Co zrobić w silniku przy remoncie?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Cider_Mazur_mk2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: śr paź 29, 2008 13:32
Lokalizacja: Radzionków
Kontakt:

Co zrobić w silniku przy remoncie?

Post autor: Cider_Mazur_mk2 » ndz mar 14, 2010 15:31

Witam, w moim golfie mam aktualnie 1,3 MH z LPG, jestem już w takim wieku że mądrzeje powoli i postanowiłem wywalić LPG. Kupiłem drugiego golfa z silnikiem 1.6D i chce zrobić swap.
Silnik jest mokry, kapie olej miejscami. Chce go niskim kosztem doprowadzić do porządku.
Na mojej liście zakupów już mam:

- kompletny rozrząd z pompą wody
- uszczelkę pod miskę olejowa
- uszczelkę pod głowicę
- uszczelkę pod pokrywę zaworów
- wszystkie filtry
- olej do silnika
- olej do skrzyni
- płyn chłodniczy

Co jeszcze powinienem zrobić? Co warto sprawdzić, wymienić itp ??
Proszę o szybką odpowiedź bo jutro planuję ruszać z pracami przy golfie ;))



Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » ndz mar 14, 2010 15:33

jak będziesz miał wsytko na wierzchu to uszczelniacze wału, szczególnie od strony sprzęgła



DaroW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: czw sty 28, 2010 19:25
Lokalizacja: okol. Czewy

Post autor: DaroW » ndz mar 14, 2010 15:38

Co to chcesz remontować, tego diesla ?
Jak to przejaw mądrzenia to gratulacje, diesel w VW to tak na 300 tyś. km i na złom.
Jeśli robisz około 30 tyś. km rocznie i masz dostęp do "tańszego" ON to może się opłaca.



Awatar użytkownika
Cider_Mazur_mk2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: śr paź 29, 2008 13:32
Lokalizacja: Radzionków
Kontakt:

Post autor: Cider_Mazur_mk2 » ndz mar 14, 2010 15:54

teraz pali mi ponad 11 litrów gazu po 2,10/litr czyli robię 100km za jakieś 22-23zł, do tego mam tą najstarszą instalację gazową i muszę ręcznie przełączać benzyna/gaz i odwrotnie co jest bardzo kłopotliwe jeśli robi się krótkie trasy i wychodzi na to że jak jeżdżę po miescie to nie przełączam na gaz bo po prostu nie zdarzę. Taki diesel spali mniej, a dostęp do ropy tańszej mam, a w ostateczności jest jeszcze opał:p



Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » ndz mar 14, 2010 16:13

DaroW pisze:Jak to przejaw mądrzenia to gratulacje, diesel w VW to tak na 300 tyś. km i na złom.
:panna: ale dałeś..... masakra

[ Dodano: Nie Mar 14, 2010 15:15 ]
ten silnik 1.6D jest chyba najlepszy i znam przypadki gdzie te silnik przejezdzają ok 1 mil. i bez remontu



Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » ndz mar 14, 2010 16:18

DaroW pisze:diesel w VW to tak na 300 tyś. km i na złom.
przestan chlopie takie cos pisac, wyjdz na dwor-przewietrz sie-wroc i pomysl co napisales

[ Dodano: 14 Mar 2010 15:19 ]
Cider_Mazur_mk2, to w sumie nie remont tylko uszczelnienie, wszustkie simeringi powymieniaj i nie bedzie ciekl, u mnie takie cos przeprowadzilem i jest suchutki :chytry:



DaroW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: czw sty 28, 2010 19:25
Lokalizacja: okol. Czewy

Post autor: DaroW » ndz mar 14, 2010 16:20

wiem co napisałem :)



qbanczyk691
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 22:12
Lokalizacja: Grójec

Post autor: qbanczyk691 » ndz mar 14, 2010 16:28

Moja Jetta ma dokładnie 1167000 km nalatane i mogę powoli myśleć o remoncie bo przedmuchy już są spore.



DaroW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: czw sty 28, 2010 19:25
Lokalizacja: okol. Czewy

Post autor: DaroW » ndz mar 14, 2010 16:29

qbanczyk691 pisze:Moja Jetta ma dokładnie 1167000 km nalatane
na ilu silnikach ?



Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » ndz mar 14, 2010 16:31

DaroW, poprostu nic nie pisz w tym temaci bo nic ciekawego nie wnosisz..



DaroW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: czw sty 28, 2010 19:25
Lokalizacja: okol. Czewy

Post autor: DaroW » ndz mar 14, 2010 16:37

Przemo440 pisze:ten silnik 1.6D jest chyba najlepszy i znam przypadki gdzie te silnik przejezdzają ok 1 mil. i bez remontu
Ty sobie chyba kpisz, albo pomyliłeś starego Mercedesa z VW. Silnik VW diesla to 350 tyś. km maksymalnie. Miliona to nie ma szans przejechać.



Awatar użytkownika
Cider_Mazur_mk2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: śr paź 29, 2008 13:32
Lokalizacja: Radzionków
Kontakt:

Post autor: Cider_Mazur_mk2 » ndz mar 14, 2010 18:23

panowie wróćmy do tematu;d ile orientacyjnie będzie kosztować takie uszczelnienie? ile pali 1.6D?



genLODOWAmk2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: czw lis 13, 2008 22:59
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: genLODOWAmk2 » ndz mar 14, 2010 18:49

1.6D pali mało :) od 4 do 6...

a Tobie DaroW padł silnik po 350k km?? bajek sie nasluchales ?? te silniki sa praktycznie niezniszczalne...


był golf 2 1.3.....

qbanczyk691
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 22:12
Lokalizacja: Grójec

Post autor: qbanczyk691 » ndz mar 14, 2010 18:52

DaroW pisze:qbanczyk691 napisał/a:
Moja Jetta ma dokładnie 1167000 km nalatane
na ilu silnikach ?
Na 72 albo 74 mogłem się pomylić w wyliczeniach. Auto w rodzinie od 17 lat, jeździł nim mój wujek.
Cider_Mazur_mk2 pisze:ile pali 1.6D?
Jeżdżę nią tylko po mieście i pali 6-6,5 l.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 150 gości