Strona 1 z 1

wymiana paska alternatora golf III z samonapinaczem

: ndz sty 01, 2006 13:06
autor: monika rzonca
please, poradzcie jak się wymienia pasek i samonapinacz alternatora

Zacznijmy o dpowitania .... ;)

: ndz sty 01, 2006 13:58
autor: Razal
Witam Nową UżytkoVWniczkę Naszego Forum w Nowym Roku 2006 !!!

A teraz do rzeczy ....

Z tego cio widzę w Twoim profilu to masz golfika 1,9 TD, podejrzewam, że jeśli chodzi o napinacz to jest tam niewielka różnica od TDI. Ja sam ostatnio przerabiałem ten temat i na początek zakupiłem nowy pasek 40zl + nową rolkę samonapinacza (plastikowa czarna) 70zł, dodatkowo zakupiłem sam napinacz paska bo miałem poprostu padnięty :( koszt oszałamijący 250 zł (ale to tylko wtedy gdy jest potrzeba) !! Tak czy inaczej polecam odkręcić obudowę filtra powietrza, następnie odkręcić napinacz paska wielorowkowego - 2 śruby imbusowe po prawej stronie alternatora, następnie zdemontować pręt samonapinacza (wyciągnąć go razem z rolką), założyć nowy pasek, zdiagnozować rolkę plastikową napinacza czy nie szumi i nie ma luzów jak zajechana to kupić i wymienić, polecam przedewszystkim nasmarować pręt przed włożeniem na miejsce, ponownie założyć napinacz, wszystko skręcić w całość i śmigać do następnej wymiany :bigok:

Pozdrawiam

Re: Zacznijmy o dpowitania .... ;)

: ndz sty 01, 2006 14:14
autor: monika rzonca
Razal pisze:Witam Nową UżytkoVWniczkę Naszego Forum w Nowym Roku 2006 !!!

A teraz do rzeczy ....

Z tego cio widzę w Twoim profilu to masz golfika 1,9 TD, podejrzewam, że jeśli chodzi o napinacz to jest tam niewielka różnica od TDI. Ja sam ostatnio przerabiałem ten temat i na początek zakupiłem nowy pasek 40zl + nową rolkę samonapinacza (plastikowa czarna) 70zł, dodatkowo zakupiłem sam napinacz paska bo miałem poprostu padnięty :( koszt oszałamijący 250 zł (ale to tylko wtedy gdy jest potrzeba) !! Tak czy inaczej polecam odkręcić obudowę filtra powietrza, następnie odkręcić napinacz paska wielorowkowego - 2 śruby imbusowe po prawej stronie alternatora, następnie zdemontować pręt samonapinacza (wyciągnąć go razem z rolką), założyć nowy pasek, zdiagnozować rolkę plastikową napinacza czy nie szumi i nie ma luzów jak zajechana to kupić i wymienić, polecam przedewszystkim nasmarować pręt przed włożeniem na miejsce, ponownie założyć napinacz, wszystko skręcić w całość i śmigać do następnej wymiany :bigok:

Pozdrawiam


Dzięki za rady, ale nie mamy pewności jak ma przebiegać pasek alternatora( jaki długi ma być pasek), proszę o zdjęcie golf III 1.9 td z samonapinaczem.

pzdr

Re

: ndz sty 01, 2006 14:46
autor: Razal
Zobacz w dowodzie jakie masz oznaczenie silnika (powinno być AAZ lub 1Y - jeżeli to TD)

Poniżej jest fotka wszystkich możliwych kombinacji pasków alternatora i innych - długość jest uzależniona m.in. np. od tego czy auto ma klime czy nie ma na fotce wszystko widać są rozmiary i długości :) Ponadto jak będziesz kupować pasek i podasz rok autka pojemność i np. oznaczenie silnika to dostaniesz taki pasek jak powinien być sprzedawca może się zapytać czy auto jest wyposażone w klimatyzację .....

tu masz rodzaje pasków dla Mk3 Diesel (silniki AAZ, 1Y, 1Z - ten to jest TDI więc nie taki jak Twój)


Obrazek

PZDR

a jaki masz rodzaj napinacza

: ndz sty 01, 2006 16:24
autor: greg
zaraz zaraz - ale TD to nie TDI więc czy aby na pewno tam jest samonapinacz w postaci rolki czy też tak jak w 1,9D - silnik 1Y - to jest napinacz pod alternatorem w postaci sprężyny - wystarczy wtedy poluzować alternator i sprężyna sama napina pasek.

[ Dodano: Nie Sty 01, 2006 3:28 pm ]
a dopiero wtedy jak będziesz widziała jaki rodzaj napinacza to pogadamy jak zmienić pasek i napiąć..

Re: a jaki masz rodzaj napinacza

: ndz sty 01, 2006 16:45
autor: Razal
greg pisze:zaraz zaraz - ale TD to nie TDI więc czy aby na pewno tam jest samonapinacz w postaci rolki czy też tak jak w 1,9D - silnik 1Y - to jest napinacz pod alternatorem w postaci sprężyny - wystarczy wtedy poluzować alternator i sprężyna sama napina pasek.

[ Dodano: Nie Sty 01, 2006 3:28 pm ]
a dopiero wtedy jak będziesz widziała jaki rodzaj napinacza to pogadamy jak zmienić pasek i napiąć..
Koleżanka pisze o samonapinaczu - ale to różnie może być, na fotce :gora: są w zasadzie wszystkie typy do silników DIESLA oprócz chyba AFN

: pn sty 02, 2006 19:53
autor: monika rzonca
hello,
mam AAZ bez klimy. 3 koła i rolka napinająca.
pzdr

: pn sty 02, 2006 20:55
autor: Darklight
wejdz najlepiej na www.inter-cars.pl i tu mozesz zakupic online te czesci ktore potrzebujesz.
ja zakupilem paski contitech tyle ze napinacza pompy wspomagania i alternatora firmy CONTITECH. koszt 55zl + 50zl za zalozenie ich w serwisie shella