[vento/mk2] swap z AAM na RP

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
daro81
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 861
Rejestracja: sob sty 03, 2009 11:50
Lokalizacja: Gdańsk/Przodkowo
Auto: Golf 3 GTI, Karmann Ghia
Silnik: AQN
Kontakt:

[vento/mk2] swap z AAM na RP

Post autor: daro81 » pt maja 28, 2010 15:00

taki troche nietypowy temat,no ale cóz.
kumpel zatarl swojego AAM i szuka silnika,a z racji tego ze ja mam plan zmiany na cos innego,urodzil sie pomysl zeby wpakowac mojego RP do jego ventyla.
vento to totalny golas bez mfa itp.
i teraz pytania:
1.czy moze byc jakis problem z wsadzeniem silnika rp do vento??
2.jak sprawa skrzyni i sprzegla czy beda mogly zostac z AAM??
3.półoski??
4.elektryka??
5.czy da sie to szybko i sprawnie zrobic np w dwa dni??
6.jakies rady??
vento jest autem ktore ora w pizzerii wiec moc itp nie sa istotne.
_________________


nisko,szeroko,szybko
https://www.facebook.com/pg/VWolfGarage/posts/?ref=page_internal

Awatar użytkownika
daro81
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 861
Rejestracja: sob sty 03, 2009 11:50
Lokalizacja: Gdańsk/Przodkowo
Auto: Golf 3 GTI, Karmann Ghia
Silnik: AQN
Kontakt:

Post autor: daro81 » pt maja 28, 2010 15:48

OKI super rp jest 1991 wiec wszystko podejdzie :okej:
dzieki za info :pub:


nisko,szeroko,szybko
https://www.facebook.com/pg/VWolfGarage/posts/?ref=page_internal

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt maja 28, 2010 23:36

To tak może dla potomnych napisze:

Jeżeli chodzi o gołe silniki - to AAM różni się od RP wałkiem rozrządu i odmą (jest inaczej skonstruowana). Tłoki, wał, korbowody - wszystko jest to samo. Kolektory także. Skoro koledze zatarł się silnik, to polecam zamiast AAM wstawić RP, ale wtrysk i aparat zapłonowy dać z AAM. Dzięki temu nie trzeba będzie przerabiać instalacji.

Żeby uprzedzić ewentualne pytania - wtrysk w AAM jest identyczny jak w ABS - który ma 90km, czyli tak, jak RP. Stad nie ma obaw, ze wstawienie wtrysku od słabszego silnika zdławi RP - nic takiego się nie stanie. Mało tego, ten sam wtrysk stosowany był także w silnikach 1.4 i 1.6 - także nie ma tutaj jakiś różnic, jeżeli chodzi o wtryskiwacz. W ogóle to jeżeli chodzi o same wtryskiwacze, to są one takie same w RP, ABS, AAM - w RP jedynie dół wtrysku jest inny - posiada bowiem zawór do regulacji wyprzedzenia zapłonu.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob maja 29, 2010 00:17

Sterownik to w zależności od numeru nadwozia - od pewnego momentu zaczęto stosować taki sam sterownik dla silników ABS i AAM. Trzeba by sprawdzić numer sterownika w vento - jeżeli kończy się na BX, to jest taki sam, jak w ABS 90KM.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 96 gości