Dziwne zachowanie wskazowki temp wody-mkIV tdi Brak mi slow

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

blast3r-bley
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 11:28
Lokalizacja: Krotoszyn
Kontakt:

Dziwne zachowanie wskazowki temp wody-mkIV tdi Brak mi slow

Post autor: blast3r-bley » śr lut 24, 2010 20:58

Witam
Wiem ze wiele razy juz poruszalem ten temat ale poprostu brak mi slow
Golfa kupilem w maju,i odrazu dalem do roboty rozrzad kpl
Wszystko bylo ok
Jak tylko przyszla zima(listopad)zaczela mi fiksowac wskazowka od temp wody
w mojej"wsi" eksperci stwierdzili ze moze mam inna pompe wody i mi szybciej rozprowadza wode po silniku
Gdy auto jest na jalowym biegu i ma wylaczone ogrzewanie(nadmuch) to wskazowka sie podnosi i temp wody rosnie,gdy tylko wlacze nadmuch obojetnie na jaki bieg to wskazowka spada ku dolowi
tak samo dzieje sie gdy jade

Zostawilem go na chodzie,wylaczylem nadmuch i zalapal 90 stopni,gorny waz goracy a dolny zimny

Wymienilem Czujnik Cieczy Chlodzacej(oryginalny)->Dalej tak samo
Wymienilem Termostat Wahlera->Dalej tak samo
Wymienilem Plyn(przy rozrzadzie tez mialem wymieniany)G12 koncentrat-Dalej tak samo

Brak mi Opcji,koncepcji,slow,nie wiem co robic:( vag nic nie pokazuje
Nie wiem moze mam go zapowietrzonego?bo tyle tam modzilem z tym czujnikiem np bo mialem zamiennik i nie pasowal tzn luzny byl,wkladalem go i wyjmowalem


Gorny waz jest goracy,dolny lodowaty(oznacza to ze termostat sie nie otwarl),zbiorniczek plynu cieply,silnik rozgrzany,chlodnica zimna

Odpalic go na kilka godzin i zostawic na chodzie?odpowietrzy sie?
Tak dlugo sie otwiera ten termostat?
Walniety kupilem?

Co radzicie Maniacy???
Z gory VWielkie Dzieki :pub: oraz przybijam plusy
Ostatnio zmieniony śr lut 24, 2010 21:23 przez blast3r-bley, łącznie zmieniany 1 raz.


mk3,mk3 GTI Edition,RMC 2.0 16v,mk4 ALH,A4 B6 AWX S-line,Skoda Octavia II RS 170PS,polo 9n2 ASZ 131ps+,Golf V TOUR TDI 08r.,PSA HDI,BMW E60 525d,Leon BLS FR,mk6 2.0 TDI CR Carat,Seat Ibiza 1.6TDI CR COPA...
->VW 1.6 BSE HIGHLINE

poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1646
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » śr lut 24, 2010 21:03

pompę wody ty wymieniałeś przy rozrządzie? co do termostatu to otwiera się koło 80-85*C
Max otwarcie koło 105*C możesz sprawdzić czy działa. Bierzesz termometr i gotujesz wodę a termostat we wodzie i obserwujesz.
Ostatnio zmieniony śr lut 24, 2010 21:07 przez poolak2006, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
rabitt86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 16:22
Lokalizacja: kraków

Post autor: rabitt86 » śr lut 24, 2010 21:06

zasłoń mu chłodnice kartonem powinien złapać temperature i odwiesić termostat mi pomaga to



Awatar użytkownika
rabitt86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 16:22
Lokalizacja: kraków

Post autor: rabitt86 » śr lut 24, 2010 21:12

zalać też można wrzątkiem tylko trzeba go wykręcać



blast3r-bley
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 11:28
Lokalizacja: Krotoszyn
Kontakt:

Post autor: blast3r-bley » czw lut 25, 2010 11:28

tak przy rozrzadzie w maju(i wszystko bylo ok)do momentu gdy sie zrobilo zimno tak zaczelo fiksowac
termostat kupilem wczoraj nowy i wczoraj go wymienialem

ale karton tu chyba nic nie pomorze...
bo nie wazne czy jade czy stoje to temp spada jak mam wlaczony nadmuch,a jak wylaczony to rosnie


mk3,mk3 GTI Edition,RMC 2.0 16v,mk4 ALH,A4 B6 AWX S-line,Skoda Octavia II RS 170PS,polo 9n2 ASZ 131ps+,Golf V TOUR TDI 08r.,PSA HDI,BMW E60 525d,Leon BLS FR,mk6 2.0 TDI CR Carat,Seat Ibiza 1.6TDI CR COPA...
->VW 1.6 BSE HIGHLINE

Awatar użytkownika
rabitt86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 16:22
Lokalizacja: kraków

Post autor: rabitt86 » czw lut 25, 2010 12:45

przy włączonym nadmuchu zawsze spada temperatura



robaczykiewicz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 01:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: robaczykiewicz » czw lut 25, 2010 13:28

a może masz poprostu przypchany uklad chłodzenia, choć to malo prawdopodobne, ja w swoim MK4 TDI mam bardzo podobną sytuacje ale zaczyna się to w okolicach -8st C, więc twierdzę że to norma, nie ma się czym przejmować :) jak jade i mam włączony nadmuch nawet na 2 temperatura nie spada.



