Problem z chłodzeniem silnika / płymen chłodzącym.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piotrek23rsko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn cze 14, 2010 19:13
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Problem z chłodzeniem silnika / płymen chłodzącym.

Post autor: piotrek23rsko » ndz cze 27, 2010 10:47

Witam.
Posiadam golfika III z silnikiem 1,6 ABU.
Wlewam do zbiorniczka połowe stanu wody, i po nagrzaniu, przejechaniu paru KM w zbiorniczku pusto, gasze auto i po odkreceniu korka woda idzie do góry do pełna w sumie....
Przewody od wody rbia sie dosc twarde podczas jazdy...

Wskaznik temperatury pokazuje norme waha sei kolo 90stopni.. wiatrak chlodnicy sie załacza normalnie...

Dodam ze na postoju na odkreconym korku co jakis czas pojdzie do góry (ALBO woda, ALBO wyrzuca powietrze, ciezko powiedziec.... ). ale odpowietrzony był chyba dobrze.


Co to moze byc??



Steryd126
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 645
Rejestracja: pn lis 21, 2005 21:01
Lokalizacja: Petrykozy, Pabianice
Kontakt:

Post autor: Steryd126 » ndz cze 27, 2010 11:07

ja tak miałem i uszczelka głowicy do wymiany była, też ginęła woda i było duże ciśnienie w układzie , nic przyjemnego koszta niemałe . olej był czysty .



Awatar użytkownika
..::wilu::..
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: sob paź 27, 2007 00:20
Lokalizacja: Podkarpackie
Kontakt:

Post autor: ..::wilu::.. » ndz cze 27, 2010 11:25

Też stawiam na uszczelkę pod głowicą .



Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » ndz cze 27, 2010 11:42

100% uszczelka pod głowicą



Awatar użytkownika
piotrek23rsko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn cze 14, 2010 19:13
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: piotrek23rsko » ndz cze 27, 2010 12:00

to mowice ze na pewno ta ucszczelka i nie patrzac juz na nic robic ja?? bo koszty bede, a juz ostatnio troche sie wykosztowałem (skrzynia, poduszki silnika itd itp.) nie moze byc to cos innego, termostat moze?? nie było by jeszcze jakichs innych objawów uszkodzonej uszczelki pod gowicą??


Przy wymianie jeszcze planowanie, wypadało by od razu za 1 robota rozrzad zrobic:/



Steryd126
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 645
Rejestracja: pn lis 21, 2005 21:01
Lokalizacja: Petrykozy, Pabianice
Kontakt:

Post autor: Steryd126 » ndz cze 27, 2010 15:06

planowanie obowiązkowe , termostat nie



Awatar użytkownika
piotrek23rsko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn cze 14, 2010 19:13
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: piotrek23rsko » ndz cze 27, 2010 15:15

Moze dopisze jeszcze taka obserwacje......

Pierwsza sprawa to wyjałem termostat.

Druga: przejechałem prawie 40 km (miasto, trasa) stanałem przewody miekkie, odkreciłem nic nie wyrzuciło, poziom OK, po czym zakreciłem i sprawdziłem znowu za ok 2 km, znowu zaczeło wyrzucac przy odkreceniu... :/



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz cze 27, 2010 15:23

Nie wiem po co odkręcasz na gorącym silniku. Na razie nie masz żadnych dowodów na dziurawą uszczelkę, nie wykluczam oczywiście. Tylko upewnij mnie - pisząc woda masz na myśli że nalewasz czystą wodę? Normalne że ją wywala jak na gorącym odkręcisz korek, bo po spadku ciśnienia w układzie zaczyna wrzeć


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
piotrek23rsko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn cze 14, 2010 19:13
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: piotrek23rsko » ndz cze 27, 2010 15:30

Kolego tak to jest woda..... wymieniałem przewody co ida na parownik z tydz do tyłu i nie miałem akurat płynu, a pozniej jak wywaliło to cały czas lałem juz wode.....

Faktycznie moze tak byc, jak przejechalem te 40 km i zobaczyłem to moze nie był taki goracy, a pozniej po 2 km sie zagrzał bo wolno jechałem i wywaliło.....



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz cze 27, 2010 15:36

piotrek23rsko, No widzisz. W każdym razie jeśli przed wymianą węży wszystko było ok to nie musisz już wymieniać tej uszczelki (jak zwykle przestrzegam - 90 procent uszczelek jest wymienianych niepotrzebnie między innym na skutek takich porad jak w tym temacie). Sprawdź drożność wezyka odpowietrzającego cienkiego od zbiorniczka, jeśli jest drożny łącznie z krócćami to zalewaj płyn nie wodę (każdy płyn wrze nie wczesniej jak 130 stopni). potem jak zalejesz to pojeździj, i dolewaj dopiero wtedy jak silnik po jeździe przestygnie. Może być jeszcze taka przyczyna wywalania płynu że korek od zbiorniczka jest zepsuty


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
piotrek23rsko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn cze 14, 2010 19:13
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: piotrek23rsko » ndz cze 27, 2010 15:40

Dzięki kolego uspokoiłes mnie troche....
Jutro kupie juz nowy termostat niech strace, zaleje płymen i napisze tu czy pomogło...

A juz zaczynałem liczyc kase na uszczelke :/



Awatar użytkownika
fasolisko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: ndz lut 14, 2010 19:53
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: fasolisko » ndz cze 27, 2010 21:24

Sprawdź przy okazji, czy nie masz przytkanego cienkiego wężyka idącego od góry zbiorniczka wyrównawczego.


Golf nie gubi oleju... On znaczy terytorium ;)
[img]http://images35.fotosik.pl/166/e9873f387123cdaa.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=323908]Moje MK3 1.8 GT[/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 103 gości