Witam szanowne grono,
od pewnego czasu mam zwiększony luz lewarka zmiany biegów i utrudnione wrzucanie biegów. Po przeszukaniu forum i wstępnej analizie stwierdziłem uszkodzenie tulei drążka zwrotnego przy lewarku zmiany biegów (taka pomarańczowa).
Czy żeby wymienić tą tuleję muszę wyciągać cały mechanizm lewarka i drążka zwrotnego? Czy próbował ktoś rozciąć taką nową tuleję, założyć na drążek zwrotny, skleić i włożyć w otwór osadzenia?
Rozumiem, że fachowo drążek zwrotny rozłącza się przy skrzyni (obejma), wyciąga, zakłada nową tuleję, wsuwa drążek i wszystko zakłada się z powrotem?
I jeszcze jedno. Czy wymiana zawieszenia silnika i skrzyni biegów jest skomplikowana? Czy dam radę z podnośnikiem hydraulicznym? Macie jakieś wskazówki? Podejrzewam, że przyspieszone zużycie tulei jest spowodowane zużyciem zawieszenia skrzyni/silnika.
Ehhh polskie dziury.
Pozdrawiam
Lewarek (mechanizm) zmiany biegów
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
nie da rady bez rozbiórki: trzeba zdjąc obejmę na koncu właka zmiany biegów (to co idzie od lewarka), następnie odkręcić od maglownicy wspomrnik z tuleją, rozwiercić nity blaszek które ja trzymają, wymienić dając zmar do tulejki, zanitować, zakręcić do maglownicy, założyć obejme regulujac zmiane biegów - albo tak jak byłatomekdm pisze:Czy żeby wymienić tą tuleję muszę wyciągać cały mechanizm lewarka i drążka zwrotnego? Czy próbował ktoś rozciąć taką nową tuleję, założyć na drążek zwrotny, skleić i włożyć w otwór osadzenia?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Tak, ale to w przypadku tulei przy skrzyni. Wtedy trzeba wejść pod auto i tak jak piszesz, ale ja mówię o tulei zaraz przy lewarku. Czekam na taką tuleję z inter... wiadomo co. Zastanawiam się czy nie spróbować jej rozciąć, założyć na drążek (od góry - z kabiny), skleić kropelką i wsadzić w otwór osadzenia...
Dawno nic nie wymieniałem w moim golfie. Jak wczoraj usiadłem i zacząłem wyliczać to wychodzi niezła inwestycja: zbliża się pasek rozrządu, pompa wody, lekko wilgotna pompa wspomagania (..??..), prawdopodobnie zawieszenie skrzyni lub silnika, świece zapłonowe + przewody WN, a teraz ta tuleja.
Pomyślałem, że tymczasowo założę taką rozciętą, a na dłuższą metę (po wymianie zawieszenia skrzyni/silnika) kupię z alledrogo cały używany mechanizm, zregeneruję i przy okazji na kanale całość wymienię, żeby golfik za długo nie stał...
Dawno nic nie wymieniałem w moim golfie. Jak wczoraj usiadłem i zacząłem wyliczać to wychodzi niezła inwestycja: zbliża się pasek rozrządu, pompa wody, lekko wilgotna pompa wspomagania (..??..), prawdopodobnie zawieszenie skrzyni lub silnika, świece zapłonowe + przewody WN, a teraz ta tuleja.
Pomyślałem, że tymczasowo założę taką rozciętą, a na dłuższą metę (po wymianie zawieszenia skrzyni/silnika) kupię z alledrogo cały używany mechanizm, zregeneruję i przy okazji na kanale całość wymienię, żeby golfik za długo nie stał...
Ostatnio zmieniony pt maja 14, 2010 13:11 przez tomekdm, łącznie zmieniany 1 raz.
Golf mk3 1.6 ABU '92
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
a rozumiem nie poznałem na fotce. Obawiam się że musisz wyjąc lewarek z wałkiem w dół po wyjeciu wydechu, ale niech ktoś się jeszcze wypowie nie robiłem tego
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Mały gagatek
- Posty: 66
- Rejestracja: pt lis 13, 2009 22:56
- Lokalizacja: SRC
- Kontakt:
co do tego mechanizmu zmiany biegów to jak dobrze pamietamto masz dwie nakretki 10 na dole przy drązky odkrecaszz kabiny pozniej popuszcza obejme tego drazka ktury idzie od galki zminy biegow do skrzyni na skrzyni jest skrecone 13 jak dobrze pamietam wysuwasz to z ten caly dlugi pret z tej obejmy i wyciagasz wszystko w strone kabiny zakladasz nowo ta pomaranczową gume i skaldasz spowrotem jesli sie mylę proszę mnie poprawic
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=283325[/url]
- luki07
- _
- Posty: 2664
- Rejestracja: czw maja 15, 2008 11:42
- Lokalizacja: Żmigród k. Wrocławia
- Kontakt:
jestes pewien ze to na pewno ta tuleja?u siebie mialem tez bardzo duzy luz na drazku biegow, na luzie tak chodzil mi jakbys mial wrzucac biegi...okazalo sie ze wyrobione jest jabluszko, gumowa kulka z tuleja w komorze silnika zaraz przy skrzyni, wymiana 25min i po sprawie,zero luzu i jest tak jak byc powinno
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 112 gości