blast3r-bley
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 11:28
Lokalizacja: Krotoszyn
Kontakt:

Post autor: blast3r-bley » czw lut 25, 2010 14:55

ja czy jade czy stoje i mam wlaczony nadmuch to spada
wylacze i rosnie

predzej tego nie bylo(fakt moze to wina pogody)bo golfa mam od maja wiec latem bylo wsystko ok
poczekam do wiosny,moze wszystko wroci do normy-chociaz dla mnie to dziwne co teraz sie dzieje w moim golfie


mk3,mk3 GTI Edition,RMC 2.0 16v,mk4 ALH,A4 B6 AWX S-line,Skoda Octavia II RS 170PS,polo 9n2 ASZ 131ps+,Golf V TOUR TDI 08r.,PSA HDI,BMW E60 525d,Leon BLS FR,mk6 2.0 TDI CR Carat,Seat Ibiza 1.6TDI CR COPA...
->VW 1.6 BSE HIGHLINE

poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1646
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » czw lut 25, 2010 16:29

A korek o zbiornika wyrównawczego ? Słyszałem że czasami jego wymiana pomagała bo był nieszczelny.



Awatar użytkownika
Tekiera
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: wt sty 06, 2009 18:54
Lokalizacja: Rzeszow
Kontakt:

Post autor: Tekiera » czw lut 25, 2010 17:32

ja miałem taka sama przyczynę i powymieniałem to samo co Ty i dalej nic w końcu wziołem podgrzałem czujnik temp zapalniczka tak ze włączyły sie wentylatory i pomogło może i tobie pomoże !! :grin:


Moja Bora!!
___________
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=265229

blast3r-bley
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 11:28
Lokalizacja: Krotoszyn
Kontakt:

Post autor: blast3r-bley » czw lut 25, 2010 19:07

wiec tak:
dzisiaj wyjechalem autem z garazu,odpalilem sie i zostawilem tak na jalowym biegu(nadmuch wylaczony na 0)po 1h auto osiagnelo 90 stopni tzn wskazowka byla rowniutko na 90tce,silnik byl goracy,zbiorniczek od plynu goracy,gorny waz goracy,dolny waz goracy.
Wsiadlem w auto i wlaczylem nadmuch i cieple powietrze na maxa(4ty bieg)
Przez godzine siedzialem(niegazowalem ani nic) i obserwowalem wskazowke i zaczela spadac pomalu,stopniowo(nie gwaltownie ze leciala odrazu)siedzialem kolejna godzine i wskazowka spadla do zera(do samego dolu)
Powietrze lecialo caly czas takie samo(gorace)otwarlem maske:zbiorniczek plynu goracy,gorny waz goracy,silnik goracy,dolny waz byl juz letni-zimny
Kolejna godzine siedzialem a aucie ale trzymalem gaz tak na 2tys obrotow i po 15-20 min wskazowka zaczela sie podnosic ku 90 stopni

Jestem zielony w te klocki,ale juz wszystkie opcje wykorzystalem i kazdych magikow w mojej dziurze objechalem i nie wiem czy sobie jeb....w leb czy co zrobic z tym fantem....

Tak maja golfy ALH?Kazdy mi mowi ze to normalne przy takiej pogodzie w tym modelu
Niewiem bo tak jak pisalem golfa kupilem w maju i cale lato smigalem nakulalem 12 tys km i takiego czegos nie bylo

Co jeszcze powiecie Panowie?


mk3,mk3 GTI Edition,RMC 2.0 16v,mk4 ALH,A4 B6 AWX S-line,Skoda Octavia II RS 170PS,polo 9n2 ASZ 131ps+,Golf V TOUR TDI 08r.,PSA HDI,BMW E60 525d,Leon BLS FR,mk6 2.0 TDI CR Carat,Seat Ibiza 1.6TDI CR COPA...
->VW 1.6 BSE HIGHLINE

poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1646
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » czw lut 25, 2010 20:30

Normalne by było jakby spadało trochę mniej jak 90 ja wiem koło 80... ale nie do zera...



wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

Post autor: wojtas46 » czw lut 25, 2010 20:45

Przy sprawnym układzie chłodzenia nic nie powinno spadac i zastanawia mnie to że przy obecnej pogodzie nagrzewał się do 90 st. przez 1 h



poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1646
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » czw lut 25, 2010 21:02

Nie wiem no trochę dużo ale na wolnych obrotach na jałowym... może kolega podał bardzo w przybliżeniu że godzina... Niby wydaje się być wszystko ok.. tylko to wskazanie na włączonym ogrzewaniu...
tu poczytaj
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

Nie pozostaje nic innego jak podpiąć pod VAG i będziesz wiedział co niedomaga... Nie ma innego wyjścia...
Ostatnio zmieniony czw lut 25, 2010 21:03 przez poolak2006, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości