Pytanie odnośnie ciepłego nawiewu w MK2

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Pytanie odnośnie ciepłego nawiewu w MK2

Post autor: tauka » ndz gru 25, 2005 20:45

Jechałem sobie, silniczek rozgrzany, nawiew na trzeci stopień ustawiony dmucha mi takim zajefajnym gorącym powietrzem, że aż parzy. No i stanąłem na światłach. i po krótkiej chwili zaczęło lecieć chłodniejsze powietrze. Nie zimne, ale tez nie gorace. Dodałem lekko gazu tak o ok 100 obr/min i znowu zaczeło dmuchać cieplejszym. Zaciekawiło mnie to, więc przełączyłem na pierwszy stopień i w czasie jazdy dmuchało bardzo gorące, a jak stanąłem, to zaczęło lecieć delikatnie chłodniejsze , ale już nie tak bardzo jak na 3 stopniu. I tu moje pytanko. Czy jest to w autku coś uszkodzone, czy jest to poprosty związane z działaniem pompu i jej podawaniem ciepłego powietrza i szybszym wych ładzaniem się wody w nagrzewnicy na trzecim stopniu. czy wy też tak macie w swoich maszynkach??
Z góry dziękuję za wszystki eodpowiedzi :pub:


Obrazek

greg

Post autor: greg » ndz gru 25, 2005 21:21

mogę sie mylić ale albo coś z wydajnością pompy, albo otwarty lub brak termostatu.

[ Dodano: Nie Gru 25, 2005 8:22 pm ]
albo moze coś przytkane przewody i jak staniesz - małe obroty to leci płyn nakjwiekszym przekrojem

[ Dodano: Nie Gru 25, 2005 8:22 pm ]
ewentualnie przytkanan nagrzewnica??



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » ndz gru 25, 2005 21:41

Normalny objaw,nie przejmuj sie.Małe obroty silnika,małe obroty pompy wodnej.



Awatar użytkownika
S1BART1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 20:25
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Post autor: S1BART1 » ndz gru 25, 2005 23:43

dokladnie wolne obroty mala wydajnosc pompy wodnej i szybkie schladzanie cieczy na 3 biegu NORMA nie przejmuj sie



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz gru 25, 2005 23:56

W mojej starej Jettcie ten objaw ustąpił po wymianie zasyfionej nagrzewnicy, ktora dawała za duży opró dla przepływającego płynu.

[ Dodano: Nie Gru 25, 2005 10:56 pm ]
zasyfionej oczywiście przeze mnie jakimś cudownym proszkiem.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
yaru
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 16:01
Lokalizacja: Czestochowa
Kontakt:

Post autor: yaru » pn gru 26, 2005 00:11

Ja tez tak mam. Wiem ze moja nagrzewnica jest dziurawa i zapchana. Zaraz po nowym roku czeka mnie wymiana. Mam nadzieje ze wszystko bedzie ok :)

Pozdro :pub:


<< SERCEM Z BMW >>

Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » pn gru 26, 2005 00:47

tomcio666 pisze:zwłaszcza na 3 biegu nawiewu i w zimie przy niskiej temperaturze potrafi konkretnie schłodzić płyn
U mnie nie jest aż tak tragocznie. Poprostu na 3 biegu nie leci parzące powietrze tylko ciepłe.


Obrazek

Awatar użytkownika
rafekde
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: ndz cze 26, 2005 09:20
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: rafekde » śr gru 28, 2005 11:02

>Bongo wrote
>>Normalny objaw,nie przejmuj sie.Małe obroty silnika,małe obroty pompy wodnej.

prawda

>tomcio666 wrote
>>mam podobnie, nagrzewnica działa jak chłodnica, zwłaszcza na 3 biegu nawiewu i w zimie przy niskiej temperaturze potrafi konkretnie schłodzić płyn

prawda


>S1BART1 wrote
>>dokladnie wolne obroty mala wydajnosc pompy wodnej i szybkie schladzanie cieczy na 3 biegu NORMA nie przejmuj sie

prawda

moim skromnym zdaniem to wszystko wina silnika 1.3, podczas pracy produkuje znacznie mniej ciepla niz np 1.6, szybko sie malutki motorek schladza. wydaje mi sie ze z twoim autem wszystko ok, moj golf w swojej krotkiej historii nigdy nie "nowiewial" goracym luftem, zawsze bylo to lekko cieple powietrze, nawet na 1:)

