Strona 1 z 2

wyciek plynu chlodniczego dosc powazny

: wt lip 20, 2010 20:16
autor: MARLUK
witam , wlewam do konca tzn miedzy max a min plyn i po 2 dniach w wyrownawczym swieci pustką , kontrolka oleju wariuje , bzyczy , zapala sie kiedy cche, ale silnik temp ma wlasciwą co sie dzieje ? ?

: wt lip 20, 2010 20:19
autor: Przemo440
szukaj wycieku

: wt lip 20, 2010 20:24
autor: MARLUK
hm... jak ??? wiem tylko ze caly alternator jest zawalony (wydaje sie olejem ) od momentu kupienia, ale wtedy na to nie patrzylem i juz 40tys zrobilem , wtedy tez bym problem z kontrolka oleju , ustal i teraz pojawil sie ze zdwojonymi silami , silnik - glowica tez sie " poci "

: wt lip 20, 2010 20:33
autor: Przemo440
umyj wszystko dokładnie i obserwuj co się dzieje

: sob lip 24, 2010 14:31
autor: MARLUK
witam , zrobilem pare zdjec silnika zebyscie zobaczyli jak , gdzie sie poci , moze cos to Wam podpowie

ps alternatorowi tez zdjecie zrobilem bo czarny az ze hoho

przypominam tez ze w zborniczku wyrównawczym swieci pustkami ...

[ Dodano: 24 Lip 2010 14:34 ]
...zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego

: sob lip 24, 2010 15:03
autor: Morton;]
z pod uszczelki od pokrywy ci cieknie pewnie wiekowa już jest :bigok: koszt mały wymienisz samemu wiec watro zrobiec, a z tym wyciekiem to zobacz czy ten króciec na 3 fotce z czujnikami nie ma gdzieś pęknięcia, one lobią wlanie pękać w miejscu gdzie się je przykręca do głowicy weź dmuchaj w zbiornik i patrz czy gdzieś nie syczy czy trzyma ciśnienie, droga sprawa czy auto nie kopci na biało przy odpalaniu i wogole może uszczelka pod głowica nie robią się bobelki w zbiorniku nie ma mazi pod korkiem z dużych ilościach?

: sob lip 24, 2010 15:35
autor: MARLUK
czekaj po kolei.... ;))

uszczelke wymienic -= uszczelke pod deklem ?? odkrecic te 3 sruby ktore trzymają i wymienic tak ??

2. kopci jak trzeba , ze tak powiem naturalnym kolorem ..

3 . jakie bąbelki w zbiorniku ? wyrownawczym plynu chlodniczego ?? - nie zauwazylem ale zerkne - i czy patrzec na wlaczonym ?

jak odkrecam ogolnie mimo prawie braku plynu troche syczy wiec jakies cisnienie jest

4. maź pod korkiem ? od wlewu oleju ? moge zrobic zdjecie jesli o to chodzi.. c


czekam na wyjasnienia - dzieki !!

: sob lip 24, 2010 16:07
autor: Morton;]
tak uszczelka pod deklem, przez to się tak poci w tych okolicach ale to olej nie plyn :grin: odktecasz te 3 śruby ładnie przeczyść na łączeniach z uszczelką i dokręcaj stopniowo środkowa prawa lewa po trochu żeby na przyklad nie na maksa z lewej odrazu bo uszcelka sie musi troche ułożyć :grin: czyli nie kopci na biało ani nic, to największy problem z głowy :grin: teraz tak odpal auto, odkręć zbiornik i patrz czy nie pojawiają się bąbelki w zbiorniku, przy nagrzanym silniku po odkręceniu korka to powinno ci aż płyn wywalać ( co jest niebezpieczne bo możesz się poparzyc) jak sobie robi tylko psyt to masz gdzies nieszczelność której musisz poszukać jakiś waz chłodnica musisz zbadać :grin: odpal auto i szukaj wycieku wejdź pod popatrz mi leciało właśnie z tego króćca ale to było widać wymieniłem i si :bigok: aaa i zobacz pod tym korkiem wlewu oleju czy nie ma mazi powinno być czyściutko jedynie może być trochę jeśli masz zalany slaby olej i robisz krótkie odcinki ale jak tam będzie nawalone takiego masła to źle polukaj pozdro :grin:

: sob lip 24, 2010 16:11
autor: MARLUK
a jaka mam pewnosc ze to nie uszczelka pod glowica walnela ? - ( o co najbardziej sie bałem ) :)) ??

troche mi lepiej po twoich uwagach...

pod korkiem od wlewu troche jest - ale zadne "maslo" lekko jakby umoczone nazwijmy to jest plynne typowy kolor oleju nie zjechane , zatem zakladam ze dobrze??

[ Dodano: 24 Lip 2010 18:01 ]
co wiecej ... na szczeście mimo - znikomej ilosci plynu chlodniczego w zbiorniku wyrownawczym ( test na cisnienie ) wszystko poszlo w gore , czyli cisnienie jest, bylo " bum" i wylecialo po odkrecdeniu korka ,,,zauwazylem tez rozgrzewajac silnik ze jakis dymek leci .... tata dziewczyny wszedl pod i zobaczyl ze chyba ( podobno olej ) leci na "PORTKI "

czy to konsekwencja wywalonej uszczelki pod deklem ??

nie jestyem tez przekonany ze dobrze ocenil ale faktycznie jakas parka mala była

: ndz lip 25, 2010 16:55
autor: Morton;]
ta uszczelkę to już masz naprawdę tragiczna załóż nowa umyj trochę silnik i zobaczysz co się będzie działo :grin: poszukaj dokładnie tego wycieku płynu a w samochodzie nie masz mokrych dywaników może nagrzewnica cieknie? szukaj szukaj albo czekaj aż się powiększy i na pewno będziesz wiedział gdzie cieknie;p o uszszelke pod glowica nie masz pewności no ale jeśli nawet to tragedi jeszcze nie ma wiec lepiej poszukaj dobrze wycieku :bigok:

: ndz lip 25, 2010 17:34
autor: wojtas4589
MARLUK pisze:kontrolka oleju wariuje
MARLUK pisze: juz 40tys zrobilem
a zmieniałeś chociaż raz olej w silniku czy tylko dolewasz żeby był stan :)

: ndz lip 25, 2010 18:03
autor: MARLUK
zminilem ...:P 12 tys km temu czyli niedawno bo dizennie ok 170 km w miescie robie.


do Morton --- > fakt , cos ostatnio zauwazylem , ze na dywanik leci , prawy od str pasazera z przodu , na wysokosci jakby szyby trochwe blizej przedniej maski ,...

i co to moze oznaczac ? to byla zimna woda z tego co pamietam

: ndz lip 25, 2010 20:23
autor: wojtas4589
MARLUK pisze: co to moze oznaczac ?
to może oznaczać , że przecieka Ci nagrzewnica i dlatego masz ubytek płynu. Do nagrzewnicy wchodzą dwa weze gumowe, jak podniesiesz maskę to je widać jak wchodzą w ściane grodziową, i jeśli nagrzewnica jest dziurawa to właśnie od teggo masz ubytek płynu.

[ Dodano: 25 Lip 2010 20:25 ]
MARLUK pisze:zminilem ...:P 12 tys km temu czyli niedawno
to juz pora na następną wymiane :hmm:

: ndz lip 25, 2010 21:45
autor: Morton;]
no to teraz kolego poznacz trochę mechaniki samochodowej :bigok: upewnij sie ze to to, są opisy na forum jak wymienic nagrzewnice tak ze wszytko jest poszukaj i milej zabawy :grin: