Strona 1 z 2

Jak ustawić kąt pochylenia koła?

: śr cze 23, 2010 08:25
autor: lwlw
Wyjmowałem zwrotnicę do wymiany łożyska z lewej strony i teraz ściąga mnie w lewo. Chyba mam źle pochylone koło, choć tego nie widać. Da się to jakoś samemu ustawić?

: śr cze 23, 2010 09:09
autor: reanimat
Samemu oczywiście że się da regulować geometrią kół, jednak nigdy nie zrobisz tego na oko, powinieneś zrobić geometrie kół, ok 100zł

: śr cze 23, 2010 09:11
autor: jhosef
Na oko dobrze nie ustawisz. Musisz jechać na geometrię.

: śr cze 23, 2010 10:40
autor: Qto
lwlw pisze:Chyba mam źle pochylone koło, choć tego nie widać
sam piszesz że nie widać to jak chcesz ustawić? Tylko geometria...u mnie w mieście 60-80zł.

: śr cze 23, 2010 12:11
autor: lwlw
To sporo kosztuje ta geometria... Nie opłaca się w takim razie samemu łożyska wymieniać. Ale poważnie nie da się choćby mniej więcej ustawić? Kiedyś jeden gość jak robił mi drugie łożysko to jakoś dał radę. Jeśli ciągnie mnie w lewo to w która stronę powinienem zmieniać pochylenie?

: śr cze 23, 2010 12:20
autor: jhosef
lwlw, opony tańsze nie są. Jedź po prostu na geometrię.
lwlw pisze:Kiedyś jeden gość jak robił mi drugie łożysko to jakoś dał radę.
Mógł próbować zaznaczyć ustawienie kolumny ale to też takie dyskusyjne nieco.

: śr cze 23, 2010 12:33
autor: Qto
lwlw pisze:Nie opłaca się w takim razie samemu łożyska wymieniać.
Ale mechanik na pewno sobie doliczy za geometrię jeżeli posiada odpowiedni sprzęt...jak nie to odeśle na geometrię.
lwlw pisze:Ale poważnie nie da się choćby mniej więcej ustawić?
Obrazek

: śr cze 23, 2010 12:42
autor: FURMAN TDI
lwlw pisze:To sporo kosztuje ta geometria... Nie opłaca się w takim razie samemu łożyska wymieniać. Ale poważnie nie da się choćby mniej więcej ustawić? Kiedyś jeden gość jak robił mi drugie łożysko to jakoś dał radę. Jeśli ciągnie mnie w lewo to w która stronę powinienem zmieniać pochylenie?
na mój przykład wymieniali mi w "WARSZTACIE" tylną tuleje wahacza bo wiadomo-prasa- koszt 30zł ale zamiast odkręcić swożeć drążka odręcili te trzy jego śruby bo lżej dla nich a co w następstwie - koszt ustawienia zbieżności-40zł nic aby zastrzelić. Morał; trudno powiedzieć co sie lepiej opłaca...może wystarczy sie na tym znać :pub:

: śr cze 23, 2010 12:55
autor: mate64
lwlw, następnym razem pokombinuj i wymień łożyslo bez demontowania kolumny. Da się :chytry:

Pojedź na ustawienie tylko kąta może ci policzy taniej. Teoretycznie powinno się dać, jeśli drążęk tylko zdjąłeś i założyłeś bez kręcenia.
FURMAN TDI pisze:i te trzy jego śruby bo lżej dla nich a co w następstwie - koszt ustawienia zbieżności-40zł nic aby zastrzelić.
nacieli cie na te 4 dychy.Jakoś mi sie nie wydaje że "lżej" było im wyciągać sworzeń z wachacza niż ze zwrotnicy

: śr cze 23, 2010 13:26
autor: FURMAN TDI
mate64 pisze:nacieli cie na te 4 dychy.Jakoś mi sie nie wydaje że "lżej" było im wyciągać sworzeń z wachacza niż ze zwrotnicy
Jestem w pełni świadomy tego :grrr: ale już wiecej na mnie nie zarobią! a powiem wam, że jak czytam to forum to co wizyta w warsztacie MOJA to sami naciągacze a miałem ich cztery i zero profesjonalizmu...niestety nie ma w mojej okolicy konkretnego warsztatu.

: śr cze 23, 2010 14:09
autor: lwlw
mate64 pisze:lwlw, następnym razem pokombinuj i wymień łożyslo bez demontowania kolumny. Da się :chytry:
Jak? Chodzi o wyjęcie całej kolumny? Czy to prostsze by było?
mate64 pisze:Pojedź na ustawienie tylko kąta może ci policzy taniej.
O, to jest jakaś opcja :kufel: Choć jak już pojadę to przydałoby sie i zbieżność ustawić, bo choć koła mam prosto i gum nie tnie to kierownica jest nieco przekręcona... Co wchodzi w skład ustawiania geometrii? jak z nimi gadać?
mate64 pisze:Teoretycznie powinno się dać, jeśli drążęk tylko zdjąłeś i założyłeś bez kręcenia.
No właśnie taki miałem zamiar, tylko trochę nie wyszło :-) Ale przecież drążka ani końcówki nie przekręciłem, jedyne co to kąt pochylenia się mógł zmienić i pewnie się zmienił. Tylko czemu tak ściąga jakby zbieżność była źle? Poza tym przypuszczam, że gdyby kąty były minimalnie złe to chyba nic by sie nie działo. Tak jak pisałem kiedyś miałem tak "na oko" robione, zrobiłem prawie 100 tys. od tamtej pory i wszystko ok.
FURMAN TDI pisze:zamiast odkręcić swożeć drążka odręcili te trzy jego śruby bo lżej dla nich a co w następstwie - koszt ustawienia zbieżności-40zł nic aby zastrzelić.
FURMAN TDI pisze:co wizyta w warsztacie MOJA to sami naciągacze a miałem ich cztery i zero profesjonalizmu...niestety nie ma w mojej okolicy konkretnego warsztatu.
No właśnie o to chodzi, że ja też nie mam zaufanego warsztatu, a w dodatku zdarza się, że jak przyjdą PRAKTYKANCI ustawiać zbieżność czy geometrię to ja dziękuję... I dlatego co się da staram się robić sam czy z pomocą znajomych.

: śr cze 23, 2010 15:23
autor: mate64
lwlw pisze: Jak? Chodzi o wyjęcie całej kolumny? Czy to prostsze by było?
roboty praktycznie tyle samo bo i tak miałeś porozpinane wszystko a jakbyś wyciągnął razem z kolumną mcpersona to nie padłą by ci zbieżność. A zmieniła sie dlatego że zmienił się ką pochylenia koła i teraz zależy czy masz łebskiego mechanika który będzie chiał zrobić sam kąt czy będzie grzebał całość.

: śr cze 23, 2010 15:51
autor: lwlw
No ale łatwiej jest wyjąć i włożyć łożysko w samą zwrotnicę niż bawić się z całą kolumną... Poza tym czy nie trzeba czymś sprężyny ścisnąć?

: śr cze 23, 2010 15:54
autor: jhosef
lwlw pisze:Poza tym czy nie trzeba czymś sprężyny ścisnąć?
A po co?
Wyciągasz całą kolumnę odkręcając od góry. Kolumna MacPersona pozostaje w całości.