jak podłączyc czujnik temp silnika na wskażnik na licznik

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Pawel_Mk2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: sob sty 30, 2010 21:01
Lokalizacja: Łódzkie Tomaszów Maz

Post autor: Pawel_Mk2 » sob lut 20, 2010 08:32

kurde nadal wskaznik ani drgnie.
wtyczka ma dwa piny i ktory z nich ma isc do liczika do bialej kostki a ktory do masy moze to ma znaczenie.?
a możne obydwa piny maja isc jednym kablem hmm ?

[ Dodano: 20 Lut 2010 10:46 ]
zrobilem maly test mianowice podpiałem żarowke miedzy przwód z masa ktory dalem do akumulatora a drugi przewod ktory przeciagnalem do kabiny pod 4 pin bialej kostki i żarowka zaswiecila . chociarz tyle ze prad jest.
tak myślę czy czujnika nie wymienić możne dlatego nie działa. koszt pewno 20 albo 30 zl



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob lut 20, 2010 12:36

golfiarz II 1.8 rp, coś masz namieszane z tymi czujnikami. Wg mnie ten czujnik u góry zaznaczony na czerwono nie jest ori. Poza ty ni chce mi się wierzyć, że ktoś powycinał kable od czujników. Porób zdjęcia silnika, szczególnie w okolicach łączenia skrzyni z silnikiem - tam powinieneś mieć jakieś niepodłączone przewody.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Pawel_Mk2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: sob sty 30, 2010 21:01
Lokalizacja: Łódzkie Tomaszów Maz

Post autor: Pawel_Mk2 » sob lut 20, 2010 13:09

ale silnik byl zmieniany z 1.3 teraz jest 1.8 jacys żałośni fachowcy to robili bo wiele jest rzeczy nie tak jak powinno albo im sie strasznie spieszyło a ja teraz to poprawiam.tak było jak kupilem porostu.

[ Dodano: 20 Lut 2010 12:20 ]
kupilem nowy czujnik taki chyba moze byc.
jeszcze nie zakładam bo silnik ciepły i mi płyn wypłynie...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob lut 20, 2010 13:41

Jeżeli chodzi o wskaźnik temperatury, to powinien być czarny czujnik. Nawet, jeżeli silnik był przekładany, to i tak gdzieś te przewody powinny być - przecież 1.3 też miał czujnik temperatury.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Pawel_Mk2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: sob sty 30, 2010 21:01
Lokalizacja: Łódzkie Tomaszów Maz

Post autor: Pawel_Mk2 » sob lut 20, 2010 13:46

sory ze te zdjęcia takie małe ale na fotosik mi sie nie chca wrzucac wogole. tylko na to forum

[ Dodano: 20 Lut 2010 13:07 ]
to zdjęcie jest dokładniejsze.

serio nie ma żadnych kabli ja się nie mogę dopatrzyć.
za zbiorniczkiem od plynu chłodnicy jest jakaś kostka i ma żółty i brązowy przewód hmm...


http://w309.wrzuta.pl/obraz/2HhTFAT9MMV/p1020059_1111
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob lut 20, 2010 14:14

Poszukaj w tych kablech przewody żółto-czerwonego - on jest od wskaźnika temperatury.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Pawel_Mk2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: sob sty 30, 2010 21:01
Lokalizacja: Łódzkie Tomaszów Maz

Post autor: Pawel_Mk2 » sob lut 20, 2010 14:36

jest taki ten pierwszy od lewej. to co jego do czujnika?? a mase z akumulaotra??

[ Dodano: 20 Lut 2010 13:50 ]
wkońcu wskaznik sie ruszył :D
zapiałem do czujnika ten zołto czerwony i brązowy z tych kabli na wcześniejszym zdjęciu.
przekrecam kluczyk i wskazowka idzie w prawo az do samego konca nie pokoi mnie to trochę. napiszcie jak ona ma pracować. silnik mam ciepły po jeździłem po mieście sporo.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob lut 20, 2010 15:10

No to przecież normalne, że jak zewrzesz brązowy z tym żółto - czerwonym, to wskaźnik pójdzie na maksa. Podłącz ten żółto - czerwony od tego czujnika w króćcu - tego czarnego, o góry, bliżej chłodnicy.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Pawel_Mk2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: sob sty 30, 2010 21:01
Lokalizacja: Łódzkie Tomaszów Maz

Post autor: Pawel_Mk2 » sob lut 20, 2010 15:28

zalozylem ten żólto czerwony przewod na ten krucuec wsuwką elegancko. no i silnik mam zimny juz wskazowka jest po lewej stronie pochodil chwilke i widac ze minimalnie przesuwa sie w prawo czyli jest dobrze juz?????
a masy nie trzba tego brazowego?? sama jest



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob lut 20, 2010 15:38

Jak masz czujnik taki , jak na zdjęciu, na jeden pin i metalowy króciec, to nie musisz podłączać masy.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
BeEerT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: czw paź 22, 2009 21:38
Lokalizacja: Bartoszyce (NBA) / Olsztyn
Kontakt:

Post autor: BeEerT » sob lut 20, 2010 15:42

Witam!

Panowie podłącze się do tematu. Wymieniałem ostatnio czujnik od temp (ten niebieski), ale u mnie w instalacji była wtyczka starego typu a mam czujnik na nowego typu. I moje pytanie: Czy jest różnica podłączenia kabli czy jest obojętne pod jaki pin podepnę ?



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob lut 20, 2010 17:12

Obojętnie pod jaki pin podepniesz, ale pod ten drugi pin trzeba podpiąć masę.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
BeEerT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: czw paź 22, 2009 21:38
Lokalizacja: Bartoszyce (NBA) / Olsztyn
Kontakt:

Post autor: BeEerT » sob lut 20, 2010 18:47

Dzięki Lipek81 bo nie byłem pewien co i jak :bigok:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 57 gości