ale to już było... czujnik ??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

tommmeek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 13:53
Lokalizacja: Białystok

ale to już było... czujnik ??

Post autor: tommmeek » czw sty 05, 2006 22:45

Witam! Wymieniłem termostat na Wahler i temperaturka wskazuje mi 80st( jak sie juz dogrzeje do tej temperatury to wskazówka ani drgnie.) Poprzez dotykanie dolnego przewodu chciałem wybadać kiedy otwiera się termostat i wyszło ze rura robi się ciepła właśnie koło 80st. Nie wiem czy to znowu termostat winny czy może czujnik temperatury. Wentylator się włącza troszke za 90st.



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » czw sty 05, 2006 23:05

Skąd wiesz że 80 stopni? Policzyłes kreski tak jak każdy zresztą .Jak otwiera , wentylator działa to poprostu jest ok i po sprawie.Tak sądzę.Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » czw sty 05, 2006 23:05

Bardziej to wygląda na walnięty termostat... ludzie tu na forum tak mieli - nowy termostat i na dodatek wadliwy, ale czujnika też nie mozna wyklyczyć tylko ja w to mało wierze


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » czw sty 05, 2006 23:12

Wg mnie jest ok



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw sty 05, 2006 23:13

Własnie ostatnio wymieniałem w moim vento i golfie żonki termostaty. Oba mają te same silniki 2e. Termostaty Wahlera kupiłem na raz dwa identyczne. W golfie pokazuje 90 stopni, a w Vento ciut ponad 80. Zakładam że w Vento trochę wskaźnik przekłamuje, wentylator się włącza tuż ponad 90, a powinien przy 95 . Kupię termometr i pomierzę faktyczne temperatutry jakoś żeby się przekonać.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » czw sty 05, 2006 23:32

Ludzie to nie apteka i to wszystko niebedzie działać co do 2 miejsc po przecinku ,margines błędu jest zawsze i w działaniu i w odczytywaniu przez nas.Zasada jest jedna ma się szybko nagrzać do około 90 ,potem otworzyc termostat i tak ma trzymac około 90 cały czas czy lato czy mróz no i jak jest za ciepło to wentylator ma schłodzić silnik .Proste .



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » czw sty 05, 2006 23:47

Tomasz Żaguń pisze:Ludzie to nie apteka i to wszystko niebedzie działać co do 2 miejsc po przecinku ,margines błędu jest zawsze i w działaniu i w odczytywaniu przez nas.Zasada jest jedna ma się szybko nagrzać do około 90 ,potem otworzyc termostat i tak ma trzymac około 90 cały czas czy lato czy mróz no i jak jest za ciepło to wentylator ma schłodzić silnik .Proste .
I niby proste, ale pomiędzy 80 a 90 stopni jest zbyt duża różnica aby ja przypisac błedowi paralaksy, albo miejscami po przecinku, teraz według mnie mozna się zastanowić czy koszt zakupu i wymiany termostatu będzie mniejszy czy większy od zysków z podniesienia temp. o 10 stopni. Fakt, faktem, że 80 to jeszcze nie tragedia



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » pt sty 06, 2006 20:52

Wszystko jest spoko ale gdzie jest na wskażniku na zegarach napisane że jest 80 st albo 90 st :grin: ?Zresztą na tamte czasy te urządzenia były w miarę dokładne a jednak bardzo niedokładne.Chyba się zgodzicie prawda?



tommmeek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 13:53
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tommmeek » pt sty 06, 2006 21:22

Tomasz Żaguń pisze:Wszystko jest spoko ale gdzie jest na wskażniku na zegarach napisane że jest 80 st albo 90 st :grin: ?Zresztą na tamte czasy te urządzenia były w miarę dokładne a jednak bardzo niedokładne.Chyba się zgodzicie prawda?
u mnie na zegarach jest napisane 70, 90 i 110 i jeśli miedzy nimi wystepują w takich samych dległosciach kreski wiec są to odpowiednio 80 i 100 stopni więc nie wiem o co ci chodzi



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt sty 06, 2006 21:24

zmierz temp. termometrem w zbiorniku z płynem i będziesz miał porównanie


:-k ...

Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » sob sty 07, 2006 03:05

Soory w moim MKII nie było a u Ciebie widzę jest precyzyjniej bo nowszy



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » sob sty 07, 2006 10:08

Tomasz Żaguń pisze:Wszystko jest spoko ale gdzie jest na wskażniku na zegarach napisane że jest 80 st albo 90 st :grin: ?Zresztą na tamte czasy te urządzenia były w miarę dokładne a jednak bardzo niedokładne.Chyba się zgodzicie prawda?
Tomasz ale on ma MkIII - tam jest napisane gdzie jaka temp.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob sty 07, 2006 11:47

Witam.
ja dzis zmienilem termostat na Wahlera (najcieplejszy 87 st) i pupa jest tak jak było..
czyli:
auto rozgrzewa sie po kilku kilometrach - w sensie ogrzewanie wewnątrz działa a temperatura ledwo co dochodzi pod 70 st na wskazniku.
Ogrzewanie pracuje niezwykle wydajnie moim zdaniem i przy jezdzie na trasie nie da rady wytrzymac z gorąca nawet jak jest regulacja na pionowo - czyli na pół..
W sumie przed wymianą stwierdziłem że poprzedni termostat dział poprawnie ale co tam był jakiś made in france załozony na silikon a teraz mam wahlera :)
W ogóle wymiana termostatu w TDI ze wspomaganiem wymaga odkręcenia pompy wspomagania i troszke trzeba sie napocić...
jedyny plus tego jest taki ze podciagnałem naciąg paska wspomagania - teraz juz nie piszczy przy maksymalnie skręconych kołach ... BTW jest jaks norma na naciagh tego paska?
Ale dalej o termostacie przejechałem kilka kilomterów i to samo auto super grzeje w środku (czyli układ nie jest zapowietrzony) a wskaźnik leży na 60 st.
Woda w wyrównawczym na oko i palec gorąca po przejechaniu dalszych 10 km.. rura dolna zimna czyli termostat OK
Teraz jeszcze gorzej bo nawet pod 70 nie podchodzi ale to moze dlatego ze -10 st... na dworze wiec licze na to ze wskaźnik przekłamuje o 25 st...

Mam pytanko planuje teraz wymienic czujnik - czy są rózne czujniki do diesli i benzyn a moze do róznych liczników? nie chce popadac w kolejne koszty a sie juz tyle naczytalem o róznych wersjach ...
Aha i jak sprawdzic ze jest dobry podobno trzeba podać 12V i sie wychyla - tylko są 4 przewody po wyjęciu kostki i nie wiem które zewrzeć?

no chyba że to nie jest czujnik :)



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » sob sty 07, 2006 11:56

cowboy, a przy jakiej temp. włącza Ci sie wentylator??


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 97 gości