Strona 1 z 1

Golf V Plus zle odpalanie na cieplym silniku

: czw kwie 15, 2010 09:09
autor: wojt_vw
Witam wszystkich,posiadam golfa V Plus 1.9 TDI,problem dotyczy odpalania na cieplym silniku(przy temp 90 stopni trzeba pokrecic od 3-6 sekund),co moze byc przyczyna tego dlugiego krecenia na cieplym silniku?,prosze o pomoc oraz wskazowki co zrobic i gdzie ewentualnie zagladnac.Pozdrawiam

: czw kwie 15, 2010 10:33
autor: katerpi
Prawdopodobnie mapy startowe. Większość posiadaczy Golfów 4 ma takie problemy. Trzeba ingerować w oprogramowanie kompa

: czw kwie 15, 2010 11:17
autor: Qto
Może tylko czujnik temperatury... najlepiej jakbyś pod kompa podpiął, w mkV diagnostyka komputerowa może wiele wyjaśnić, a tak można gdybać.

: czw kwie 15, 2010 21:10
autor: doggie
na 99 % do zmiany mapy startowe w ECU, miałem to samo, zresztą dziesiątki użytkowników Mk5 z 1.9 TDI ma ten problem, wojt_vw, musisz podjechać do kolego rob555 w tune-up w Gdańsku lub do www.powerchip.pl na zmianę map

: czw kwie 15, 2010 21:20
autor: PinkFloyd
mettenos pisze:na 99 % do zmiany mapy startowe w ECU, miałem to samo, zresztą dziesiątki użytkowników Mk5 z 1.9 TDI ma ten problem, wojt_vw, musisz podjechać do kolego rob555 w tune-up w Gdańsku lub do www.powerchip.pl na zmianę map
W silniku PD nie ma co od razu walic mapami rozruchu, paliwo na ciepło podawane jest po przekroczeniu pewnej prędkości obrotowej silnika rozkręcanego przez rozrusznik- celem ochrony dwumasu, na zimno podawane jest od razu i wiekrza ilosc stąd łatwo zapala, czujnik temp. na ciepło nie ma wpływu jakby szwankował w dół to by lepiej pali a w górę nie ma już róznicy dla gorącego silnika. w 90% wystarczy zregenerowac rozrusznik i sprawdzic prad rozruchowy akumulatora i połączenie masowe. Wiele osób ze mną zie zakłądlało ,że silnik kręci ok po założeniu mojego rozrusznika silnik załapywał z pół obrotu- 90% tego problemu z silnikiem PD. Po wyeliminowaniu tego dopiero zabieramy się za mapy jak nie pomorze - ale wg mnie pomoże, nigdy w żadnym PD nie waliłem mapami- pomagała regeneracja rozrusznika, w VP-różnie bywało. . Jak regenerować to kompletenie tuleje i szczotki- nawet jak sa dobre- przegrzane na końcu zabieraja dużo amperażu. Rozrusznik ma krecic jak szlifierka ze nie zdążysz policzyc pracy suwu silnika.

: czw kwie 15, 2010 21:24
autor: doggie
PinkFloyd, osobiście nie wierzę w to w kilkuletnim aucie, w 10-15 letnim tak ale nie tu, ja miałem to w 3 letnim Mk5 i tak samo niektórzy pisali że to aku, rozrusznik itp... mapy, mapy i jeszcze raz mapy w tak młodym aucie. Przecież to nie żaden problem - jadę do tunera który ma wyeliminować usterkę, jak zmiana map nie pomaga to po prodtu nie płacę

: czw kwie 15, 2010 21:28
autor: PinkFloyd
mettenos pisze:PinkFloyd, osobiście nie wierzę w to w kilkuletnim aucie, w 10-15 letnim tak ale nie tu, ja miałem to w 3 letnim Mk5 i tak samo niektórzy pisali że to aku, rozrusznik itp... mapy, mapy i jeszcze raz mapy w tak młodym aucie. Przecież to nie żaden problem - jadę do tunera który ma wyeliminować usterkę, jak zmiana map nie pomaga to po prodtu nie płacę
Ja kupiełm Turana 1,9TDI 105KM przebieg 90 tys km z tym objawem i założyłem sie z tunerem ze rozrusznik pomoże, założyłem rozrusznik z rozbitego z 2009r i mu gały wyszły :blush: zajarał z pół obrotu- aku z prądem 760A, ze swoim MKIV miałem to samo i nie waliłem mapami tylko rozrusznik i dawka vagiem na maksa bo mam silnik VP i tez wali z pół obrotu, chyba ze juz ma wychulane dużo to tak, ale najperw eleminujemy inne rzeczy potem mapy- takie moje zdanie. Mapa zawsze pomoże- ale to obejście problemu- chyba ze ktoś sie nie liczy z dwumasem. Dla mnie to ostatecznosc- zawsze powtarzam bedzie zrobione i bedzie palił od ząbka ale najpierw wole sprawdzic i zrobic to wg ustalonych zasad a dopiero w ostateczności mapy.

: czw kwie 15, 2010 21:38
autor: doggie
PinkFloyd, oczywiście jest jakieś prawdopodobieństwo uszkodzonego rozrusznika. Co do oszczędzania dwumasu to wg mnie lekko przesadzone przez producenta - nie dostrzegam tego w swoim