Strona 1 z 1
wymiana paska alternatora golf III z samonapinaczem
: ndz sty 01, 2006 13:06
autor: monika rzonca
please, poradzcie jak się wymienia pasek i samonapinacz alternatora
Zacznijmy o dpowitania .... ;)
: ndz sty 01, 2006 13:58
autor: Razal
Witam Nową UżytkoVWniczkę Naszego Forum w Nowym Roku 2006 !!!
A teraz do rzeczy ....
Z tego cio widzę w Twoim profilu to masz golfika 1,9 TD, podejrzewam, że jeśli chodzi o napinacz to jest tam niewielka różnica od TDI. Ja sam ostatnio przerabiałem ten temat i na początek zakupiłem nowy pasek 40zl + nową rolkę samonapinacza (plastikowa czarna) 70zł, dodatkowo zakupiłem sam napinacz paska bo miałem poprostu padnięty
koszt oszałamijący 250 zł (ale to tylko wtedy gdy jest potrzeba) !! Tak czy inaczej polecam odkręcić obudowę filtra powietrza, następnie odkręcić napinacz paska wielorowkowego - 2 śruby imbusowe po prawej stronie alternatora, następnie zdemontować pręt samonapinacza (wyciągnąć go razem z rolką), założyć nowy pasek, zdiagnozować rolkę plastikową napinacza czy nie szumi i nie ma luzów jak zajechana to kupić i wymienić, polecam przedewszystkim nasmarować pręt przed włożeniem na miejsce, ponownie założyć napinacz, wszystko skręcić w całość i śmigać do następnej wymiany
Pozdrawiam
Re: Zacznijmy o dpowitania .... ;)
: ndz sty 01, 2006 14:14
autor: monika rzonca
Razal pisze:Witam Nową UżytkoVWniczkę Naszego Forum w Nowym Roku 2006 !!!
A teraz do rzeczy ....
Z tego cio widzę w Twoim profilu to masz golfika 1,9 TD, podejrzewam, że jeśli chodzi o napinacz to jest tam niewielka różnica od TDI. Ja sam ostatnio przerabiałem ten temat i na początek zakupiłem nowy pasek 40zl + nową rolkę samonapinacza (plastikowa czarna) 70zł, dodatkowo zakupiłem sam napinacz paska bo miałem poprostu padnięty
koszt oszałamijący 250 zł (ale to tylko wtedy gdy jest potrzeba) !! Tak czy inaczej polecam odkręcić obudowę filtra powietrza, następnie odkręcić napinacz paska wielorowkowego - 2 śruby imbusowe po prawej stronie alternatora, następnie zdemontować pręt samonapinacza (wyciągnąć go razem z rolką), założyć nowy pasek, zdiagnozować rolkę plastikową napinacza czy nie szumi i nie ma luzów jak zajechana to kupić i wymienić, polecam przedewszystkim nasmarować pręt przed włożeniem na miejsce, ponownie założyć napinacz, wszystko skręcić w całość i śmigać do następnej wymiany
Pozdrawiam
Dzięki za rady, ale nie mamy pewności jak ma przebiegać pasek alternatora( jaki długi ma być pasek), proszę o zdjęcie golf III 1.9 td z samonapinaczem.
pzdr
Re
: ndz sty 01, 2006 14:46
autor: Razal
Zobacz w dowodzie jakie masz oznaczenie silnika (powinno być AAZ lub 1Y - jeżeli to TD)
Poniżej jest fotka wszystkich możliwych kombinacji pasków alternatora i innych - długość jest uzależniona m.in. np. od tego czy auto ma klime czy nie ma na fotce wszystko widać są rozmiary i długości
Ponadto jak będziesz kupować pasek i podasz rok autka pojemność i np. oznaczenie silnika to dostaniesz taki pasek jak powinien być sprzedawca może się zapytać czy auto jest wyposażone w klimatyzację .....
tu masz rodzaje pasków dla Mk3 Diesel (silniki AAZ, 1Y,
1Z - ten to jest TDI więc nie taki jak Twój)
PZDR
a jaki masz rodzaj napinacza
: ndz sty 01, 2006 16:24
autor: greg
zaraz zaraz - ale TD to nie TDI więc czy aby na pewno tam jest samonapinacz w postaci rolki czy też tak jak w 1,9D - silnik 1Y - to jest napinacz pod alternatorem w postaci sprężyny - wystarczy wtedy poluzować alternator i sprężyna sama napina pasek.
[ Dodano: Nie Sty 01, 2006 3:28 pm ]
a dopiero wtedy jak będziesz widziała jaki rodzaj napinacza to pogadamy jak zmienić pasek i napiąć..
Re: a jaki masz rodzaj napinacza
: ndz sty 01, 2006 16:45
autor: Razal
greg pisze:zaraz zaraz - ale TD to nie TDI więc czy aby na pewno tam jest samonapinacz w postaci rolki czy też tak jak w 1,9D - silnik 1Y - to jest napinacz pod alternatorem w postaci sprężyny - wystarczy wtedy poluzować alternator i sprężyna sama napina pasek.
[ Dodano: Nie Sty 01, 2006 3:28 pm ]
a dopiero wtedy jak będziesz widziała jaki rodzaj napinacza to pogadamy jak zmienić pasek i napiąć..
Koleżanka pisze o samonapinaczu - ale to różnie może być, na fotce
są w zasadzie wszystkie typy do silników DIESLA oprócz chyba AFN
: pn sty 02, 2006 19:53
autor: monika rzonca
hello,
mam AAZ bez klimy. 3 koła i rolka napinająca.
pzdr
: pn sty 02, 2006 20:55
autor: Darklight
wejdz najlepiej na
www.inter-cars.pl i tu mozesz zakupic online te czesci ktore potrzebujesz.
ja zakupilem paski contitech tyle ze napinacza pompy wspomagania i alternatora firmy CONTITECH. koszt 55zl + 50zl za zalozenie ich w serwisie shella