__________pozdrawaiam


SPRZEDAM 4 opony letenie VREDESTEIN 185/60 R14 MODEL HI-TACK z czarnymi felgami stalowymi do golfa

Awatar użytkownika
thomson
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 18:34
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: thomson » śr gru 28, 2005 11:21

http://forum.vwgolf.pl/tematy2/problem- ... t27184.htm masz tu link tez z tym walcze



gor7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: pn lis 21, 2005 15:49
Lokalizacja: augustów
Kontakt:

Post autor: gor7 » śr gru 28, 2005 12:45

U mnie po wstawieniu gazu nie było ogrzewania. Pojechałem do takiego domowego mechanika ion mi wywalił jakieś 2 trójniki i na ich miejsce wtawił rurki i ogrzewanie sie zaczeło.Teraz mam wrażenie że znów słbiej grzeje. U znajomego w takim samym golfie temperatura już pojawia sie po przejechaniu 500 m. U mnie delikatna tem. dopiero po około 2 km. Jak myslicie winny jest termostat czy może zamuklona nagrzewnica. W moich stronach pojwiła sie dopiero zima i teraz troche mecząca jest jazda w zimnym samochodzie. Pozdrawiam i życzę wszystkim Szczęśliwego NOWEGO ROKU!!!!!!!!!



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » śr gru 28, 2005 23:24

gor7 ja jak miałem golfa MKII 16v kr to po 5 km dopiero osiągał pełną temp. a wtedy już byłem w pracy i tak w kółko.Poprostu z moich obserwacji niemieckie auta mają taką konstrukcję silnika że potrzebuje on duuuuuuuużo czasu aby się nagrzać.Natomiast japończyki to po 500 m już dają cieplutko.Takie uroki tych autek. Tauka wielkie dzięki za taką Twoją ocenę mnie jako forumowicza .Poprostu staram się zawsze pomóc jak tylko mi wiedza pozwala no i intuicja.Co do Twojego tutaj postu to tak jak koledzy piszą i ja myślę a mianowicie:Jak stoisz na postoju to pompa wodna ma mniejsze obroty a i płyn w układzie odbiera z silnika mniej ciepła a co za tym idzie mniej oddaje w nagrzewnicy i chłodnicy.Jak jedziesz to silnik produkuje dużo więcej ciepła niż na postoju , płyn go odbiera i oddaje dpoprzez chłodnicę i nagrzewnicę no i oczywiście pompa wodna szybciej pracuje.Samo to że płyn jest cieplejszy .rzadszy tym samym i to pozwala na szybsze krążenie.Może masz już trochę przytkaną nagrzewnicę lub jak kolega wyżej pisze to jest poprostu 1,3 i on jest słabiutki jak chodzi o grzanie choć niesądzę.Tak sobie myślę że obstawiłbym nagrzewnicę ale chyba jeszcze nie czas na nią bo poprostu działa.Czekam na odpowiedż.



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » czw gru 29, 2005 01:19

Tomasz Żaguń, Nagrzewnica raczej nie siedzi, bo na wolnych tez grzeje. Tyle że to powietrze jest poprostu ciepłe, a nie tak parzące jak podczas jazdy. i np na 1 stopniu ogrzewania leci cieplejsze powietrze niz na 3 podczas postoju. Więc wydaje mi się, że to bedzie tak jak piszecie. Woda wolniej krązy i się szybciej wychładza, więc nie ma się czym chyba martwić.


Obrazek

Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » czw gru 29, 2005 22:18

Niema sie czym martwić ale raczej napewno nagrzewnica już ma swoje lata i poprostu jej wydajnośc bardzo spadła.Jak u siebie wymieniłem nagrzewnicę to na 4 biegu przy dużych mrozach bardzo dobrze grzała więc raczej będzie to co oczywiście nie zmusza Ciebie do jej wymiany czy czegokolwiek.Pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 159 gości