nie mogę znaleźć, Paweł Marek, w innym temacie pisałeś, że jest na rurze dolotu, tuż przed wtryskiem, tam jest tylko "heater element" - element grzewczy i wygląda zupełnie inaczej...na rysunku numer 3

Obrazek
Ostatnio zmieniony śr maja 12, 2010 12:36 przez marianos, łącznie zmieniany 2 razy.



p8pepe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: ndz mar 21, 2010 19:06
Lokalizacja: Toruń

Post autor: p8pepe » śr maja 12, 2010 23:55

Kolego, ten element powinien być przytwierdzony do metalowej rury równoległej do bloku silnika, idącej od pompy wody. Jest on na wysokości 1 cylindra od strony aparatu zapłonowego; pod listwą wtryskową (mniej więcej w okolicach łączenia głowicy z blokiem silnika)

Na schemacie, który dołączyłeś, jako numer 6 jest oznaczony wąż idący od obudowy przepustnicy. Po nim dojdziesz do tego zaworu.
Jakby było ci mało, to na listwie wtryskowej jest piąty kabelek. On zasila ten zawór :)
Ostatnio zmieniony śr maja 12, 2010 23:57 przez p8pepe, łącznie zmieniany 1 raz.



marianos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt lis 24, 2009 18:34
Lokalizacja: Katowice

Post autor: marianos » wt maja 18, 2010 17:18

Czyli numer 17? Obrazek
Ostatnio zmieniony wt maja 18, 2010 17:19 przez marianos, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt maja 18, 2010 18:39

tak, pod kolektorem


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

sebek_sc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr maja 19, 2010 13:15
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: sebek_sc » śr maja 19, 2010 22:34

Witam,
Piszecie, że częstą przyczyną opisywanych w tym temacie niedomagań jest czujnik temperatury. Mógłby mi ktoś podpowiedzieć w którym miejscu tego czujnika szukać?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam
Sebastian



marianos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt lis 24, 2009 18:34
Lokalizacja: Katowice

Post autor: marianos » ndz lip 04, 2010 00:59

A jaki masz silnik? Najczęściej jest zlokalizowany w okolicach jak na drugim rysunku powyżej, w poście z 12 maja, nr elementu: 19



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 61 gości